استان ها

نوشداروی استانداری اصفهان بعد از قرمز شدن اصفهان/ اصفهان در شیب تند موج چهارم کرونا

به گزارش خبرگزاری مجله روز در اصفهان؛ در روزهای پایانی سال 1399 ، استان اصفهان شرایط مطلوبی برای وضعیت آب تاج داشت و طبق اعلام ستاد ملی آنتی کرونا ، از نوروز اجازه اسکان مسافران را دریافت کرده بود. هتل ها و پانسیون ها در استان اصفهان مجاز به پذیرایی از مسافران با ظرفیت 50٪ و مسافران اجاره خانه و کمپ در پارک ها بودند.

اصفهان به عنوان یک شهر پذیرای مسافران که سالانه مسافران بیشتری از نوروز میزبان مسافران است ، در نوروز 1400 میزبان بیش از 29000 گردشگر از استان های مختلف بود. طبق گزارش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ، بیشتر مسافران استان تهران مهمان بودند از اصفهان.

نوروز 1400 اصفهان

اسکان 94000 گردشگر برای اقامت در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از اقامت 94 هزار گردشگر در واحدهای اقامتی اصفهان از ظهر 28 اسفند 1395 تا صبح 13 فروردین 1393 خبر داد و گفت: “به دلیل نیاز به تأمین” محل اسکان واحدهای موجود در نوروز در استان اصفهان ، شامل هتل ها ، اقامتگاه های سنتی ، مهمانسراها ، اقامتگاه های سازگار با محیط زیست و مهمانسراهای استان با ظرفیت 50٪ ، یعنی 18000 تخت در روز ، آماده پذیرش گردشگران به صورت سفرهای پزشکی .

وی افزود: طبق آماری که دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان استفاده کرده است ، از ظهر 28 اسفند تا صبح اول فروردین 94 هزار و 569 گردشگر تحت نظارت مدیریت کل به مدت 24 ساعت در اسکان اقامت داشتند. “

اللهیاری از تعطیلی 90 مرکز اقامتی غیرقانونی در استان اصفهان از آغاز ستاد سفرهای نوروزی در اصفهان تا 13 فروردین خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده ، کلیه واحدهای اقامتی تحت نظارت این اداره مراعات کرده اند. تمام دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی “. به ویژه برای سلامتی گردشگران در نوروز ، آنها گواهینامه های ایمنی و بهداشت را از نهادهای ذی صلاح ستاد سفر استان دریافت کرده اند.

اگرچه ورودی های استان اصفهان کنترل شده است ، اما مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از جمع آوری 61 چادر خبر داد و گفت: همچنین در رابطه با جهت گیری وسایل نقلیه مسافری (طبق قوانین) برای 101 مورد و 555 پلاک غیربومی است.

طبق اعلام ستاد تاج ملی ، از ورود وسایل نقلیه غیربومی که کارت رزرو هتل نداشتند ، به استان اصفهان جلوگیری شده و مسافران مجبور به استفاده از راه آهن ، هواپیما و اتوبوس های مسافری برای سفر شدند. در همین رابطه ، عباس محبوبی ، مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اصفهان به خبرنگار مجله روز گفت: از 28 اسفند سال 1378 تا 8 فروردین امسال ، 181 هزار مسافر از پنج ترمینال شهرداری اصفهان منتقل شدند. این تعداد جابجایی با 10،498 سرویس انجام شده است که شامل مینی بوس ، اتوبوس و تاکسی های حومه ای است.

وی ادامه داد: تعداد مسافران خروجی از پایانه های اصفهان در این مدت 102 هزار و 402 مسافر و تعداد مسافران ورودی برای این تعداد 79 هزار و 374 مسافر بوده است.

نوروز 1400 اصفهان

اصفهان و بازگشت به قله تاج

با افزایش تعداد مسافران از نوروز و حضور آن در شهر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم نظارت ستاد مرکزی استان در برابر تاج گذاری ، تعداد بیماری عروق ویروس کرونا قلب در اصفهان به چهار رقم رسید و اصفهان به حداکثر خود بازگشت. روزهای ویروس کرونا.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، با اشاره به اینکه موج چهارم تاج گذاری در اصفهان کشنده تر و پیچیده تر از موج های خشونت بار قبلی است ، گفت: “طی ده روز گذشته ، شناسایی بیماران تاج پذیر بوده است. در روز اول فروردین ، ​​250 بیمار جدید شناسایی شدند که در یازدهم فروردین یک شبانه روز در استان اصفهان به 1400 بیمار جدید افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تکثیر بیماران بستری شده در عروق ویروس کرونا در بیمارستان های استان اصفهان اظهار داشت: هر روز یا هر دو روز 100 مورد جدید از بیماران ویروس کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری می شوند اضافه می شوند این روند نشان دهنده گسترش سریع ویروس کرونا ویروس است.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به رشد بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان اصفهان گفت: به طور باورنکردنی میزان بیماری عروق ویروس کرونا قلب در استان اصفهان افزایش یافته است و ما در سال گذشته این تجربه را نداشته ایم.

کلیدری گفت: روند نمایی بیماری ویروس کرونا قلب در استان اصفهان قابل مقایسه با امواج قبلی نیست ، به طوری که در طول موج شدید آنلاین و آبان ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان اصفهان ‘اصفهان هر هفته 100 افزایش می یابد ، چهارم موج این زمان به دو روز کاهش می یابد.

وی با اشاره به افزایش شهرهای نارنجی و قرمز در استان اصفهان افزود: در اصفهان ظرفیت پذیرش بیمارستان ارجاع خورشید و متأسفانه بخشی از بیمارستان تکمیل شده است. الزهرا وارد معالجه بیماران ویروس کرونا شده و با این کار روند رو به رشد ، شیوع تاجگذاری در اصفهان در آینده بسیار نزدیک ، کلیه بیمارستانهای استان اصفهان به بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب اختصاص خواهند یافت.

وی با تأکید بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: میزان بیماری عروق ویروس کرونا قلب افزایش یافته است و کافی است فرد 10 دقیقه در مجاری ویروس کرونا باشد و به طور کلی افراد بیشتر به این بیماری مبتلا هستند و این می تواند در دیدارهای خانوادگی دیده شود. .رد

وی افزود: با این روند رو به رشد شیوع تاج ، قطعاً در هفته های آینده شاهد 50 تا 100 مرگ در اثر بیماری ویروس کرونا قلب خواهیم بود.

كلیدری با اشاره به اینكه مرگ تاج كل گروه سنی را شامل می شود ، اظهار داشت: “عادی سازی توسط شهروندان ، به ویژه در دهه سوم مارس ، سفرهای نوروزی و چرخه ها از عوامل افزایش شیوع تاج در استان اصفهان است”.

وی افزود: تاکنون 15000 دوز واکسن در استان اصفهان تزریق شده است که در مقایسه با جمعیت استان قابل اغماض است زیرا ما تا پایان سال 1400 از بیماری ویروس کرونا قلب رنج می بریم. تا واکسیناسیون 50٪ از جمعیت استان اصفهان راه طولانی در پیش است و تا زمانی که جامعه واکسینه نشود ، تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی است.

عدم نظارت ستاد استانی علیه کرونا بر اجرای برنامه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان

در این زمان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با راه اندازی کارناوال نوروزی و اجرای برنامه های مختلف از جمله پرده خوانی ، دف بازی و … در چهارباغ عباسی و میدان نقش جهان باعث تجمع مردم شده است. در این مناطق و تماس های مکرر برقرار کنید. گزارشگران مجله روز به گفته سخنگوی ستاد استان برای مبارزه با کرونا در اصفهان ، پیگیری این موضوع ناموفق بود.

نوروز 1400 اصفهان

پس از هفته اول نوروز و آغاز دور دوم سفرهای نوروزی ، ستاد استان علیه کرونا در اصفهان هنوز هیچ کنترلی بر اجرای مصوبات نداشت و موج چهارم تاج در اصفهان آغاز شد و استان اصفهان نارنجی شد. . ستاد مرکزی بیماری های عروق ویروس کرونا قلب پس از آلوده سازی یک هزار و 357 بیمار مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب در استان اصفهان در تاریخ 4 و 5 آوریل یک دارو تجویز کرد.

حجت الله غلامی ، سخنگوی ستاد استانی مبارزه با تاجگذاری در اصفهان ، در هفتاد و هفتمین ستاد استانی مبارزه با تاجگذاری گفت: این هفته با افزایش تعداد بستری ها و آزمایش های مثبت در اصفهان روبرو هستیم رشد بیماری ویروس کرونا قلب در بیشتر شهرهای استان اصفهان در حال رشد است و به دلیل مسافرت ، گشت و گذار ، بازدید و حضور در مراکز خرید و گردشگری است.

سخنگوی ستاد استان در برابر کرونا تصریح کرد: شهرهای خوانسار ، گلپایگان به رنگ قرمز و مبارکه ، نجف آباد ، تیران و کرون و اصفهان نیز نارنجی هستند. در تمام شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان ، محدودیت فعالیت برای گروه های 2 ، 3 و 4 محدود خواهد بود و فعالیت اداری و دورکاری به 50٪ خواهد رسید.

غلامی برگزاری هرگونه مراسم آیینی و مذهبی و جابجایی وسایل نقلیه غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرد و افزود: در تاریخ 13 فروردین ورود وسایل نقلیه غیربومی به شهرهای خوانسار و گلپایگان ممنوع است. اماکن گردشگری ، موزه ها و اماکن تفریحی در تاریخ 4 و 5 آوریل در این شهرهای سرخ و شهرهای استان اصفهان بسته خواهد شد.

وی گفت: سالن ها ، سینما ها و صومعه ها تا پایان وضعیت نارنجی و قرمز بسته است و مدارس هنوز غایب هستند. هر دوره و جلسه ای در تمام شهرهای استان اصفهان در پارک ها ، پارک ها و مناطق تفریحی در تاریخ 4 آوریل تعطیل است و شهرداری و پلیس مسئول اجرای دقیق این مهم هستند.

غلامی افزود: هرگونه پارکینگ در خارج از پارک ها با جریمه همراه خواهد بود و به پارکینگ منتقل می شود و تعطیلی پارک ها ، پل ها و میادین شهر در دستور کار است. ترافیک شهری در شهرهای گلپایگان و خوانسار در سیزدهم فروردین ممنوع است.

نوروز 1400 اصفهان

عبور از خط زرد تاج

اگرچه طبق مصوبات اعلام شده توسط ستاد استانی Counter Corona ، تردد درون شهری از ساعت 22.00 ممنوع است ، اما ورودی های استان اصفهان بسته است و میله های زردی که ورود به اماکن گردشگری استان اصفهان را ممنوع می کند بسته هستند و اصفهان بسته است. ، اما مسافران نوروزی با نقض ممنوعیت ها از سی و سه پل عبور کردند ، به سمت چهارباغ عباسی راه افتادند ، در میدان نقش جهان آتش روشن کردند و 12 و 13 فروردین را به روال سالهای گذشته گذراندند و ستاد استانها علیه کرونا بر اجرای این نظارت نظارت نکرد. احکام مردم و اداره شهر. این امر باعث شد که در استان اصفهان ، به جز شهرهای کاشان ، آران و بیدگل ، در 4 آوریل 2014 نزدیک به 1418 بیمار جدید مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب شناسایی شوند و 10 نفر با نتیجه آزمایش عروق ویروس کرونا مثبت در استان اصفهان درگذشت.

گزارش کیمیا صادقی ، خبرنگار مجله روز – خبرگزاری اصفهان

دکمه بازگشت به بالا