ایرانی کسب و کارنشاط

چگونه فیفا 23 را برای PC بصورت ارزان خریداری کنیم؟

آشنایی با نسخه اورجینال بازی فیفا 22 | FIFA 22

بازی هایی که شما می‌توانید برای کامپیوتر تهیه کنید، عموما به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود. دسته اول بازی های اورجینال هستند و دسته دوم شامل بازی های کرک شده خواهند بود. اما این دو چه تفاوتی نسبت به هم دارند و چرا برای بازی هایی مثل فیفا 22، نسخه اورجینال می‌تواند گزینه بهتری باشد و تجربه گیمینگ جالب تری را به علاقمندان این گیم منتقل نماید؟ برای خرید فیفا 23 به ایگارا مراجعه کنید.

در بخش زیر توضیحات مربوط به دو نوع کرک شده و اورجینال بازی های PC را ارائه کرده‌ایم:

  • نسخه کرک شده (کرکی): نسخه های کرک شده یا اصطلاحا کرکی بازی هایی مثل FIFA 22 در واقع نسخه‌ای هستند که تمام قابلیت های ورژن اصلی گیم را ندارند و محدود شده‌اند. آپدیت های بازی برای این نسخه ها به طور رسمی منتشر نمی‌شود و عموما نصب و اجرای آن ها سخت بوده و باگ های متعددی را به همراه خواهد داشت. از همه مهمتری اینکه با استفاده از ورژن کرکی بازی هایی مثل فیفا 22 قادر به انجام آنلاین گیم و استفاده از مدهایی که نیازمند اینترنت و آنلاین بودن هستند نخواهید بود. بنابراین نسخه کرک شده بازی را می‌توان ورز« هک شده و محدود آن دانست که فقط از بازی آفلاین پشتیبانی می‌کند.
  • نسخه اورجینال (قانونی): نسخه قانونی و اورجینال بازی هایی از قبیل FIFA 22 در واقع ورژن اصلی آن ها هستند که هیچ محدودیتی برای انجام گیم در حالت های مختلف آفلاین و آنلاین ندارند. آپدیت های عمومی بازی برای کسانی که خرید فیفا 22 برای کامپیوتر را به صورت اورجینال انجام داده باشند به طور رایگان منتشر می‌شود و تمام باگ ها و مشکلات اجرایی گیم هم در 99 درصد مواقع با اقدام شرکت سازنده از بین می‌روند. مهمترین مزیت نسخه اورجینال بازی های کامپیوتری در باز بودن تمام مدها و بخش های بازی و امکان انجام گیم به صورت آنلاین خلاصه می‌شود.

بنابراین با اصلی ترین تفاوت های مابین دو نسخه کرکی و اورجینال بازی های کامپیوتری آشنا شدید. اگر بخواهیم به طور دقیق در رابطه با بازی FIFA 22 صحبت کنیم می‌توانیم اینطور بگوییم که نسخه کرک شده از حالت هایی مثل بازی کردن مستقیم آنلاین یا مد هایی همچون آلتیمیت تیم (Ultimate Team) پشتیبانی نمی‌کند اما نسخه قانونی و اورجینال گیم از این مد ها پشتیبانی به عمل می‌آورد. به همین سبب همیشه توصیه می‌شود کسانی که به دنبال خرید بازی های کامپیوتری هستند و خود را یک گیمر واقعی می‌دانند، نسخه اورجینال بازی ها را تهیه کنند.

پیش‌نیازها برای خرید فیفا 22 برای کامپیوتر اورجینال

اما برای اینکه بتوانیم نسبت به خرید بازی FIFA 22 اورجینال اقدام کنیم باید چه پیش نیازهایی را داشته باشیم؟ به بیان دیگر برای اجرای نسخه اورجینال فیفا 22 نیازمند چه چیزهایی خواهیم بود؟ در بخش زیر پیش نیازهای اجرای گیم در حالت اورجینال را برایتان ضمیمه کرده‌ایم:

