فعالیت سونا بخار و بوفه در باشگاه‌ها ممنوع

آفتاب نیوز:

فعالیت سونا و بوفه های بخار در کلوپ ها ممنوع است

علی اصغر آیت الله امشب در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: همه باشگاه های ورزشی باید دارای اطلاعاتی در وب سایت www.salamat.gov.ir باشند و موظف به اجرای همه پروتکل های بهداشتی مصوب. “

وی ادامه داد: سلامتی ورزشکاران برای وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت در اولویت است و پیروی از پروتکل های ورزشی اولویت شماره یک برای فعالیت های ورزشی است.

رئیس هیئت پزشکی پزشکی گلستان تصریح کرد: این شورا این روزها نظارت ویژه ای بر فعالیت باشگاه ها خواهد داشت ، درست مانند گذشته که ما نظارت بر باشگاه ها داشتیم ، اما این نظارت ها در طول افزایش می یابد این روزها.

آیت الله تأکید کرد: “کلوپ ها قادر به فعالیت در کلوپ ها نخواهند بود و فقط مجاز به توزیع یا فروش آب بطری یا مواد بسته بندی شده هستند.”

وی اضافه کرد: در پروتکل مصوب تمام موارد فوق الزامی در نظر گرفته شده است از جمله وجود سطل سطحی که درب آن قابل باز و بسته شدن است و ورزشکاران باید از دستکش و ماسک استفاده کنند ، و باشگاه باید به طور مرتب ضد عفونی شود. ” بودن.

رئیس هیئت پزشکی پزشکی گلستان تأیید کرد که برخی از باشگاه ها در طول ممنوعیت فعالیت های ورزشی به طور غیرقانونی یا زیرزمینی فعالیت می کنند ، خاطرنشان کرد: هر زمان بازرسان ما گزارشی را مشاهده یا دریافت می کردند ، آنها اقدامات لازم را انجام می دادند و انجام می دادند. در حال حاضر ، ما سعی خواهیم کرد با گسترش نظارت بر فعالیت های ورزشی ، فعالیت ورزشی را ادامه دهیم.

در مورد فعالیت استخرهای شنا ، آیت الله گفت: “فعالیت استخرهای شنا در شهرهای سفید کاملاً منع شده است ، با رعایت کلی پروتکل های بهداشتی و کلرزنی هر دو ساعت تصویب می شود ، اما فعالیت سونا بخار در کلوپ ها ، استخرها و هر مکان مشابه کاملاً ممنوع است. “

وی در مورد دلیل ممنوعیت سونا بخار گفت: این ویروس در سونا بخار از بین نمی رود و بنابراین استفاده از سونا بخار و استخرهای شنا ممنوع است ، به دلیل وجود ‘حساسیت شدید ویروس تاج به کلر ، کلرزنی دائمی از هم متمایز است.

در پایان ، آیت الله تأکید کرد که همه ورزشکاران قبل از ورود به باشگاه ها باید از نظر تب آزمایش شوند.

دکمه بازگشت به بالا