استان ها

آزمون پایانی پارلمان شهری اصفهان ساده اما پیچیده/ دو گزینه نهایی شهرداری اصفهان تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مجله روز در اصفهان ، انتخاب شهردار اولین و مهمترین آزمون شوراهای اسلامی شهر است که برای مدتی در راس شهر خواهد بود و اینکه چگونه انتخاب آنها سرنوشت شهر را تعیین می کند.

دید جامع یا یک بعدی ، شفافیت ، مدیریت اقتصادی ، پیشگیری از فساد و فراز و نشیب شهر بستگی به انتخاب اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر دارد و مردم منتظرند بدانند چه کسی مدیریت شهر را بر عهده دارد. دوره شوراهای اسلامی: آنها شهری را برای کار با تیمی انتخاب می کنند که قادر به غلبه بر مشکلات و بهبود این سرزمین است و پس از چهار سال ، نقشه راه را تعیین و منتشر می کنند.

کلانشهر اصفهان که دارای شاخص های زیادی است و نقش اساسی در کشور و بین المللی ایفا می کند ، انتخاب شهرداران همواره مورد توجه مردم ، مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی شهر بوده است و هر بار نماینده اجرایی شورای شهر پارلمان محلی آن را بهتر از قبل امتحان کرده است.

هفته گذشته اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پس از بررسی چندین نامزد ، در بین پنج شخصیت برجسته محمدعلی احمدی ، علیرضا صلواتی ، علیرضا قاری قرآن ، علی قاسم زاده و رضا مختاری به نتیجه رسیدند.

محمدعلی احمدی شخصیت سیاسی و از فرماندهان سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان است.

احمدی

علیرضا صلواتی ، چهره ای خانوادگی در زمینه مدیریت شهری و شهرسازی شهر ، که در گذشته یکی از مهمترین فعالیتهای شهرداری اصفهان ، معاون حمل و نقل و ترافیک بود و از سال 1377 مسئول زیرساخت ها توسعه در وزارت راه و شهرسازی

لواتی

علیرضا قاری قرآن یکی دیگر از چهره های شناخته شده برای مردم در حوزه شهرسازی است که معاون شهردار اصفهان و معاون فنی و عمرانی شهردار قم بود و در حال حاضر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان است. به

قاری قران

علی قاسم زاده چهره ای متفاوت از سایرین با آموزش های فرهنگی ، دانش و مهارت در این زمینه است که فعالیت های اجتماعی داشته و در دوره های گذشته مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بوده است.

قاسم زاده

رضا مختاری ، چهره ای خانوادگی در زمینه مدیریت شهری و البته متفاوت از سایرین که دارای تجربه و دانش علمی بود که با حمایت مهدی جمالی نژاد وارد حوزه شهری شد و در مقطعی مدیر منطقه 15 اصفهان بود. شهرداری های کشور به عنوان مدیر کل ریاست و پارلمان این سازمان منصوب شده اند. وی همزمان معاون دانشگاه پیام نور استان اصفهان بود.

رضا مختاری

انتخاب مناسب شهرداری اصفهان کیست؟

در این زمینه کارشناسان در مورد مدیریت شهری کارآمد و پویا اظهار نظر می کنند که در مورد چندین مورد آن بحث شده است. رضا اسماعیلی ، استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اصفهان ، در گفت و گو با مجله روز ، با اشاره به تعریف جامع مدیریت شهری ، اظهار داشت: دستیابی به کیفیت زندگی و توسعه همه جانبه شهر از جمله ماموریت ها و وظایف این سازمان است. مدیر شهر و تیمش “.

وی افزود: شورای اسلامی و شهردار دو عنصر مهم در مدیریت شهری هستند که باید شهر را به عنوان مکانی برای زندگی یکپارچه برنامه ریزی و طراحی کنند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان که با اشاره به اینکه عملکرد مدیریت شهری باید بازتابی از بهبود کیفیت زندگی باشد ، تصریح کرد: یک فرد تأثیرگذار در سطح بین المللی به تیمی نیاز دارد که بتواند شهر را مدیریت کند.

وی ظرفیت شهردار اصفهان را جزء اصلی دانست و گفت: شهردار باید وسعت اصفهان را داشته باشد و نگرش و عملکرد وی متناسب با نیازها و ظرفیت های این شهر باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه شهر از برخی نواقص رنج می برد ، خاطرنشان کرد: برای جبران این کاستی ها ، باید شهرداری انتخاب شود که بتواند به نگرانی ها پاسخ دهد.

وی چالش های عمده در حوزه های فرهنگی و اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: در گذشته اصفهان موضوع بسیاری از کارهای عمرانی بوده است و اگر شهردار منتخب دارای روحیه و تمرکز فرهنگی و اجتماعی باشد ، می تواند شهر را رهبری کند. و پاسخگویی به نیازهای مختلف فرهنگی و اجتماعی “.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اگرچه توسعه مدنی نیز مورد نیاز است ، اما با وجود نمایندگان متعدد مجلس ، این نیاز جبران می شود ، که در میان گزینه های پیشنهادی علی قاسم زاده پیشنهاد خوبی است که نشان می دهد اعضای شورای اسلامی شهر توجه ویژه ای به آنها داشت نیازهای فرهنگی شهر را داشتند.

وی بر اهمیت قدرت و توانایی شهردار در برقراری ارتباط بین نهادها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: “این مقام می تواند توسعه مورد نیاز برای جلب مشارکت سایر ادارات را فراهم کند.”