  • یک اکانت استیم یا اوریجین: نسخه قانونی و اورجینال بازی فیفا 22 می‌تواند از طریق استیم (Steam) یا اوریجین (Origin) اجرا شود. بنابراین اگر می‌خواهید ورژن اصلی و قانونی این گیم را بخرید باید یک اکانت استیم یا اوریجین بسازید که ساخت هر دوی آن ها رایگان است. بدین منظور کافیست به سایت استیم یا اوریجین بروید و با کلیک روی گزینه Sign Up و ارائه مشخصات شخصی خودتان، یک اکانت اختصاصی برای خویش بسازید.
  • سی دی کی اورجینال بازی: سی دی کی اورجینال در واقع همان لایسنس قانونی بازی است. اگر می‌خواهید خرید فیفا 22 برای کامپیوتر را به طور قانونی و اورجینال انجام دهید، نیازمند تهیه کردن سی دی کی یا cd key هستید. برای انجام این کار و می‌توانید از سرویس فروشگاه CDKeySell استفاده کنید که در بخش بعدی بیشتر در مورد جزئیات آن صحبت خواهیم کرد.
  • حجم اینترنت برای دانلود دینای بازی: وقتی که بازی به صورت قانونی روی اکانت استیم یا اوریجین شما فعال شد، می‌بایست دیتای آن را از برنامه استیم یا اوریجین دانلود کنید. دیتا مستقیما از سرورهای رسمی گیم دانلود می‌شود و حاوی به روز ترین اطلاعات گیم خواهد بود. در آینده هم تمام آپدیت های رایگان گیم را به راحتی و در حین اجرا دریافت خواهید کرد و هیچ نیازی به نصب گیم، کرک کردن آن، اقدام برای آپدیت و غیره نخواهید داشت چون تمام این مراحل به طور خودکار انجام می‌شوند.

موارد فوق پیش نیازهایی هستند که شما برای خرید نسخه اورجینال بازی FIFA 22 به آن ها نیاز خواهید داشت. مهمترین این مراحل همان خرید سی دی کی است که شاید برای خیلی از شما عزیزان سردرگم کننده به نظر برسد. سایر مراحل از قبیل ساخت اکانت استیم یا اوریجین، دانلود برنامه آن ها و سپس دانلود دیتای گیم بسیار ساده هستند. در بخش بعدی به طور دقیق در مورد خرید سی دی کی اورجینال بازی FIFA 22 و سرویسی که فروشگاه CDKeySell در این راستا ارائه کرده با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

مراقب فروشگاه های نامعتبر و کلاهبرداری های احتمالی باشید!

همانطور که مشاهده کردید به طور کلی خرید فیفا 22 برای کامپیوتر اورجینال کار ساده‌ای است اما اینکه شما یک فروشگاه قابل اعتماد را برای انجام این کار انتخاب کنید موضوع بسیار مهمی خواهد بود. گذشته از تمام ریسک هایی که پرداخت آنلاین می‌تواند در پی داشته باشد، شما بعد از خرید از یک فروشگاه باید مشخصات اکانت شخصی خودتان را برای فعال سازی گیم در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید. طبیعتا اگر پشتیبانی فروشگاه قابل اعتماد و مطمئن نباشد، احتمال از دست رفتن اکانت شما و هک شدن آن بالا می‌رود.

علاوه بر این، خیلی از افراد و حتی فروشگاه هایی که در حوزه بازی های اورجینال فعالیست دارند، از روش های غیر قانونی برای فعل سازی بازی در اکانت مشتریان استفاده می‌کنند. روش هایی مثل بکارگیری دلارهای هکی، استفاده از سی دی کی هایی که بک خورده‌اند و خیلی موارد دیگر می‌توانند منجر شوند که شما بعد از خرید بازی فیفا 22 و فعالسازی آن، نه تنها قادر به انجام این بازی نباشید و اکانتتان بن شود، بلکه برای همیشه دسترسی به اکانت خویش را هم به دلیل نقش قوانین شرکت سرویس دهنده از دست بدهید. بنابراین تحت هیچ شرایط به هر فرد یا فروشگاهی برای خرید بازی های اورجینال اعتماد نکنید.

بازی اورجینال چیست؟

بازی اورجینال در واقع نسخه‌ای از بازی های رایانه‌ای است که کاملا قانونی عرضه می‌شود و هیچ محدودیتی در آن برای گیمر وجود ندارد. برای مثال گیمر می‌تواند بدون هیچ مشکلی از قابلیت آنلاین بازی کردن گیم لذت ببرد، آپدیت های دوره‌ای و جدید بازی را بدون هیچ محدودیتی دریافت و نصب کند و با هیچ باگ یا مشکلی رو به رو نشود. بنابراین با خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) هیچ محدودیتی پیش روی گیمر باقی نمی‌ماند.

چگونگی خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC)

برخلاف تصور اغلب افراد بازی های اورجینال به صورت CD در اختیار مشتریان قرار داده نمی‌شوند، بلکه هر بازی اورجینال یک کد دیجیتالی است که اصطلاحا به آن سی دی کی (CD Key) گفته می‌شود. هر گیمر با خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) یک سی دی کی اورجینال دریافت می‌کند و با استفاده از آن قادر به دانلود، نصب و اجرای بازی مورد نظرش در کامپیوتر خواهد بود و هیچ محدودیتی هم از نظر قابلیت ها و مدهای بازی پیش رویش قرار نمی‌گیرد. بنابراین خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) در واقع همان خرید سی دی کی اورجینال بازی محسوب می‌شود و یک مفهوم یکسان دارد.

سی دی کی اورجینال چگونه فعال میشود؟

بازی های اورجینال تحت پلتفرم های متفاوت و مخصوص به خودشان قابل اجرا هستند. برای مثال پلتفرم سری بازی های فیفا (FIFA) اوریجین (Origin) نام دارد. یعنی اگر سی دی کی اورجینال بازی فیفا 18 را خریداری کنید باید آن را در نرم افزار اوریجین فعال نمایید تا قادر به انجام آن بازی باشید. بازی های دیگر ممکن است تحت پلتفرم های متفاوت دیگری اجرا شوند و توضیحات هر یک از آن ها دقیقا در توضیحات سی دی کی بازی مشخص می‌شود. برخی از اصلی ترین پلتفرم های موجود برای اجرای بازی های اورجینال کامپیوتر اوریجین (Origin)، استیم (Steam)، یوپلی (UPlay) و بتل نت (Battle.net) نام دارند.

برای فعال کردن سی دی کی بازی اورجینال خریداری شده باید در نرم افزار یا همان پلتفرمی که برای اجرای بازی لازم است یک اکانت بسازید. ساخت اکانت در پلتفرم های مذکور به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین باید نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای آن بازی در کامپیوترتان نصب باشد. برای کسب راهنمایی دقیق در مورد نحوه ساخت اکانت در نرم افزارهای اوریجین (Origin) و استیم (Steam) می‌توانید از دو مقاله زیر استفاده کنید:

پس از ساخت اکانت در پلتفرم مورد نظر، کافیست که نرم افزار آن را اجرا کنید. به بخش اختصاصی که برای فعال کردن سی دی کی در نرم افزار موجود است بروید و سی دی کی اورجینال خریداری شده خود را در نرم افزار فعال (Redeem) کنید. به این صورت فعال سازی بازی اورجینال خریداری شده انجام می‌شود و آن بازی برای همیشه در اکانت شما باقی می‌ماند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه فعال سازی سی دی کی در چهار نرم افزار اوریجین (Origin)، استیم (Steam)، یوپلی (UPlay) و بتل نت (Battle.net) از مقالات زیر استفاده کنید:

بعد از فعال کردن CD Key اورجینال بازی چه کنیم؟

بعد از خرید بازی اورجینال کامپیوتر (PC) و فعال سازی سی دی کی آن بازی در نرم افزار مورد نیاز باید دیتای نسخه اورجینال بازی را از طریق همان نرم افزار دانلود کنید. اگر تمایلی به دانلود این دیتا ندارید باید بکاپ اورجینال دیتای بازی را از منابع قابل اعتماد خریداری نموده و سپس آن را در پوشه ذخیره سازی دیتای نرم افزار کپی کنید. فروشگاه سی دی کی سل مجموعه‌ای از بکاپ دیتای بازی های اورجینال را هم به صورت فیزیکی و در قابل DVD به فروش می‌رساند. برای مشاهده لیست بکاپ های اورجینال موجود بر روی کلیک کنید.

پس از دانلود دیتای بازی می‌توانید از انجام آن لذت ببرید. در نظر داشته باشید که شما نسبت به خرید بازی اورجینال مورد نظرتان در کامپیوتر (PC) اقدام کرده‌اید و این موضوع بدان معناست که هیچ محدودیتی برای انجام بازی در حالت های مختلف از قبیل آنلاین و چند نفره نخواهید داشت و تمام آپدیت های جدید بازی را هم بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنید. همچنین فراموش نکنید که با خرید بازی اورجینال آن بازی برای همیشه در اکانت شما فعال باقی می‌ماند و می‌توانید آن را برای همیشه داشته باشید.

