تندرستی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و در بیشتر مواقع فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم نمی توانند دلایل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی از اولین مقصران این بیماری هستند که راه های درمان آن را باید طبق دستور پزشک دنبال کرد. اما این مقاله سعی دارد راه حل های کلی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. با ما در سفری اکتشافی به خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

با 7 روش تضمینی التهاب و خارش پوست را درمان می کند

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معروف انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند و محصولات با کیفیت شما را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز مصرف کنید

یک داروی گیاهی خانگی برای درمان ناراحتی ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می‌توانید در حین نوشیدن چای سبز را گردگیری کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و با آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را شاداب نگه دارد و احساس خارش هنگام حرکت هوا را کاهش دهد. به طور معمول، لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که مواد مصنوعی دارند. این لباس ها پوست را حساس تر و خارش تر می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

با 7 روش تضمینی التهاب و خارش پوست را درمان می کند

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از لوازم آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال خرید محصولات پوست و مو سینره که البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیونی مناسب نتیجه لازم را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در وان استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. چه در دوش آب گرم و چه سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست خود را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست خود را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش کلیدی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی روی آنها تشدید می شود و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک شدن بدن کمک زیادی می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان برای حفظ فعالیت های خود به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه‌های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و التهاب، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم برای بهبود وضعیت خود را انجام دهد. به عبارتی این مرحله اولین قدم در بهبود اندام مهم و حساس بدن (پوست) است.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش هم هست

دکمه بازگشت به بالا