استان ها

فرمانده نیروی زمینی سپاه: دشمنان پیام اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را درک کرده اند

به گزارش خبرگزاری مجله روز استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم تجلیل و معارفه فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم فرمانده نیروی زمینی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با اشاره به رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ همیشه پیروز 44 هاشم علیه السلام در هشت سال دفاع مقدس و پس از دفاع مقدس این یگان در عرصه های مختلف دفاعی امنیتی کشور در مرزهای شمال غرب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور تجلیل شد.

سردار پاکپور افزود: تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام یکی از یگان های موسوم به سپاه در دوران دفاع مقدس بود و بارها از فرماندهان شنیده ام که در عملیات های بزرگ سردار خرازی و … در لشکر 14 امام حسین علیه السلام و سردار کاظمی در لشکر 8 زرهی. نجف اشرف سعی کرد در کنار تیپ 44 هاشم علیه السلام قرار بگیرد و این یعنی اعتماد فرماندهان به رشادت ها و رشادت های رزمندگان این تیپ باعث افتخار شما و جانبازان استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با یادآوری رشادت های رزمندگان چهارمحال و استان بختیاری در قالب تیپ 44 هاشم علیه السلام گفت: ایجاد امنیت پایدار و در عین حال ایجاد زیرساخت های لازم، مکان یابی امنیت با ساماندهی نیروهای بومی، رفع شکاف های مرزی و یاور. مرزبانی و محرومیت زدایی از مناطق مرزی پنج موضوع کلیدی نیروی زمینی سپاه برای انجام ماموریت های محوله است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با حضور مقتدرانه مرزبانی و نیروی انتظامی، امنیت در مناطق مرزی برقرار شده و دشمنان از نیروهای مسلح پیام اقتدار دریافت کرده اند. جمهوری اسلامی.»

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اقتدار موشکی و پهپادی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: دشمنان اقتدار نیروهای مسلح و سپاه را می شناسند و مکنزی می گوید برتری هوایی داشتیم اما الان نمی توانیم بگوییم. برای برتری هوایی مطمئن.”

وی گفت: نکته ای که ما بر آن تاکید داریم این است که باید هر روز قوی تر از روز قبل باشیم و قدرت فقط یک تیم نیست. موشک، زیردریایی، خودروهای زرهی، هواپیماهای بدون سرنشین و غیره. آنها باید کار خود را انجام دهند. اما ابزار به تنهایی مؤثر نیست و آنچه به آن ماهیت، کیفیت و اثربخشی بیشتری می بخشد، آمادگی روحی نیروی کار و رزمندگان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در کنار اقتدار نیروهای مسلح، وظیفه مهمی بر دوش دولت است که خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست و بحمدالله دولت برای کمک و خدمت به مردم برنامه ریزی می کند.»

وی تقویت تفکر مقدس دوران دفاع مقدس را در جوانان رزمنده برشمرد و گفت: آموزش، آمادگی رزمی و روحی مکمل یکدیگر هستند و برای مقابله با دشمن راهی جز قوی بودن وجود ندارد.

در ابتدای این مراسم سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ضمن خیرمقدم به حاضرین، بخشی از رشادت های رزمندگان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس تامین امنیت پایدار در شمال غرب کشور بود. وی بیان کرد: یکی از افتخارات رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری حکومت داری است که مقام معظم رهبری نیز به آن توجه ویژه دارند و در دوران دفاع مقدس در مجموع 24 ساعت در بین این رزمندگان حضور داشتند.

سردار اکبری پیام مقام معظم رهبری به رزمندگان تیپ 44 هاشم علیه السلام در مرزبانی مرزهای شمال غرب کشور و ارتفاعات جاسوسی را یادآور شد و افزود: اولین شهید مهندسی مدافع حرم متعلق به چهارمحال است. . و استان بختیاری، افتخار است.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و دسته های فرعی عبارتند از; حوزه های مقاومت بسیج گردان های امام حسین(ع) و بیت المقدس و الزهرا(س) با آمادگی فراوان برای نبرد در مناطق و مکان های مختلف که نیاز به سلسله مراتب فرماندهی و حرم دارد، آماده ایفای نقش هستند. نظام جمهوری اسلامی…

گفتنی است در این مراسم با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همت سرهنگ مهران مرادی به مسئولیت جانشین فرماندهی حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در استان چهارمحال و بختیاری و سردار علی افضلی به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه سردار حمید محمدی نیز خود را به عنوان فرمانده جدید تیپ 44 هاشم علیه السلام معرفی کرد.

48

دکمه بازگشت به بالا