استان ها

بررسی اپیدمیولوژی کرونا در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان

مجله روز / بوشهر آخرین وضعیت اپیدمیولوژیکی کرونا در فارس ، بوشهر و هرمزگان با حضور دکتر گویا ، رئیس مرکز مدیریت بیماری های عفونی وزارت بهداشت بررسی شد.

به گزارش مجله روز و به نقل از علوم پزشکی هرمزگان ، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بر تشدید سیستم مراقبت در دریا ، هوا و خشکی در استان های هرمزگان و بوشهر تأکید کرد و گفت: تشدید مراقبت ها سیستم در 4 بخش از سیستم مراقبت های سرپایی مراقبت از بیمارستان ، مراقبت های ویژه و مراقبت از مرگ خلاصه می شود.

دکتر محمدمهدی گویا افزود: در سیستم مراقبت ، همه کسانی که ما را معرفی می کنند باید آزمایش شوند. با توجه به مشاهده مشکوک گونه جدید ویروس جهش یافته آفریقایی در منطقه جنوب و در مجاورت سه استان فارس ، بوشهر و هرمزگان ، به سیستم نظارت فعال نیاز داریم.

وی گفت: هرکسی که از خارج به کشور وارد شود ، چه از نظر قانونی یا غیرقانونی یا مستقیم یا غیرمستقیم باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع باید با حساسیت ویژه بررسی شود.

دکتر گویا اظهار داشت: سه استان هرمزگان ، فارس و بوشهر هر یک باید یک سیستم مراقبت جداگانه تعریف کنند. حتما قرنطینه خود را تقویت کنید. قرنطینه ستون فقرات اقدامات کنترل و پیشگیری شما خواهد بود.

مشاور معاون وزیر مدیریت ریسک حوادث وزارت بهداشت ، تقویت آزمایشگاه مرجع هرمزگان و فارس را مورد تأکید قرار داد و گفت: “با در نظر گرفتن مشاهده گونه های جدید ویروس کرون ، شناسایی سریع گونه های ویروس جهش یافته از اهمیت زیادی برخوردار است “.

دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: ما از آزمایشگاههای فعال در استانهای هرمزگان و فارس پشتیبانی می كنیم ؛ تمام تسهیلات و تجهیزات لازم از طریق وزارت بهداشت بر اساس نیازسنجی آزمایشگاههای این استانها در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی بیماری و موقعیت استان های بوشهر و هرمزگان ، تقویت نمودار بیماری در این دو استان ضروری است و برای بوشهر و هرمزگان ابتدا باید ساختارها به عنوان نوع در نظر گرفته شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای کنترل و کنترل بیماری ویروس کرونا قلب در شرایط فعلی باید همکاری بین دانشگاه های بزرگ منطقه 5 به ویژه استان های فارس ، بوشهر و هرمزگان صرف نظر از موقعیت جغرافیایی مشترک باشد. مشارکت و همدلی.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به تهیه نقشه راه برای کنترل و کنترل ویروس تاج توسط دانشگاه ها افزود: غرب هرمزگان که تقاطع 3 استان فارس ، هرمزگان و بوشهر محسوب می شود و تردد زیادی در این منطقه از نظر تشخیص به موقع و تقویت سیستم ، توجه باید تقویت شود.

پس از جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی فارس و هرمزگان گزارشی از وضعیت بیماری کوید ارائه دادند. مدیر فنی آزمایشگاه مولکولی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، معاون بهداشتی ، همچنین آخرین اقدامات نمونه برداری و تشخیص ویروس کرونا در استان را تشریح کرد.

بازدید از سایت آزمایش واکسن پاستور برنامه دیگری بود که با حضور اعضای جلسه به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا