اقتصادی

نصب اپلیکیشن موبایلی برای دریافت جایزه، شگرد مجرمان سایبری است

در روش جدید ، کلاهبرداران سایبری به جای کشاندن افراد به دستگاه خودپرداز ، از مردم می خواهند یک بانک ویژه راه اندازی کنند و برای آنها پیام متنی حاوی کد تأیید ارسال کنند و در صورت استفاده از این افراد ، مجرمان سایبری می توانند برای تخلیه افراد به بانک هک کنند. حساب شما.

به گزارش مجله روز ، مهندسی اجتماعی یا مهندسی اجتماعی سو abuse استفاده هوشمندانه از تمایل طبیعی فرد به اعتماد است که با مجموعه ای از فنون ، شخص را ترغیب می کند تا اطلاعات را افشا کند یا کارهای خاصی را انجام دهد. بسیاری از حملات مهندسی اجتماعی به اطلاعات فنی خاصی احتیاج ندارند و نیازی به حمله توسط یک متخصص رایانه یا هکر حرفه ای نیستند ، اما هر یک از اعضای جامعه می تواند نقش یک مهاجم را بازی کند ، بنابراین باید همیشه از محیط آگاه باشید.

در سیستم مهندسی اجتماعی ، مهاجم به جای استفاده از روشهای معمول و مستقیم نفوذ در جمع آوری اطلاعات و عبور از فایروال برای دسترسی به سیستم های سازمان و پایگاه های داده آن ، از طریق افرادی که به این اطلاعات دسترسی دارند و از طریق فریب جمع می شود تکنیک. برای رسیدن به خواسته های خود اقدام کنید.

نصب برنامه و برنامه تلفن همراه برای دریافت جایزه ترفند جرایم اینترنتی. یکی از کلاهبرداری هایی که مجرمان اینترنتی از طرق مختلف انجام می دهند کلاهبرداری تلفنی با هدف پیروزی در یک نمایش رادیویی است. کلاهبرداران این ترفند جدید ، که نوعی تقلب تلفنی بهبود یافته است ، از طریق سیم کارت های سرقتی یا واتس اپ با شهروندان تماس می گیرند و ادعا می کنند که برنامه های رادیویی با آنها تماس گرفته اند و مقامات ایالتی یا استانی و حتی مشهور در برنامه رادیویی هستند.

در همین راستا ، پلیس FATA هشدار می دهد که شهروندان باید مراقب باشند برای دریافت پاداش ، نیازی به ارائه اطلاعات بانکی یا نصب برنامه و برنامه تلفن همراه ندارند و تماس هایی که این موارد را به شهروندان خود می طلبد قطعاً کلاهبرداری بنابراین ، به هیچ وجه به تماس های مدعی برنده شدن جایزه پاسخ ندهید و هیچ نرم افزاری را برای دریافت جایزه یا ارائه کد حمل و نقل درخواستی به تماس گیرندگان نصب نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا