استان ها

زگیل‌های کوچک تناسلی با دردسرهای بزرگ!

مجله روز / بوشهر یک متخصص پوست و مو ساده می گوید که تماس پوستی ساده ویروس را به زگیل های دستگاه تناسلی منتقل می کند و حدود 99.99٪ از سرطان دهانه رحم در اثر ویروس ایجاد می شود.

در مصاحبه با مجله روز ، حبیبه زارع در مورد زگیل های تناسلی گفت: “متأسفانه ، این ویروس نیز از طریق راه های جنسی منتقل می شود. در واقع یک تماس ساده با پوست ، این ویروس را منتقل می کند.” لازم به ذکر است تقریباً 9/99 درصد از سرطانهای دهانه رحم در اثر این ویروس ایجاد می شوند و هیچ سرطانی که به خوبی پیدا شده است پیدا نخواهید کرد.

وی ادامه داد: تنها سرطانی که صددرصد مربوط به ویروس است و قابل کنترل است سرطان دهانه رحم است.

این زیست شناس گفت: “راه اصلی انتقال بیماری کمتر شناخته شده زگیل تناسلی ، رفتارهای جنسی پرخطر است و در کشور ما قربانیان اصلی زنان هستند.”

زارع با اشاره به عفونت HPV یا زگیل تناسلی به عنوان شایع ترین عفونت مقاربتی در جهان ، گفت: “امروزه بسیاری از جوانان را در کلینیک های تخصصی زنان و زایمان و ارولوژی می بینیم که زگیل تناسلی دارند و به بیمارستان می روند. نگرانی “. . در این حالت بهتر است در مورد همه بیماری ها صحبت شود ، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است و گزارش نحوه انتقال ویروس نقش مهمی در جلوگیری از انتقال و شیوع آن دارد.

زنان تنها قربانیان زگیل تناسلی نیستند

عضو انجمن نانوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: زنانی که همسرانشان دارای چندین شریک جنسی هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و در صورت بروز سرطان دهانه رحم آنها به ویروس خطرناک آلوده می شوند “. اما زنان تنها قربانیان زگیل تناسلی نیستند و مردان نیز می توانند آلوده شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زیست شناسی بوشهر یادآور شد: پزشکان می گویند 99٪ بیماران مبتلا به سرطان رحم ویروس HPV در بدن را نمی شناسند ، ویروسی که همان زگیل تناسلی است و هست. می توانید با یک تست ساده کنترل کنید. او همچنین واکسن دارد. بسیاری از مردم از این بیماری آگاه نیستند ، چه رسد به واکسن زگیل تناسلی.

مسیر تماس جنسی تا تماس پوستی به پوست

یک زیست شناس گفت: تاکنون حدود 100 گونه زگیل تناسلی شناسایی شده است و حدود 40 درصد از آنها از طریق تماس جنسی قابل انتقال هستند. تاکنون تنها روش شناخته شده انتقال ویروس تماس جنسی بود ، اما اکنون پزشکان دریافته اند که تماس پوستی به پوست نیز می تواند ویروس را منتقل کند.

با توجه به اشکال انتقال ویروس ، حبیبه زارع افزود: مواردی که باعث انتقال این ویروس می شود به اشکال زدایی و اماکن عمومی مانند استخرهای شنا می رود ، جایی که ممکن است دستگاه تناسلی در تماس مستقیم با ویروس باشد.

وی در مورد اپیدمیولوژی یا میزان شیوع انتشار ویروس در مناطق مختلف گفت: “با اندازه گیری آماری ، می بینیم که به عنوان مثال در چین 15٪ و از هر 100 زن 15 نفر آلوده هستند. این بیماری “. در سال 2012 ، برای اولین بار در ایران ، مطالعه ای با کمک آژانس بین المللی تحقیق و توسعه انجام شد و مشخص شد که 7/7٪ از زنان مبتلا به این بیماری هستند و جالب است بدانید که در شهرهای مذهبی که خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است و مردان زن قانونی هستند. خود اعتراف کنندگان صفر هستند.

زگیل های تناسلی و سرطان های مختلفی

عضو انجمن نانوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت این ویروس خاطرنشان کرد: ابتدا این ویروس مانند انواع 6 ، 11 و 31 می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود که ظاهراً باعث ایجاد مشکل برای دستگاه تناسلی می شود. صبور. خطرناک ترین آنها ویروس های 18 ، 16 ، 54 ، 33 و 58 است که می تواند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم در زنان و سرطان پروستات ، مقعد و آلت تناسلی در مردان شود و هم در آقایان و هم در خانم ها می تواند باعث سرطان شود. گلو و اندامهای دیگر.

وی با اشاره به آماری از اجتماعاتی که رفتارهای پرخطر در آنها نهادینه شده است ، گفت: “افراد دارای ویروس به احتمال زیاد در جوامع دارای آزارهای جنسی آزار زیاد و فساد بدون دردسر یافت می شوند.” خوشبختانه ، ایران یکی از کشورهایی است که شیوع این بیماری زیاد نیست ، اما نمی توان پنهان کرد که هیچ نگرانی وجود ندارد ، به عنوان مثال در اسپانیا ، به عنوان یک کشور اروپایی ، شیوع این بیماری از ایران کوچکتر است.

راه های جلوگیری از این ویروس چیست؟

زارع یادآور شد: مهمترین راه جلوگیری از این ویروس ، جلوگیری از رفتارهای پرخطر و پایبندی به وفاداری خانواده و همسر و روش دوم واکسیناسیون است. اما این واکسن در برابر هشت نوع ویروس محافظت می شود ، تا زمانی که قبل از مقاربت جنسی داده می شود ، یعنی بهتر است به دختران 12 تا 26 ساله داده شود اما پس از آن اثربخشی خود را از دست می دهد.

عضو هیئت علمی زیست شناسی دانشگاه پیام نور در استان بوشهر گفت: راه دیگر برای جلوگیری از زگیل تناسلی ، آزمایش پاپ اسمیر است ، این به معنی تشخیص زودرس ضایعات سرطانی و این واقعیت است که زنان بعد از سن 30 سالگی ، آنها می توانند هر 5 سال یک بار این آزمایش را انجام دهند. ” مثبت بود که راه های کنترل بیماری شروع شده است ، اما متأسفانه در آقایان نوع پرخطر هیچ علائمی ندارد و معمولاً هنگام ابتلا به سرطان ظاهر می شود.

از زگیل های تناسلی جلوگیری می شود

وی با توجه به اهمیت اطلاع رسانی به جوانان ، گفت: نه تنها در مورد زگیل های تناسلی بلکه در مورد همه ویروس ها و عفونت هایی که از طریق مقاربت جنسی منتقل می شوند ، باید به جوانان اطلاع داده شود. از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند به هیچ وجه نباید محافظت شود. ” آنها خودشان را نمی شناسند ، بنابراین وقتی بیمار می شوند ، زیرا می دانند که این بیماری ننگ نادرست برای آنها است ، به دلیل فشار آن مشکل افسرده می شوند و بعضی اوقات خودکشی می کنند و بدترین از همه ، اگر مبتلایان به این بیماری باشند. اگر ازدواج کنند ، می توانند ویروس را منتقل کنند.

وی گفت: “برای هر دو یا سه دبیرستان برای دختران ، باید یک ماما مدرسه داشته باشیم تا از رفتارهای خودآگاه و پرخطر دختران خود مراقبت کنیم ، و همچنین آنها را با نقش مادر و همسر معرفی کنیم.” زیست شناس در مورد دبیرستان های پسرانه ، می توانیم برای هر سه یا چهار دبیرستان که در این دوره شرکت کرده اند ، یک کارشناس بهداشت عمومی داشته باشیم و به سوالات پسران جوان پاسخ داده و به آنها مراقبت از خود و آموزش را آموزش دهیم. برای جلوگیری از بیماری

حبیبه زارع تصریح کرد: زگیل های تناسلی قابل کنترل و جلوگیری از رشد است ، اما مشکل اصلی این است که ویروس هنوز به طور جدی کشت نشده است ، بیشتر پزشکان و محققان معتقدند که اگر بیماری نتواند پیشرفت کند. اگر این بیماری را نداشته باشیم ، روزی بر ایدز غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا