استان ها

طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد

طبق اخبار آنلاین لرستان ، رضا پیامانی اظهار داشت: اجاره و تعیین قیمت مسکن یکی از وظایف شورای مسکن استان است.

وی اظهار داشت: به منظور هموار کردن راه برای تعیین قیمت ها و ساماندهی قیمتها در حوزه املاک و مستغلات در استان و کنترل تورم مسکن و اجاره ، جلسه ای توسط انجمن خبرگان رسمی دادگستری با حضور راه و شهرسازی ، نماینده خبرگان ماده 187 قوه قضاییه. مالیات و اتحادیه مشاوران املاک حفظ خواهد شد ، وی افزود: راه حل های خروجی این جلسه بطور قطعی به عنوان مبنایی برای تعیین تثبیت قیمت های تخصصی در زمین ، مسکن و اجاره در استان بعد از تصویب شورای مسکن.

معاون وزیر راه و شهرسازی لرستان گفت: مصوبات شورای تأمین مسکن اقدامی مناسب برای ساده سازی قیمت ها و اجاره مسکن خواهد بود و این شورا وارد شناسایی ، مطالعه شده است. از زنده ماندن و خرید زمین از صاحبان “. آنها زمین های مازاد دارند و برای ساخت مسکن مجبور به واگذاری اموال خود به شرکت راه سازی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای استان زمین هایی وجود دارد که می تواند به شهرک ها تبدیل شود.

پیامانی افزود: موضوع مسکن فقط مختص لرستان نیست و حتی در استانهایی که دارای توپوگرافی کافی در لرستان است ، وضعیت تورم مسکن به این صورت نیست ؛ هرچند عواملی از قبیل ورودی های زمین ، ساخت و ساز و حمل و نقل می تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد ، آنها اصلی نیستند.

وی افزود: از نظر نرخ رشد مسکن در بین استانهای متوسط ​​قرار داشته ایم اما در دو سال گذشته اتفاقات عجیبی در بحث قیمت مسکن رخ داده است.

پیامانی اظهار داشت: در استان و خرم آباد توطئه های زیادی وجود دارد اما به دلیل وساطت و اینکه این زمین سالانه چندین بار فروخته می شود ، مالک تمایل به ساخت آن ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: تصویب قوانین جدید درباره خانه های خالی و واحدهای مسکونی در تنظیم قیمت خانه مؤثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: تصمیمات شورای مسکن منطبق با تصمیمات هیئت حاکمه برای ساماندهی وضعیت مسکن است و باید اجرا شود.

پیامی خاطرنشان کرد: براساس برنامه اقدام ملی ، 10 هزار واحد مسکن در استان تولید می شود و افراد واجد شرایط در شهرهای استان شناسایی می شوند و این می تواند در تنظیم قیمت ها بسیار مؤثر باشد. مسکن ، وی افزود: از سال 1990 تا 1994 از 36000 تا 90،000 مجوز مسکن صادر شده است ، در حالی که بین سالهای 1995 تا 1998 تنها 10،000 پروانه ساخت و ساز صادر شده است.

48

دکمه بازگشت به بالا