میلیون‌ها آزادی‌خواه جهان مظلومیت یمنی‌ها را فریاد زدند/ چگونه آمریکای حامی تسلیحاتی عربستان انصارالله را تروریست می‌خواند؟

طبق روز به گروه بین المللی آنا نیوز. آژانس. تظاهرات در یمن و بیش از 17 کشور با مشارکت ده ها سازمان حقوق بشری و بین المللی برگزار شد. میلیون ها یمنی در صنعا و سایر استان های یمن در راهپیمایی گسترده “محاصره و تجاوز ضد آمریکایی” شرکت کردند. این سازمان ها 24 میدان بزرگ در صنعا و 14 استان دیگر را برای برگزاری تجمع تعیین کردند و از مردم آزاد یمن خواستند تا در راهپیمایی شرکت کنند.

اعتراضات یمنی ها در سانفرانسیسکو

در استان صعده ، در شهر صعده ، سه مکان و در استان حجا ، پنج مکان برای راهپیمایی در نظر گرفته شد. در استان البیضا مردم در میادین شهرهای رادا و البیضا در اعتراض به جنبش آمریکایی ها برای قرار دادن جنبش انصارالله در لیست تروریسم به راهپیمایی پرداختند. در استانهای المهویت ، عمران ، ریما ، جوف و ماریب نیز مردم علیه محاصره و تجاوزات سعودی و آمریکایی راهپیمایی کردند.

این تجمع همزمان در واشنگتن ، لندن ، پاریس و سایر کشورها برگزار شد و شرکت کنندگان خواستار پایان دادن به تجاوزات به یمن شدند. در ایالات متحده و سانفرانسیسکو ، مردم در تجمعات مختلف با در دست داشتن بنرهایی خواستار پایان حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از رژیم سعودی بودند که باعث کشته شدن کودکان شد.

اعتراضات یمنی ها در سانفرانسیسکو

تظاهرات در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا

همچنین در کانادا ، علیرغم ممنوعیت های شدید ، کمپین موسوم به “رفع حصر صنعا” و جوانان آزاده آن توانستند در حمایت از مردم مظلوم یمن جمع شوند و به یک شرکت کانادایی که به عربستان اسلحه می فروخت اعتراض کنند. .

آنها همچنین توانستند شرکت اسلحه سازی همیلتون را آزار دهند و از ارسال سلاح به فرودگاه و ارسال آنها برای واسطه های سعودی پرهیز کنند. جوانان طرفدار یمن همچنین از سید انصارالحوثی رهبر یمن ، سید عبدالملک الحوثی عکس گرفتند و آن را به مردم نشان دادند.

اعتراضات یمنی در کانادا

اعتراضات یمنی در کانادا

تظاهرات در کانادا

در کانادا ، یک کاروان زنجیره ای از وسایل نقلیه تشکیل شد و چندین شهر در این کشور شاهد نصب تابلوهایی بر روی درها و دیوارها برای حمایت از مردم مظلوم یمن بودند. تظاهرات مشابه در کلمبیا ، اکوادور ، پرو ، برزیل ، آلمان ، ایتالیا و مناطقی از آفریقا و آسیا برگزار شد.

در پایان تظاهرات روز گذشته ، بیش از 300 سازمان حقوق بشری با صدور بیانیه مشترکی از سازمان های بین المللی خواستند تا فوراً به جنگ ائتلاف با حمایت عربستان در یمن برای فشارهای دیپلماتیک پایان دهند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “از سال 2015 ، بمباران و محاصره رهبران عربستان و عربستان علیه یمن باعث آوارگی دهها هزار یمنی شده و کشور را ویران کرده است.” میزان جرم و جنایت به حدی است که سازمان ملل آن را بزرگترین بحران انسانی در زمین توصیف کرده است.


بیشتر بخوانید:

فردا راهپیمایی روز جهانی یمن در این کشور است


در بیانیه افزود: “نیمی از یمنی ها پابرهنه و گرسنه زندگی می کنند و این کشور شاهد بدترین شیوع وبا در تاریخ معاصر است.” یمنی ها بدترین میزان مرگ و میر کرونا در جهان را دارند. در این کشور از هر چهار یمنی یک نفر می میرد. این در حالی است که کمک های بشردوستانه کاهش یا متوقف شده است که خطر سو mal تغذیه در ساکنان کشور را افزایش داده است. با این حال ، عربستان سعودی جنگ را تشدید کرده و محاصره را سخت می کند.

سلیم محمد ، فرماندار تعز ، به آنا المغالس گفت: متجاوز مورد هدف قرار گرفته و دستگاه های امنیتی ، “در مناطق مختلف یمن در حال راهپیمایی و اعتراض هستند زیرا ارتش و کمیته های مردمی از مردم در مناطق مختلف عربستان سعودی حمایت می کنند.” که از قلب مردم سرچشمه می گیرد ، به خوبی مسئول حفاظت از جان و مال یمنی ها است.

سليم محمد المغلس

سلیم محمد المغالس ، والی تعز

وی افزود: تظاهرات میلیون ها نفر در یمن و موارد مشابه که در مناطق مختلف جهان مشاهده می کنیم ، عظمت و استحکام ملت های آزادیخواه را در برابر استکبار و قدرتهایی که جز ظلم ، موشک و خمپاره چیزی ندارند ، نشان می دهد. همچنین نشان دهنده ناتوانی ائتلاف سعودی-آمریکایی است که در سالهای محاصره نتوانسته است اراده و عزم مردم یمن را بشکند.

فرماندار تعز گفت: تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست تروریست ها محکوم به فنا است ، اما از قدرت ، عزم و اراده ملت برای مقابله با استکبار و ستمگران نمی کاهد. آنها با این کار نشان دادند که تجاوز به شکست انجامیده و محاصره یمن تحت کنترل و اراده مردم یمن قرار گرفته است. ایالات متحده و اسرائیل می خواهند ثروت یمنی را غارت کنند و هویت آنها را تغییر دهند ، اما امروز یمنی ها با قدرت بیش از هر زمان دیگری اهداف ایالات متحده و اسرائیل را هدف قرار می دهند.

دهام الطاها ، سفیر صلح سازمان ملل در سوریه ، به یک خبرنگار از منطقه غرب آسیا و گفت: “ما خود را بخشی از ملت مظلوم یمن می دانیم و نارضایتی و شکایت خود را از سکوت غیر منتظره جهان در برابر حجم ابراز می کنیم.” محور مقاومت ما بسیاری از جنایات انجام شده توسط ائتلاف سعودی در خاک یمن را بیان می کنیم.

وی افزود: آنچه از یمن می شنویم ، می شنویم و می بینیم چیزی جز تجاوزات قدرتهای استکباری جهان علیه یمنی ها نیست. رژیم های متجاوز ، محاصره و ناجوانمردانه یمن و یمنی ها نشان داده اند که آنها در تاریخ ابله هستند و از موقعیت جغرافیایی ، انسانیت و دین چیزی نمی دانند.

این مقام حقوق بشر سوریه گفت موقعیت تاریخی و جغرافیایی یمن ، منشور بشردوستانه و آموزه های دینی یمن درباره کسانی که خود را انسانی می دانند ، ظاهرا آنچه در یمن اتفاق می افتد را محکوم می کنند و حتی یک کلمه حقیقت را در محکومیت ظلم به یمنی ها می گویند. ثابت کنید که آنها با یمنی ها هستند. ما از همه آزادگان جهان می خواهیم که تصمیم دولت احمق آمریكا را برای قرار دادن انصارالله در لیست گروه های تروریستی محكوم كنند.

یحیی قادر دبیر کل جمعیت عرب و اسلامی در حمایت از گزینه مقاومت گفت: “مردم سوریه ، یمن ، لبنان و سایر نقاط جهان گرد هم آمدند تا نشان دهند كه مردم یمن در برابر ائتلاف سعودی مقاومت می كنند.” زمینی

وی افزود: جامعه جهانی باید سکوت را بشکند و ایالات متحده را وادار به تسلیم در برابر خواست ملت یمن کند. در حالی که ایالات متحده اسلحه و تجهیزات را برای جنگ در یمن به عربستان می فرستد چگونه می توان انصارالله را یک گروه تروریستی خواند؟ سازمان ملل باید مداخله کند و جنایات سعودی در یمن را محکوم کند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا