استان ها

وقوع ۱۰۵ مورد حریق در اصفهان/پیش بینی افزایش آتش سوزی در نصف جهان

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار مجله روز ، با اشاره به تدوین استراتژی و نقشه کنترل آتش در استان اصفهان ، اظهار داشت: 32 درصد مساحت استان خبر اصفهان کویری است و حفظ زیستگاه های گیاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. .

وی افزود: سال گذشته در 568 هکتار استان اصفهان 105 مورد آتش سوزی رخ داده است که از این تعداد 430 مورد در مراتع طبیعی و 138 هکتار در جنگل ها مشاهده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل 75 تیم گشتی و نظارتی به منظور جلوگیری از آتش سوزی در استان اصفهان گفت: بیشتر آتش سوزی ها در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی در غرب و جنوب استان ایجاد شده است. استان اصفهان.

وی افزود: بیشترین میزان آتش سوزی در مراتع و جنگل های طبیعی در شهرهای فریدن ، بوئین میاندشت ، تیران و کرون ، خوانسار ، چادگان ، نطنز ، سمیرم و دهاقان و در مناطق کویری آتش سوزی در مزارع زالزالک رخ داده است.

شیشه فروش با اشاره به تهیه نقشه منطقه بندی آتش سوزی در استان اصفهان گفت: “تیم های محلی به همراه یگان حفاظت منابع طبیعی به طور دوره ای بازرسی و نظارت را در مناطق اصفهان انجام می دهند.” در معرض خطر و آتش سوزی قرار دارند.

وی با پیش بینی افزایش آتش سوزی در اصفهان به دلیل خشکسالی گفت: با توجه به کاهش 35 درصدی میانگین بارندگی در استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکی زاینده رود ، مراتع و جنگل های استان اصفهان مستعد آتش. “

48

دکمه بازگشت به بالا