هنگام انتخاب شهردار ، سابقه فعالیت یک موضوع مهم است

کارشناس شوراهای اسلامی دولت اصفهان در گفت وگو با مجله روز اظهار داشت: شهردار پیشنهادی هر شورای شهر باید دارای سابقه ای مثبت باشد و از نظر اخلاقی مزین به سلامتی و تعهد و با همان شجاعت و اولویت تجربه کافی باشد. در مدیریت شهری از زیر واحدهای شهرداری مطلع و آگاه باشید

علیرضا خبازیان ادامه داد: تعهد و تجربه دو ویژگی بسیار مهم هستند که به عنوان دو بال برای پرواز عمل می کنند ، ضعف در هر یک از آنها می تواند مدیریت شهری یک شهر و البته تعهد ، مسئولیت ، صداقت و سلامت را به چالش بکشد. از ویژگیهای مهمی که شهردار پیشنهادی باید داشته باشد ، زیرا این ویژگیها ذاتی هستند و با مطالعه چند قانون و قانون بدست نمی آیند.

وی با بیان اینکه قانون جدید انتخاب شهرداران ، ثبت احکام اجرایی شهرداران با توجه به جمعیت شهر و همچنین رشته های تحصیلی مربوطه مورد توجه قرار گرفته است ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت شهرداری ها بهبود و مدل فعالیتها در حال افزایش است ساده ترین زبان وظایف شهرداری هم از نظر کمی و هم از نظر کمی در حال تکامل است.

خبازیان ادامه داد: متناسب با رشد شهرها در ابعاد شهری ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سایر موارد ، مدیران شهرها با فناوری های روز شریک شده و خود را با نظریه های علوم انسانی تطبیق داده و در حفظ محیط زیست کوشا هستند. بی حوصله شدن

وی افزود: اگر شوراها هنگام انتخاب شهرداران خود خلاقیت و جوانان را در نظر بگیرند ، شاهد استخدام شهردارانی خواهیم بود که در تحول مدیریت شهری گام های ارزنده ای برداشته اند و از روز مرگ و تکرار بیرون آمده اند.

شهردار به قدرت ادراکی ، فنی و انسانی نیاز دارد

علیرضا نصر اصفهانی ، رئیس سابق شورای شهر اصفهان ، قدرت ادراکی را م understandingلفه مهمی در درک موقعیت و مدیریت اصفهان در این شهر دانست و افزود: شهردار باید در یکی از موضوعات مربوط به شهرداری و سایر حوزه ها از تکنسین های دانش برخوردار باشد. ، اطلاعات نسبی و دارای کارشناسان در تیم شما است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی شهردار فرصتی را برای وی ایجاد می کند که با 16000 نفر از مسئولان شهرداری و 3000 بازنشسته این نهاد ارتباط برقرار کرده و از طریق آن شهر را اداره کند.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: قدرت انسانی شهردار به او کمک می کند تا روابط خوبی با مقامات استانی ، ملی و بین المللی داشته باشد و در تعاملات عمومی با جمعیت 2 میلیون نفری ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه کار سیاسی و رفتارهای حزبی و گروهی در مدیریت شهری برای خدمات رسانی به مردم مضر است ، تصریح کرد: مسئولان شهرداری در حوزه فعالیت خود باید به 2 میلیون نفر در اصفهان خدمت کنند و نه آنها را مسئول تعداد محدودی دانست. از طرف دیگر ، آنها با آژانس ها و موسسات مختلف در سطح ملی و استانی و بین المللی با شهرهای خواهر خواننده ارتباط دارند.

یکی از اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان که مدعی بود شهردار از دور قبلی دوشنبه ها به تهران سفر کرده و نیازهای وزارتخانه ها را دنبال کرده است ، خاطرنشان کرد: ملی ، استانی و مردمی کلید یک شهردار موفق است.

نگاهی جامع به انتخاب شهردار

عباس حاج رسولیها ، یکی از اعضای شورای شهر اصفهان ، در گفت و گو با مجله روز اظهار داشت: از دور اول شوراها ، نمایندگان مردم سعی کرده اند نگاه جامعی به توسعه شهری داشته باشند.

عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: انتخاب شهردار برای اجرای مصوبات شوراهای اسلامی موضوع مهمی است که توسط اعضای این وظیفه پارلمان محلی به آن پرداخته شده و در هنگام ورود به گزینه ها بینش جهانی وجود داشته است.

وی ادامه داد: نیازهای فرهنگی ، عمرانی ، خدماتی و اجتماعی شهر در نظر گرفته شده و شهرداری با در نظر گرفتن همه این نیازها انتخاب می شود.

حاج رسولیها افزود: از زمان دور اول شورای شهر ، منتخبین به نیازهای فرهنگی و عمرانی توجه داشته اند و کارهای زیادی در زمینه فرهنگ و ورزش انجام شده است و اینطور نبوده است. همه چشمها مدنی هستند. “

مشارکت مردم در انتخاب شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از وجود 50 شاخص در بین روزنامه نگاران درباره انتخاب شهردار خبر داد و گفت: مردم به معرفی گزینه های شهردار و اعلام شاخص ها کمک کردند و شهرداری نظرسنجی از مردم را انجام داد.

شورای اسلامی نصر

محمد نور صالحی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر بر سر یک موضوع و یک شهردار توانمند به توافق می رسند و پیشنهاد گزینه خود را نهایی می کنند تا بتواند با یک تیم توانمند همکاری کند.

وی ادامه داد: دغدغه های کل شهر توسط شورای اسلامی در نظر گرفته می شود و هر آنچه در مدیریت شهر به دست آمده انجام می شود و در غیر این صورت مطالبات برآورده می شود. مردم 70 نفر را برای تصدی شهرداری اصفهان معرفی کردند که برخی از آنها نتوانستند مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و لیست 11 نفره مورد بازنگری قرار گرفت که در نهایت به آن پنج نفر رسید و در پایان هفته دو گزینه نهایی برای شهردار اصفهان اعلام می شود

دکمه بازگشت به بالا