سی دی کی اشتراکی چیست!؟

عبارت سی دی کی اشتراکی یک عبارت تبلیغاتی است. سی دی کی اشتراکی در واقع یک اکانت اوریجین، استیم و غیره خواهد بود که بازی خاصی در آن فعال بوده و به صورت همزمان به چند نفر فروخته می‌شود. در این روش افراد با محدودیت های زیادی مواجه هستند و عموما نمی‌توانند بازی را به صورت آنلاین انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع سی دی کی ها به مطالعه مقاله بپردازید.

چرا بازی فیفا 23 را نباید بخریم؟

اشاره کردیم که سطح واقع‌گرایی در بازی به شدت بالاتر رفته و همین موضوع باعث می‌شود تا بیشتر از قبل، تجربه آن شبیه به فوتبال واقعی باشد. اما اگر این موضوع و مسئله کندتر شدن گیم پلی شما را اذیت می‌کند، بهتر است دور این بازی را یک خط قرمز و بزرگ بکشید! چراکه گیم پلی سری بازی FIFA معمولا با سختی‌های خاص خود همراه است و این باعث می‌شود تا اگر قبلا از عناوین پیشین آن لذت نبرده‌اید، و با گیم پلی آن‌ها مخالف هستید، این عنوان جدید هم شما را نا امید خواهد کرد!

بازی فیفا 23 عملا در بخش Ultimate Team یک عنوان Pay To Win با روش شانسی – اتفاقی برای به دست آوردن بازیکنان جدید است!

دلیل دیگر برای نخریدن بازی FIFA 23 هم درباره بخش فوق‌العاده Pay To Win در قسمت Ultimate Team خواهد بود. در این بخش که بین کاربران از اهمیت بالایی هم برخوردار است، شما باید سعی کنید تا با گرفتن کارت‌های بازیکنان مختلف، در رقابت‌ها شرکت کنید. این در حالی است که اگر پول واقعی برای به دست آوردن این بازیکن‌ها خرج نکنید، نهایتا مجبور می‌شوید تا ماه‌ها خود را مشغول جمع‌آوری FIFA Point هایی بکنید که هنگام خریدن بسته‌های کارت، کاملا شانسی و اتفاقی به شما یک بازیکن می‌دهند. این در حالی است که اگر در حالت عادی شروع به بازی کردن کنید، بعید نیست که با بازیکنان رده پایین، در مقابل تیمی قرار بگیرید که خط حمله آن رونالدو، امباپه و مسی هستند!

در آخر نیز لازم به ذکر است که گرچه این بازی در حال حاضر از گرافیک نسل جدید استفاده می‌کند، اما هنگام تجربه آن شاید متوجه پیشرفت‌های گرافیکی نشوید؛ زیرا وجود ندارند! البته این مورد یک روال برای عناوین سالانه است و تا پس از چند سال می‌توان انتظار یک جهش گرافیکی را داشت. این را هم در نظر بگیرید که بازی فیفا 23 آخرین اثر از این سری خواهد بود که نام FIFA را یدک می‌کشد.

بازی FIFA 23 در حال حاضر با اضافه کردن ویژگی‌ها و بخش‌های تازه به حالت Career Mode و همچنین بخش بی‌نظیر VOLTA ارزش تجربه کردن را برای بازیکنان معنا می‌کند، اما در مجموع پیشرفت گرافیکی خاص یا گیم پلی فوق‌العاده متفاوتی ندارد که بتوان آن را به این خاطر به عناوین قبلی ترجیح داد.

جمعبندی در مورد خرید فیفا 22 برای کامپیوتر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور جامع در رابطه با خرید بازی FIFA 22 اورجینال کامپیوتر با شما عزیزان صحبت کردیم و مراحل انجام این کار و فعالسازی ورژن اورجینال گیم را برایتان شرح دادیم. همچنین از اهمیت بکارگیری سرویس یک فروشگاه معتبر در فعالسازی این بازی صحبت کردیم و گفتیم که فروشگاه CDKeySell با ببش از 5 سال سابقه در زمینه عرضه بازی های کامپیوتری اورجینال می‌تواند بهترین انتخاب پیش رویتان باشد. با سی دی کی سل یک خرید مطمئن، سریع و بدون دردسر خواهید داشت.

دکمه بازگشت به بالا