تندرستی

قدرت ۶۰ برابری سرایت کرونای دلتا / بیمارستان‌های اطفال هم پُر شد

یک متخصص بیماری های عفونی کودکان و رئیس گروه بیماری های عفونی بیمارستان کودکان مفید با اشاره به وضعیت کودکان مبتلا به تاج هند یا تاج دلتا که این روزها در کشور گسترش یافته است ، گفت: تاج ویروس دلتا و در نتیجه ، آنها همچنین در زنجیره انتقال یافت می شوند و به راحتی می توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند.

دکتر عبدالله کریمی در مصاحبه با مجله روز وی در مورد وضعیت کودکان آلوده به دلتا تاج یا نوع هندی ویروس تاج گفت: دلتا تاج دارای چندین ویژگی در مقایسه با ویروس اصلی و ویروس آلفا (ویروس تاج ویروس انگلیسی) است ؛ یکی از ویژگی های آن این است که بسیار سریعتر و دارای قدرت انتقال 60٪ بیشتر از ویروس آلفا است.

وی افزود: همزمان باید توجه داشت که در نسخه انگلیسی ویروس کرون یا آلفا یک نفر می تواند بین دو تا چهار نفر را آلوده کند اما در ویروس دلتا یک نفر می تواند هشت نفر را آلوده کند.

کریمی گفت: “کودکان همچنین می توانند به ویروس دلتا آلوده شوند که ممکن است برای کودکان نیز اتفاق بیفتد.” “کودکان بیشتر به ویروس تاج دلتا مبتلا می شوند و در نتیجه در زنجیره انتقال هستند و می توانند به راحتی بیماری را به دیگران منتقل کنند. بنابراین ، هم میزان انتقال ویروس تاج ، شدت آنها و هم تعداد افراد درگیر در گونه های دلتا بیشتر است.

علائم کرونا دلتا در کودکان

وی درباره علائم بیماری عروق کرونا قلب در کودکان گفت: “دو یا چند جهش در ویروس دلتا وجود دارد.” “به طور کلی ، علائم ویروس کرونا شبیه است ، اما علائمی مانند سرماخوردگی ، گلودرد ، اسهال ، استفراغ ، بدن درد و سردرد در کودکان دلتا کرونا دیده می شود. البته سرفه کمتر دیده می شود. اما اگر علائم بدتر شود ، آنها می توانند اعضای دیگر را تحت تأثیر قرار دهند و حتی می توانند باعث مشکلات ریوی و اثرات التهابی شوند.

مرگ و میر تاج در کودکان کم است ، اما …

کریمی گفت: “در یک سال و نیم گذشته از آغاز همه گیری طوقه ، ما 77 مرگ در کودکان به دلیل بیماری کرونا قلب در بیمارستان داشته ایم که 92٪ آنها بیماری هستند.” آنها سابقه داشتند ، اما هشت درصد آنها هیچ بیماری زمینه ای نداشتند.

وی تأکید کرد: “البته باید توجه داشت که میزان مرگ و میر در هر تاج در کودکان کم است ، اما مسئله مهم این است که کودکان در زنجیره انتقال هستند. با این حال ، اگر شرایط را نسبت به سال 1399 در نظر بگیرید ، بیمارستان های کودکان ما اکنون بستری های بیشتری دارند. بنابراین اکنون بخشهای اطفال ما پر است و کمبود بخش داریم. در حالی که سال گذشته ما این مسئله را در مورد بیمارستان های کودکان مطرح نکردیم.

واکسیناسیون را تسریع کنید

کریمی در پایان گفت: “ما از مقامات می خواهیم که واکسن را در اسرع وقت آورده و واکسیناسیون را تسریع کنند.” مقامات ایالتی وزارت بهداشت ، دولت ، پارلمان و غیره. آنها باید برای مردم ارزش قائل شوند و واکسیناسیون را تسریع کنند. در غیر این صورت ، این همه گیری برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

وی همچنین در مورد وضعیت تزریق واکسن در کودکان در جهان گفت: در حال حاضر ، Pfizer به سن 12 سالگی رسیده است و به تدریج به سنین پایین تری می رسد ، اما در سایر واکسن ها ، تزریق در حال حاضر بالای 18 سال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا