اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی است و هدف آن اسکان اقشار کم درآمد است.

به گزارش مجله روز، رستم قاسمی در آغاز ساخت دو واحد مسکونی در استان لرستان گفت: موضوع مسکن برای جامعه و شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد بسیار مهم است که نمی توانند با روش های عادی خانه داشته باشند. اما با تمایل دولت سیزدهم به خانه دار شدن به ویژه کم درآمدها و ابزار قانون جهش تولید مسکن، امکان تحقق بخشی از جامعه که ملکیت برای آنها به یک رویا تبدیل شده است، شده است.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود دارد یعنی ساخت 4 میلیون مسکن یکی از پروژه های بزرگ جهانی و بین المللی است. شاید برای خیلی ها قابل باور نباشد که این طرح برای ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال امکان پذیر است، اما قطعا امکان پذیر است. این طرح مستلزم حضور همه دستگاه ها در کشور است. از همکاران خوبم از وزارت راه و شهرسازی، استان ها و ادارات کل و همه کسانی که در این پروژه همکاری می کنند مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت همراهی می کنند، خواهشمندیم. برای کمک به این پروژه بزرگ.

تلاش می کنیم تا پایان سال 4 میلیون واحد زمین عرضه کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین گام در این پروژه تامین زمین است، گفت: همکاران من در سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می کنند تا در پایان سال جاری 4 میلیون مسکن اختصاص دهند. سال گویی زمین برای بسیاری از این 4 میلیون واحد تامین شده است.

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل کنیم. ما خانه دار روستا هستیم و رونق اقتصادی کشور بعد از ساخت 4 میلیون خانه ایجاد می شود و مشکل اشتغال حل می شود. ساخت 4 میلیون خانه طراوت و امید را برای کشور به ارمغان می آورد و آینده خوبی را رقم می زند.

قاسمی با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز اگرچه تامین زمین مشکل جدی در استان لرستان است اما تلاش های خوبی برای تامین زمین صورت گرفته است. همچنین در این استان این مسیر سخت را طی خواهیم کرد و زمین در پشت بام پیش بینی شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز با همت عملیات اجرایی 4 واحد مسکونی در سراسر استان راه اندازی می شود که کمک شایانی به مردم لرستان خواهد کرد. امیدواریم در مراحل بعدی تخصیص زمین برای بخش باقیمانده به سرعت انجام شود.

ایجاد شهری جدید در خرم آباد

قاسمی همچنین از ایجاد شهری جدید در خرم آباد امروز خبر داد و گفت: برنامه ما در مرکز لرستان است. ایجاد شهری جدید در خرم آباد چرا که در این شهر مشکل زمین وجود دارد و نیاز است شهر جدیدی برای خرم آباد برنامه ریزی شود که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: خرسندیم که امروز در خدمت مردم پرشور و شریف لرستان هستیم، حدود 80 هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال از جمله تعهدات ساخت لرستان است که امروز 1500 واحد در مرکز لرستان عملا آغاز می شود. استان و شهرستانها».

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان امروز در نشستی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی قول احیای واحدهای مسکونی روستایی استان را داد. در اواخر سال 1406 تکمیل شد.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور 50 درصد و در استان 80 درصد است.

ثبت نام 93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان

روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در این بازدید اعلام کرد تاکنون 93000 لرستانی آنها برای بهره مندی از قانون جهش تولید مسکن ثبت نام کرده اند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم، سید ابراهیم رئیسی -رئیس جمهور- به همراه هیئتی به استان لرستان سفر کرد. رئیسی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد وی گفت: هدف از برنامه ما در لرستان بررسی موانع و مشکلات آن است و اینکه در استان چه تصمیمی می توان گرفت و در تهران چه باید کرد تا بتوانیم از رنج بیکاری و بیکاری در لرستان بکاهیم. قابلیت هایی که وجود دارد.” استفاده شود و دوباره زنده شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا