تندرستی

راز تغییر سریع و بی‌وقفه دنده‌های خودروی زنوو  چیست؟

راز تغییرات سریع زنو چیست؟

بیشتر گیربکس ها صرف نظر از گشتاور اتوماتیک و تبدیل CVT از ساختار و عملکرد یکسانی برخوردار هستند و انتخاب دنده به طور کلی به نحوه چرخش آزادانه آن بستگی دارد و کلاچ به طور موقت موتور را از موتور جدا می کند. ‘محور. در گیربکس های پی در پی ، اتصال بین موتور و شافت از طریق اتصالی به نام دندان سگ قطع می شود.

محورها و کلاچ های سگ تمایل به چرخش در سرعت های بالاتر دارند و در هنگام تغییر چرخ دنده ها سر و صدای زیادی و خراش رخ می دهد و استفاده از این مدل گیربکس را در اتومبیل های مسابقه و جاده ای غیرممکن می کند. اما یک راننده متخصص با تغییر دقیق دنده ها می تواند از این سر و صدای ناخوشایند جلوگیری کند.

راز تغییرات سریع زنو چیست؟

در این گیربکس جدید ، Zeno از جعبه دنده دستی 7 سرعته با گیربکس اتوماتیک به همراه هماهنگ سازی استفاده کرده است که باعث افزایش سرعت تعویض دنده ها شده است.

برای بهبود تغییر سرعت ، Zenu از سنسورهای Hall-Effect برای اندازه گیری سرعت چرخش محورها در کمتر از یک دقیقه استفاده می کند.

این سیستم به نرم افزار ویژه این امکان را می دهد تا دنده ها را به بهترین روش تغییر کند بدون اینکه به کلاچ و زمان بندی معمول استفاده شده در اتومبیل ها کمک کند.

autocar.co.uk

2121

دکمه بازگشت به بالا