تندرستی

چند توصیه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان

روش های مختلفی برای کاهش خطر سرطان وجود دارد ، و علاوه بر این ، پیشرفت های متعدد در پزشکی باعث کاهش میزان مرگ و میر ناشی از سرطان می شود.

به گزارش مجله روز ، علل سرطان بسیار متفاوت است و در همه موارد جلوگیری از این بیماری امکان پذیر نیست. با این حال ، مطالعات پزشکی نشان می دهد که در چندین مورد ، می توان با اقدامات پیشگیرانه خطر ابتلا به سرطان را کاهش داد.

جلوگیری از چاقی

یک راه موثر داشتن یک وزن طبیعی است. نحوه محاسبه وزن طبیعی تعیین “شاخص توده بدن” یا BMI است ، یعنی وزن بدن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر قد مربع (به متر). افزایش تعداد این شاخص بیش از وزن طبیعی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

یکی از راه های جلوگیری از چاقی خوردن میوه و سبزیجات است. انجمن تغذیه آلمان خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات در روز را توصیه می کند. سوسیس ، کالباس و گوشت های قرمز بسیار فرآوری شده نیز از سال 2015 در لیست “مواد سرطان زا” بالقوه قرار دارند.

مصرف آنتی اکسیدان ها

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C ، روی ، سلنیوم و گنجاندن مواد شیمیایی شیمیایی در سبزیجاتی مانند مرکبات و کلم بروکلی به دفع سریع سموم سرطان زا کمک می کند. مواد شیمیایی شیمیایی دارای خواص محافظتی در برابر عوامل بیماری زای گیاهی هستند که عملکرد یکسانی در بدن انسان دارند. این مواد همچنین روند تخریب خود سلولهای سرطانی را تسریع می کنند.

سیگار نکش

چندین مطالعه نشان می دهد که سیگار کشیدن نه تنها خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد ، بلکه زمینه را برای انواع دیگر سرطان از جمله سرطان معده ، دهان ، گلو ، مری ، لوزالمعده ، مثانه و کلیه فراهم می کند. بنابراین سیگار نکشید ، از جویدن تنباکو یا استنشاق تنباکو خودداری کنید و در یک محیط عاری از دود زندگی کنید. ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

اهمیت فعالیت بدنی

فعالیت بدنی ، از جمله خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، پستان و رحم را کاهش می دهد. افرادی که مسیرهای مختلفی را می پیمایند و ورزش را در برنامه روزمره خود قرار می دهند نه تنها سالم نیستند بلکه خطر سرطان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. بهتر است حرکات بدنی بخشی از فعالیتهای روزمره باشد ، مثلاً به جای استفاده از بالابر از پله استفاده کنید.

به گفته دویچه وله ، علاوه بر موارد فوق ، تشخیص به موقع سرطان یکی از مهمترین عوامل برای درمان موثر این بیماری و بقای آن است. آزمایش های اولیه حتی می تواند مراحل پیش سرطانی را تشخیص داده و آنها را درمان کند تا سرطان اصلاً اتفاق نیفتد. هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود ، شانس بهبودی بیشتر خواهد بود. پزشکان همچنین اشاره کرده اند که پرهیز از الکل و استفاده صحیح از ضد آفتاب ها از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از سرطان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا