بین الملل

دهن‌کجی بی بی به بلینکن در سفر به اراضی اشغالی

به گزارش مجله روز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر به سرزمین‌های اشغالی درخواست دیدار دوجانبه‌ای با «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی را از تل‌آویو داشت تا هالوی او را از آخرین تحولات جنگ علیه نوار غزه مطلع کند.

وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه وارد اراضی اشغالی شد. او در ابتدای سفر خود به منطقه دوشنبه به عربستان رفت سپس از آنجا به ترتیب به مصر، قطر و اراضی اشغالی سفر کرد.

به گزارش مجله روز، روزنامه عبری«اسرائیل هیوم» روز سه‌شنبه نوشت دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست بلینکن را رد و اعلام کرد، در جلسه‌ای که وزیر آمریکایی با کابینه جنگ خواهد داشت، آخرین تحولات جنگ به او اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این رسانه با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا برای پنجمین بار از زمان آغاز جنگ علیه غزه به اراضی اشغالی سفر کرده، درخواست بلینکن را در چارچوب مدیریت روابط میان طرف‌ها از جمله همپیمانان نزدیک «استثنایی و غیرعادی» توصیف کرد.

بلینکن در سفرهای قبلی با اعضای کابینه جنگ شامل فرماندهان دستگاه‌های امنیتی از جمله رئیس ستاد ارتش، نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و دیگر وزرا حضور می‌یافت.

او قرار است در کرانه باختری اشغالی با مقامات ارشد تشکیلات خودگردان از جمله محمود عباس، رئیس آن دیدار کند.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا