تندرستی

محل قرار گرفتن ماسک روی صورت از جنس آن مهمتر است

این تیم دریافتند که استفاده از چندین لایه و ترکیب بافت ها و پارچه های مختلف می تواند به فیلتر بهتر کمک کند ، اما ناکافی بودن ماسک (از نظر قرار گرفتن روی صورت) می تواند همه چیز را خراب کند. آنها تحقیقاتی را در مورد پارچه های مختلف از جمله پنبه ، ابریشم ، نوعی پارچه ابریشمی ، فلانل ، الیاف مصنوعی انجام داده و آنها را مخلوط کردند.

آنها دریافتند که استفاده از پارچه های مختلف می تواند محافظت مهمی در برابر ذرات آئروسل ایجاد کند.

یک ماسک در داخل خانه درست کنید

آنها آزمایش را مطابق شکل بالا انجام دادند ، بافت را در یک لوله پی وی سی قرار دادند ، هوای عبور یافته از آن را آزمایش کردند و طیف گسترده ای از ذرات را اندازه گرفتند ، از 10 نانومتر تا 10 میکرومتر دادن. ذرات ویروس تاج بین 80 تا 120 نانومتر قطر دارند.

آنها سرانجام دریافتند که پارچه های کامپوزیتی مانند ابریشم کتانی یا نوار کتانی موفق به پاک کردن 80 درصد ذرات کوچکتر از 300 نانومتر و 90 درصد ذرات بزرگتر از 300 نانومتر هستند.

اما در صورت عدم استفاده صحیح از ماسک ، همه این موفقیتها بیهوده خواهد بود. در قسمت دوم آزمایش خود ، سوراخ هایی در ماسک ایجاد کردند که نتایج خوشایند نبود. این مطالعه نشان داد که وجود شکاف ها و سوراخ های موجود در ماسک (استفاده نادرست از ماسک) می تواند کارایی ماسک را تا 60٪ کاهش دهد.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا