بین الملل

تصویب ۵ قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل؛ تاکید بر اشغالی بودن «جولان سوریه»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه پنج قطعنامه ضد صهیونیستی را تصویب کرد.

براساس وب سایت UNWatch ، در جلسه ای که به مناسبت روز همبستگی با فلسطین در سازمان ملل (29 نوامبر 1947) برگزار شد ، 5 طرح قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی به رای گذاشته شد.

لازم به ذکر است که این مصوبات مجمع عمومی لازم الاجرا نبوده و مانند سالهای گذشته به عدم رعایت رژیم اشغالگر قدس و نقض قانون آن می پردازد.

قطعنامه موسوم به “بلندی های جولان سوریه” که با 88 رأی موافق در برابر 62 رأی موافق به تصویب رسید ، رای ممتنع می دهد و تأکید می کند که جولان سوریه از سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.

این قطعنامه با یادآوری قطعنامه 497 سال 1981 شورای امنیت ، اعلام كرد كه رژیم صهیونیستی از این سرزمین ها خارج نخواهد شد و هرگونه استقرار و ساخت و ساز صهیونیست ها در جولان سوریه را غیرقانونی اعلام كرد.

بر این اساس ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رای گیری خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها با قطعنامه شورای امنیت مطابقت ندارد بلکه اعمال حاکمیت این مناطق بر این مناطق از سال 1981 فاقد اعتبار است و بی اعتبار.

در این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته شد تا تمام جولان سوریه اشغالی را به مرزهای 4 ژوئن 1967 بکشاند.

قطعنامه دیگر این نشست کمیته اجرای حقوق انکارناپذیر مردم فلسطین بود که با 91 رأی موافق ، 17 رأی مخالف و 54 رأی ممتنع به تصویب رسید.

این قطعنامه با تأکید بر ادامه مسئولیت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین تا زمان حل و فصل آن ، کمیته حقوق فلسطین را به تلاش خود برای دستیابی به این حقوق از جمله حق تعیین سرنوشت و راه حل دو کشور مبتنی بر در مرزهای قبل از 1967 است.

قطعنامه دیگر ، بخش ویژه حقوق فلسطین در دبیرخانه سازمان ملل بود که با 84 رأی موافق ، 25 رأی مخالف و 53 رأی ممتنع به تصویب رسید.

این قطعنامه تأسیس یک واحد ویژه برای ادامه نظارت بر تحولات مربوط به مسئله فلسطین ، سازماندهی جلسات و فعالیتهای بین المللی در حمایت از ماموریت کمیته اجرای حقوق فلسطین و تسهیل همکاری با جامعه را خواستار شده است. مدنی در این منطقه

متعاقباً قطعنامه ای با عنوان “حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین” با 145 رأی موافق ، 7 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع به تصویب رسید.

در این قطعنامه ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر غیرقانونی بودن شهرک های رژیم صهیونیستی و کلیه اقدامات یک جانبه این رژیم با هدف تغییر در ترکیب جمعیت شهر اشغال شده تأکید دارد. بیت المقدس و کرانه باختری.

این قطعنامه همچنین خواستار توقف فوری ساخت مسکن صهیونیست ها در قدس اشغالی و مناطقی از کرانه باختری شد.

در این نشست همچنین قطعنامه ای برای ایجاد برنامه ویژه اطلاعاتی در مورد مسئله فلسطین تحت اداره اطلاعات عمومی سازمان ملل تصویب شد.

این قطعنامه که با 142 رأی موافق ، 8 و 11 رأی ممتنع مورد حمایت قرار گرفت ، نظر دیوان بین المللی دادگستری در مورد عواقب قانونی ایجاد سد در سرزمینهای اشغالی فلسطین را به یاد می آورد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا