حوادث

«فروش سبدی» در پشت پرده احتکار خودرو

نوسانات قیمت خودرو و اختلاف قیمت بین بازار آزاد و کارخانه باعث شده است برخی از علاقه مندان به فکر جمع آوری و نگهداری خودروهای بدون مارک در انبارها و پارکینگ های فروشی در زمان مناسب باشند. چندین مورد و ابهام در مورد پرونده جمع آوری اتومبیل در بین مردم وجود دارد ، یکی از مهمترین موضوعات این است که چگونه ماشین ها بدون پلاک خودرو از کارخانه خارج شدند ، موضوعی که رئیس پلیس راهور ناجا به عنوان یکی از این موارد ذکر کرد. دلایل به اصطلاح “فروش سبد خرید”. ماشین می گوید.

به گزارش مجله روز ، اخیراً پس از افزایش قیمت خودرو و تفاوت بین قیمت بازار آزاد و قیمت کارخانه ، پلیس در پیگیری روزنامه نگار مجله روز اعلام کرد که وارد این بازار خواهند شد و با موارد پوشش خودرو برخورد خواهند کرد. سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی وی در گفتگو با مجله روز درباره ورود پلیس به بازار خودرو ، به مجله روز گفت: “پلیس با هرگونه فساد اقتصادی برخورد کرده و طبق قانون و قانون کار خود را با اشرافیت در این زمینه انجام می دهد. “جلساتی برای بحث در مورد خودرو برگزار شده است و اقدامات خوبی انجام شده است. و ان شاء الله ، پلیس ورود خوبی خواهد داشت. “

ماشین بدون شمارش ویترین است

آن زمان بود سردار محمدرضا مقیمی ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا وی همچنین در مصاحبه با مجله روز ، جزئیات پلیس درباره ورود به بازار خودرو را توضیح داد. وی گفت: “ما هفته ها تلاش کرده ایم که درگیر احتکار خودرو و اقدامات برخی از ذینفعان شویم که می توانند با افزایش قیمت یا اشتیاق بازار ، بازار را به چالش بکشند.” البته لازم به ذکر است که ما به عنوان پلیس امنیت اقتصادی یکی از اولویت های اصلی خود را در پیش بینی و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی داریم و ترجیح ما این است که کمتر با اقدامات مخالف برخورد کنیم و سعی کنیم مرتکب نشویم. جنایات از ابتدا “باید شرایط فعالیت اقتصادی تسهیل شود.”

بعد از این اظهارات خبرهایی مبنی بر کشف پناهگاه های خودرو در اماکن مختلف از جمله تهران منتشر شد ، خودروهایی که بدون پلاک پلیس از کارخانه گرفته شده و در انبارها نگهداری می شدند. مسئله ای که سرهنگ نادر مرادی ، معاون نظارت بر اماکن عمومی در پلیس پایتخت مجله روز همچنین هشدار داد: “پلیس مراقبت از خودروهای بدون مارك را در خارج از كارخانه انجام خواهد داد.” زیرا طبق آیین نامه ، هیچ خودرویی نمی تواند بدون شماره گذاری از كارخانه خارج شود و بنابراین اگر پلیس ببیند یک ماشین بدون مارک در جایی خارج از کارخانه گرفتار و مراقبت خواهد شد. “

آیا شبها در کارخانه ماشینهای بدون پلاک خودرو را رها می کنید؟

چگونه پلاک خودرو را بدون پلاک از کارخانه خارج کنیم. در همین رابطه ، مجله روز نیز این موضوع را مطرح کرد سردار سید کمال هادیانفر ، رئیس پلیس راهور ناجا او شماره گذاری وسایل نقلیه را در زیر واحد خود تحت فرمان او پیگیری کرد. هادیانفر در گفت و گو با مجله روز ، در مورد انبار خودرو بدون پلاک اظهار داشت: “به این معنا ، امتیازاتی که وجود دارد از جمله مشکلاتی است که در زمینه کارخانه ها و تولیدکنندگان خودرو وجود دارد.” باید بدانید که طبق قانون ، هیچ وسیله نقلیه ثبت نشده ای نباید از یک شرکت خودروسازی خارج شود و پلیس راهور یک مرکز شماره گذاری برای همه شرکتهای بزرگ خودرو در کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه خریدار خودرو باید به نمایندگی ها مراجعه کند و با اتمام خرید ، اطلاعات وی فوراً ثبت می شود و وی به شرکت مراجعه می کند. شرکت کد خرید را صادر می کند و سپس خریدار باید به مرکز شماره گذاری پلیس راهور در شرکت خودرو مراجعه کند و پس از صدور و نصب پلاک ، ماشین ، که در 80٪ موارد انجام می شود ، اما متأسفانه در 20٪ این اتفاق نمی افتد.

هادیانفر گفت: “امروز ، تولید کنندگان و تنظیم كنندگان خودرو باید بروند و ببینند كه چه اتفاقی می افتد.” فروش سبد اتومبیل یک به یک 30 تا 40 دستگاه است ، همان اتومبیل هایی که در حال حاضر پلاک خودرو در پارکینگ ندارند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: دوم سوال این است که چرا شرکتهای خودروسازی که مجبورند کارخانه ها را کنترل کنند ، اجازه می دهند خودرو بدون پلاک شرکت را ترک کند و شبها به این پارکینگ ها برود؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا