واکنش انصارالله به راهزنی هوایی آمریکا

واکنش انصارالله به راهزنی هوایی آمریکا

عبدالسلام در پیامی در توئیتر نیز از همه ملل منطقه خواست تا علیه تهدیدات ایالات متحده متحد شوند.

پیشتر کابینه سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه ای اقدام آمریکا را در حمله هواپیمای مسافربری ایرانی محکوم کرده بود.

دو فروند جنگنده اف -15 آمریكایی هواپیمای مسافربری سوری را كه در حال پرواز از تهران به بیروت در آسمان غیرنظامی سوریه بود ، عصر پنجشنبه (2 اوت) در یک عمل غیرحرفه ای و تروریستی ، یک اختلال قریب الوقوع را مختل کرد. به یک فاجعه تبدیل شدن

این دو جنگنده آمریکایی هواپیمای مسافربری شرکت ماهان ایران را که قصد داشت به بیروت ، پایتخت لبنان باشد ، مختل کردند و آن را مختل کردند.در هنگام تغییر هواپیما تعدادی از مسافران آن زخمی شدند. ناگهان از ارتفاع بلند شد و پس از فرود ، مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند. به طور خاص ، آنها به بیمارستان “پیامبر اعظم” بیروت منتقل شدند.

البته این اولین باری نیست که ایالات متحده آمریکا این اقدام تروریستی را علیه هواپیماهای مسافری ایرانی انجام داده است. هواپیمای مسافربری ایران 655 در 3 ژوئیه 1988 توسط دو موشک شلیک شده از کشتی نیروی دریایی ایالات متحده USS Vincennes بر فراز خلیج فارس منفجر شد و در نتیجه 291 نفر در هواپیما کشته شدند.

در ژانویه سال گذشته ، ایالات متحده در یک اقدام خصمانه و تروریستی علیه ژنرال قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که نقش موثری در مبارزه با تروریسم منطقه ای داشت ، پهپاد شد. به همراه ابو مهدی المحندس ، جانشین بسیج عراقی ها ، و هشت تن از همرزمان وی هنگام ترک فرودگاه بغداد ، آنها را ترور و به شهادت رساندند.

با شروع بحران سوریه در مارس 2010 و تشکیل گروه های تروریستی مانند داعش و بحران عراق در 7 ژوئن 2014 ، نیروی هوایی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به طور عملی عمل کردند بارها و بارها به نیروی هوایی تروریست مواضع ارتش سوریه جبهه مقاومت اسلامی و الحشد الشبی را بمباران کرد که در نتیجه این اقدامات تروریستی تعداد زیادی از این نیروها کشته شدند.

در اواخر سپتامبر سال 2016 ، در تلاش برای فریب چهار هواپیمای جنگنده – بمب افکن های “F-16” متعلق به رژیم صهیونیستی در هنگام حمله به خاک سوریه ، وضعیت خطرناکی را در آسمان منطقه “لاذقیه” ایجاد کرد. به همین دلیل یک هواپیمای حمل و نقل – هواپیمای روسی IL-20 با حمل 15 سرباز روسی توسط سیستم موشکی دفاع هوایی S-200 ارتش سوریه مورد اصابت قرار گرفت و به آبهای ساحلی دریای مدیترانه سقوط کرد و همه سرنشینانش را کشته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا