اقتصادی

فروش جهانی خودروهای الکتریکی امسال چقدر صعود می‌کند؟

فروش جهانی خودروهای برقی در ماه مارس ۱۲ درصد افزایش و در اروپا ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مجله روز، شرکت تحقیقاتی Rho Motion اعلام کرد فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه مارس در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۲ درصد افزایش یافت و رشد در چین و بازار ایالات‌متحده تا حدودی با کاهش ۹ درصدی در اروپا جبران شد.

چارلز لستر، مدیر داده در Rho Motion به رویترز گفت به طور کلی، رشد فروش کند شده است اما هنوز تا حدودی مثبت است. تقاضای فروش برای خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر پس از چندین سال افزایش چشمگیر کاهش یافته است زیرا مصرف‌کنندگان منتظر عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر به بازار هستند.

فروش جهانی خودروهای الکتریکی در ماه مارس به ۱.۲۳ میلیون دستگاه افزایش یافت. فروش در چین ۲۷ درصد و در ایالات‌متحده و کانادا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش رویترز، شرکت تحقیقاتی Rho Motion پیش‌بینی کرده است که فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال جاری بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا