استان ها

معاون دادگستری کل همدان: توهین، سرآغاز ۱۰ جرم و در بعضی مواقع موجب وقوع قتل می شود

به گزارش خبرگزاری مجله روز همدان؛ عباس نجفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توهین به مردم و سرقت بیشترین تعداد جرائم و دعاوی حقوقی را در استان طی ده ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است ، افزود: توهین آغاز ده جنایت است و در برخی موارد منجر به قتل می شود “

وی فقدان مهارت های اجتماعی برای کنترل خشم و عدم آموزش های لازم در این زمینه را دلیل توهین دانست و گفت: “گاهی اوقات یک مکالمه ساده منجر به درگیری لفظی و جسمی و در نهایت قتل یکی از طرفین درگیری می شود. . ”

معاون وزیر دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همدانا با بیان اینکه قتل ها اغلب تصادفی است ، خاطرنشان کرد: فقدان یک برنامه آموزش مناسب برای ارتقا skills مهارت های اجتماعی و کنترل خشم منجر به یک پرخاشگری ساده شده است که منجر به قتل می شود ، در حالی که برنامه های آموزشی رفتاری افراد را پیش بینی می کند .

نجفی یادآور شد: میزان جرایم خشن در ده ماهه نخست امسال رشد منفی داشته است ، اما حتی یک مورد از جرایم خشن از جمله قتل نیز اثرات منفی روانی داشته و احساس ناامنی را در جامعه افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: در بین جرایم جنایی ، توهین ، سرقت ، تعرض عمدی ، تهدید ، جراحت غیر ارادی ناشی از رانندگی ، تخریب ، رانندگی بدون گواهینامه ، افترا ، داروی مواد مخدر و کلاهبرداری به ترتیب از مهمترین موارد تخلف هستند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: بیشترین پرونده های قضایی به ترتیب شامل دعاوی خسارت ، مطالبات خسارت تأخیر تأدیه به دلیل نوسانات بازار ، وجوه ، چک ، محکومیت ها ، گواهی حبس و وراثت ، رضایت طلاق ، طلاق یک طرفه ، است.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری ثانویه با اجرای وظایف دادگستری همخوانی دارد و با برخورد اجباری با مجرمین و ایجاد رعب و وحشت در برابر دیگران ، از تکرار مجرم از مجرم تکرار می کند. این دسته نادیده گرفته می شود ، در حالی که همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی علاوه بر وظایف محوله ، تعدادی وظایف پیشگیرانه نیز دارند.

نجفی اختلافات مدنی را یکی از مشکلات زیادی در پرونده های قضایی عنوان کرد و گفت: “اگر اسناد عادی کنار گذاشته شود و به کاداسترها و اسناد ثبت یک صفحه توجه شود ، کمتر پرونده های قضایی خواهیم دید.”

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان اظهار داشت: الزام انتقال املاک و مستغلات از طریق اسناد رسمی با وجود نیاز و تأکید مداوم تاکنون برآورده نشده است و اجرای این قوانین مستلزم اجرای زیرساخت ها در شکل کاداستر.

نجفی ادامه داد: به دلیل کمبود منابع مالی و زیرساخت های لازم ، فقط 40٪ از کاداستر و یک صفحه اجرا شده است و اکنون منبع نیمی از پرونده های حقوقی و کیفری دادگستری hamedanenca اسناد عادی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تأکید بر لزوم ثبت معاملات گفت: “این موضوع بررسی و برای قانونی شدن به شورای نگهبان ارائه شد ، اما این نهاد آن را به دلیل مشکلات مذهبی بازگرداند”.

نجفی گفت: علی رغم قانون پیش فروش آپارتمان ، اما این قانون از سال 89 اعمال نشده است ، در حالی که برای فروش قبلی آپارتمان ، ابتدا باید از اداره راهداری و شهرسازی مجوز دریافت کنید تا آن را اعلام کنید ، سپس در دفاتر رسمی سند پیش فروش رسمی. “تنظیم شود.

و وی افزود: مشاوران املاک حق ترتیب ودیعه برای پیش فروش آپارتمان را ندارند ، اما ممکن است یک تفاهم نامه تنظیم کنند و طرفین معامله را به دفاتر اسناد رسمی راهنمایی کنند تا سند رسمی پیش فروش را تهیه کنند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان که یکی از دلایل تشکیل پرونده را عدم دانش حقوقی مردم عنوان کرد ، تأکید کرد: اکثر مردم از حقوق شهروندی بی اطلاع هستند و تابعیت باعث ایجاد خواسته های متعددی شده است. ، از جمله تدریس شده

48

دکمه بازگشت به بالا