نشاط

مورد عجیب مدیریت ستارگان سینما در فدراسیون تنیس

سپهر ستاری:فدراسیون تنیس است یا خانه سینما؟ هر گوشه ای که سر بر می گردانی یک بازیگر را می بینی با کلی خاطره.یک لحظه گمان می کنی سر سکانس یک فیلم سینمایی هستی که در آن محمدرضا گلزار قرار است سام و نرگس را بازی کند.یا میلاد کی مرام نقشی بازی کند در سریال ممنوعه! اما وقتی کات می دهی می بینی وسط زمی تنیس هستی و شدی مشاور رییس و عضو کمیته ساحلی.یا سرپرستی تیم ملی را تعارفت کرده اند و شما هم با سر آن را قبول کرده اید!

این درست که تنیس در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین رشته‌های جهان است و در سراسر دنیا علاقه‌مندان زیادی دارد اما کمتر دیده شده که فدراسیون فلان کشور در فلان قاره،برای بازیگر محبوبش حکم بزند.

سوالی که اینجا به وجود می آید این است که عایدی این حکم زدن ها برای فدراسیون چه چیزی است؟ بازیگری مثل میلاد کی مرام چه مشاوره ای می تواند در کمیته ساحلی به عزیزی بدهد؟یا صرف اینکه چند بار تنیس بازی کرده باشی را می شود در نظر گرفت و برای فلان بازیگر حکم مشاوره زد؟

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که خیلی از سلبریتی ها صرفا به صورت تفریحی این رشته را انجام می‌دهند و شغل اصلی آن‌ها بازیگری است و شاید نتوانند به صورت 100 درصد روی پست‌شان در تنیس تمرکز کنند.حالا داوود عزیزی باید بیاید و در این زمینه توضیح بدهد که هدف فدراسیون اش از انتخاب و انتصاب چهره ها چه چیزی است؟

اولین باری که فدراسیون تنیس به صورت جدی از یک سلبریتی استفاده کرد، زمانی بود که امیر جدیدی به تیم ملی دعوت شد. دعوت از جدیدی به تیم ملی تنیس واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و خیلی‌ها معتقد بودند این تصمیم هیچ توجیه فنی نداشته و فقط برای جلب توجه انجام شده است. البته نکته مهم در خصوص امیر جدیدی این است که او پیش از ورود به بازیگری هم به صورت حرفه‌ای تنیس را دنبال می‌کرد ولی باز هم حضورش در تیم ملی کمی عجیب و دور از انتظار بود.

در همان مقطع سرمربی تیم ملی هم اعتراف کرد که حضور جدیدی به صورت نمادین بوده و تلاشی برای بیشتر دیده شدن تنیس است. حضور جدیدی در تیم ملی تنیس هم خیلی طولانی نشد و ادامه پیدا نکرد.

پس از حضور جدیدی، نوبت به محمدرضا گلزار رسید که چندی پیش با حکم داوود عزیزی به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن پدل و سرپرست تیم ملی انتخاب شد. گلزار هم یکی از سلبریتی‌هایی است که همیشه ورزش را به صورت جدی دنبال کرده و به قول خودش حتی یک روز هم بدون ورزش نمی‌گذراند. گلزار از زمان حضورش در انجمن پدل استوری‌ها و تصاویر زیادی از خودش در حال انجام این ورزش منتشر کرده و تلاش کرده در مسابقات مختلف هم حضور پیدا کند. او در سال‌های اخیر فعالیت زیادی هم در بازیگری نداشته و به نظر می‌رسد به صورت جدی روی پدل تمرکز کرده است.

هت‌تریک فدراسیون تنیس در جذب سلبریتی‌ها چند روز قبل کامل شد و میلاد کی‌مرام در حکمی از سوی رئیس فدراسیون به عنوان مشاور این فدراسیون و عضو کمیته ساحلی منصوب شد. نکته عجیب در خصوص حکم کی‌مرام این است که در آن علاقه شدید او به رشته تنیس به عنوان یکی از دلایل انتخابش ذکر شده بود!پرواضح است که علاقه یک فرد به رشته تنیس دلیل محکمی برای حضور او در فدراسیون تنیس محسوب نمی‌شود و به نظر می‌رسد فدراسیون تنیس بیشتر به دلیل شهرت کی‌مرام با او همکاری می‌کند. در حال حاضر سیاست فدراسیون تنیس در استفاده از سلبریتی‌ها برای افزایش محبوبیت این رشته و حضور افراد مستعد کاملا آشکار شده ولی مشخص نیست که این روند چقدر روی پیشرفت تنیس در ایران تاثیرگذار خواهد بود؟

258 258

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا