استان ها

چالش تامین انرژی نیروگاه‌های اصفهان در زمستان

به گزارش مجله روز اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه گروه های کارشناسی در استان اصفهان در حال بررسی برای تامین برق نیروگاه ها و صنایع در فصل زمستان هستند، گفت: پارسال هر متر مکعب گاز به نیروگاه ها 50 ریال بوده است. . و امسال دو برابر شده است، در نهایت به این دلیل که نیروگاه ها گاز و برق ارزان ارائه می کنند، بنابراین ورود به توسعه نیروگاه ها برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به کاهش منابع انرژی نیروگاه ها، سرمایه گذاری در مصرف بهینه انرژی توجیه اقتصادی ندارد و این در حالی است که صادرات یک مترمکعب گاز مشابه را می توان با هزینه تمام کرد. از 10000 تومان “.

نیاز به مصرف بهینه انرژی به منظور عدم آلودگی محیط زیست برای صنایع
معاون هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به لزوم بازنگری در این بخش گفت: در گام اول باید از صنایع حمایت کرد تا به سمت توسعه مصرف بهینه انرژی حرکت کنند چرا که نیاز به مصرف بهینه انرژی باعث آلودگی نمی شود. محیطی برای صنایع و واحدهای تولیدی فراهم نشده است.

تاکید بر توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی در استان اصفهان
وی با تاکید بر توسعه نیروگاه های خورشیدی و بادی در استان اصفهان، گفت: دلیل عدم استقبال نیروگاه های خورشیدی این است که قیمت خرید تضمینی برق از سوی دولت به صورت منطقی در نظر گرفته نشده است.

قاضی عسگر گفت: در دو سال گذشته با مکاتبات و جلسات متعدد قیمت خرید تضمینی برق را ۴۰ درصد افزایش دادیم و با اخذ مجوز انرژی خورشیدی توانستیم با قیمت روز صادرات داشته باشیم. .

جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید انرژی پاک
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان نیروگاه های خورشیدی می توانند این انرژی را به صاحبان خانه های شهرستان رمزارز بفروشند، گفت: بازار برق انرژی پاک در استان اصفهان منطقی شده و انگیزه هایی را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به این بازار جذب می کند.

تولید 1200 مگاوات برق از خروجی دودکش نیروگاه ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه راهی جز توسعه انرژی خورشیدی در استان اصفهان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری های لازم برخی نیروگاه های استان اصفهان مانند شهید منتظری، چهلستون، زواره تنها از دودکش ها توان تولید ۱۲۰۰ مگاوات برق را دارد.

48

دکمه بازگشت به بالا