عمومیفرهنگ و هنر

معرفی لوازم آتش بازی

چه لوازمی برای آتش بازی وجود دارد؟

آتش بازی نوعی تفریح نمایشی است که در اکثر کشورها در مواقع نشاط و در جشن‌های کبیر و حقیر و فراخورهای ملی و مذهبی و دین‌های محلی و مهمانی‌های بزرگ و کوچک فامیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آتش بازی در همه جای گیتی فارغ از جنسیت و سن و سنه طرفداران خاص خود را دارد.

در بعضی کشورها مسابقات و فستیوال‌های اثیر بازی ترتیب دیتا می‌شود و این جستار سازندگان و طراحان دست موزه آتش بازی را برآن داشته است که باابتکار و ترکیب رنگ‌ها و جلوه‌های ویژه، انفجارهای تماشایی و جالبی را به نمایش بگذارند.

جالب است بدانید که کشور چین یگانه از باستانی‌ترین کشورها در برگزاری اثیر بازی است که سابقه آن به قبل از زادروز مسیح بر می‌گردد.
چینی‌ها اولین مردمانی بودند که توانستند باروت و مواد اثیر زا را در قرن هفتم میلادی نوآوری کنند.

در طول زمان هنر و تفریح آتش‌بازی مترقی بسیاری داشته است و این صنعت پر پیرو و درآمدزا به اکثر کشورها گذرگاه پیدا کرد.

در ایران نیز اثیر بازی پرطرفدار بوده و از جانب نهادهای حکومتی و شهرداری‌ها در اعیاد کبیر و جشن‌های رسمی و مذهبی برگزار می‌شود چهارشنبه سوری یکتا از آن مراسماتی است که مردم به چهره خودجوش به اثیر بازی می‌پردازند.

معرفی لوازم آتش بازی

معرفی لوازم آتش بازیلوازم آتش بازی با چهار جلوه اصلی صدا، نور، دود و مواد شناور که به صورت زمینی و هوایی ایجاد می شوند ، همراه هستند. در واقع لوازم آتش بازی برای ایجاد جرقه ها و نورهای زیبای رنگی مانند قرمز، نارنجی، زرد، آبی، بنفش و نقره ای استفاده می شوند. مراسمات آتش بازی در بسیاری از کشورهای سراسر جهان برگزار می شود و لوازم آتش بازی برای زیباتر کردن مراسم در مراسمات فرهنگی و جشن ها مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لوازم آتش بازی

همانطور که به طور مختصر ذکر شد لوازم آتش بازی به دو دسته لوازم آتش بازی زمینی و لوازم آتش بازی هوایی تقسیم می شود.

1- لوازم آتش بازی زمینی

لوازم آتش بازی زمینی شامل آتش بازی سرد و گرم میشود مانند آبشارهای گرم و سرد ، چرخونک، فرفره و فلاشر.

لوازم آتش بازی سرد

آتش بازی سرد نسل جدیدی از لوازم آتش بازی است که محبوب ترین آن آبشار های سرد برقی هستند که با استفاده ابزار الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. لوازم آتش بازی سرد دارای گرمای کمی هستند و از ترکیبات خاصی تولید می شوند و جرقه های بزرگ و مشتعلی ندارند و با ابزار الکتریکی مانند ریموت و باطری قلمی قابل کنترل هستند و کاملا امن می باشند. لوازم آتش بازی سرد به دلیل عدم ایجاد آلودگی و دود برای فضاهای بسته و منزل مناسب می باشند.

لوازم آتش بازی گرم

لوازم آتش بازی گرم به دلیل داشتن فیتیله و گوگرد شروع به سوختن و نور تولید می کنند به همین دلیل باید در فضاهای باز از آنها استفاده کرد. گرمای سوختن لوازم آتش بازی گرم موجب سوختن اجسام نزدیک آن ها می شود و باید با احتیاط از آنها استفاده کرد و فاصله را هنگام روشن کردن آنها رعایت کرد.
آبشارهای گرم از محبوب ترین لوازم آتش بازی گرم است که ویژگی ها و بر اساس حجم نورافشانی، ارتفاع و زمان سوختن آن انواع مختلفی دارند. و با ایجاد جلوه های بصری متفاوت و خاصی می توانند زیبایی بی نظیری به مراسمات و جشن ها ببخشند.

دکمه بازگشت به بالا