بین الملل

نشست کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن از سرگرفته شد

به گفته گروه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، طبق قوانین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، چهارشنبه 6 ژانویه (17 ژانویه) تاریخ جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش بود تأییدیه هایی که از ایالت ها به نتیجه نهایی انتخابات بر اساس رای دهندگان تأیید شده ارسال می شود. بودن.

جلسه از ساعت 12:30 به وقت محلی آغاز شد ، اما پیش از آن ، دونالد ترامپ برای مخالفت با پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات ها ، تجمع بزرگی را مقابل کاخ سفید تشکیل داد.

علاوه بر برخی از قانونگذاران جمهوری خواه ، وكیل شخصی ترامپ و فرزندان ، رئیس جمهور همچنین خواستار موضع ضد تقلب شد و گفت: این مجاز نیست.

وی سپس تأکید کرد که با معترضین جلوی ساختمان کنگره خواهد آمد.

از طرف دیگر ، کنگره به ترتیب آراed را شمرد و آرا the ایالت ها را تأیید کرد و نوبت به آریزونا رسید. رای دهندگان ایالتی به سناتور تد کروز و شش جمهوری خواه دیگر رأی دادند.

پس از آن ، دو مجلس برای رسیدگی به اعتراض از یکدیگر جدا شدند. کمتر از یک ساعت از جلسه دادرسی ، اعتراض به دلیل ورود متجاوزان طرفدار ترامپ به حالت تعلیق درآمد.

با از سرگیری جلسه استماع در کنگره ، سناتور میچ مک کانل ، رهبر اکثریت جمهوری خواه ، در بیانیه ای گفت: “رفتارهای جنایتکارانه نمی تواند بر کنگره مسلط شود.”

وی افزود: “افسران پلیس خشونت را سرکوب کردند و اکنون ساختمان کنگره ایمن است و کار مردم همچنان ادامه دارد.

وی گفت: “ما خشونت خشونت آمیز را در اینجا محکوم می کنیم.” آنها که امروز پایتخت ما را نابود کردند ، پیروز نشدند. خشونت هرگز پیروز نمی شود ، آزادی پیروز می شود.

سناتور میچ مک کانل ، رهبر اکثریت جمهوری خواه ، در بیانیه ای گفت که رفتار جنایتکارانه شورشیان طرفدار ترامپ نمی تواند بر کنگره تسلط یابد.

وی افزود: “ما در برابر غیرقانونی یا ارعاب تعظیم نخواهیم کرد.” ما به مکانهای خود بازمی گردیم ، وظیفه خود را طبق قانون اساسی و برای ملت انجام خواهیم داد.

رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنای ایالات متحده ادامه داد: ما امشب این کار را خواهیم کرد. بیش از دو قرن است که ما هر چهار سال یکبار این کار بزرگ را انجام می دهیم. کشور ما حتی در طی یک شورش مسلحانه و یک جنگ داخلی نیز دموکراسی را در جنگ ، صلح یا تحت هر تهدیدی حفظ کرده است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا