بین الملل

اکثر برزیلی‌ها از استیضاح بولسونارو حمایت می‌کنند

همزمان با ادعاهای جدی اختلاس در رابطه با واکسن Quid 19 ، که چهره رئیس جمهور فعلی جناح راست برزیل را مخدوش می کند ، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که برای اولین بار ، اکثر برزیلی ها از برکناری رهبر کشور خود حمایت می کنند.

به گزارش رویترز ، نظرسنجی جدید Datafols که روز شنبه منتشر شد ، نشان می دهد 54٪ از برزیلی ها از پیشنهاد پارلمان این کشور برای آغاز روند کیفرخواست علیه جائر بولسونارو ، رئیس جمهور برزیل حمایت می کنند ، در حالی که 42٪ با این اقدام پیشنهادی مخالف هستند. . یک نظرسنجی قبلی توسط Datafol در ماه مه نشان داد که طرفداران و مخالفان برکناری بولزونی برابر هستند.

در نظرسنجی جداگانه ای که روز پنجشنبه منتشر شد ، 51٪ از برزیلی ها گفتند که بولسونارو و عملکرد وی را تأیید نمی کنند. این بالاترین درصد نارضایتی از بولسونارو از زمان روی کار آمدن او در ژانویه 2019 است.

در هفته های اخیر ، برزیل به رشوه دادن به مقامات فدرال برای پیگیری خرید سریع و گران قیمت واکسن Bovaracotech “Kovacsine” متهم شده است. وزارت بهداشت برزیل قرارداد واکسن 304 میلیون دلاری را در اواخر ماه ژوئن به حالت تعلیق درآورد.

یک مقام وزارت بهداشت برزیل و یک قانونگذار برزیلی گفتند که آنها در مورد معامله واکسن علیه بولسونارو نگرانی مشترک دارند ، اما هیچ اقدامی انجام نشد. هفته گذشته ، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور داد از بولسونارو به دلیل سهل انگاری تحقیق شود.

بولسونارو روز شنبه در یک مصاحبه رادیویی گفت که وی پس از تقسیم نگرانی های مقامات درباره توافق کواچسین اقدام کرده است ، اما جزئیات آن را ارائه نداد.

وی افزود: “هر ماه با 100 نفر در مورد متنوع ترین موضوعات قابل تصور ملاقات می کنم. اقدامات لازم را در این مورد انجام دادم.

علاوه بر رسوایی واکسن تاج در میان تحقیقات کنونی سنا ، امواج کشنده ویروس تاج امسال محبوبیت بولسونارو را که دائماً همه گیری را کوچک جلوه داده و نگرانی های ایمنی در مورد واکسن های تاج را افزایش داده است ، از بین برد.

در این بررسی پایگاه داده جدید ، که در 7 و 8 ژوئیه 2074 برگزار شد ، برزیلی ها شرکت کردند. میزان خطای این نظرسنجی 2٪ گزارش شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا