تندرستی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیته های تخصصی ولیعهد به ریاست معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش مجله روز، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: تمامی دستورالعمل ها باید پروتکل های ابلاغی و قاطعانه مصوب اجرا شود. و اقدامات لازم را برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان به طور جدی انجام دهند.

این مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، باید مراحل واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت در این جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رئیس نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری در کشور در ماه های اخیر شاهد افزایش و جهش ناگهانی بیماری های عروق بیماری کرونا در کشور نبوده ایم.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین بیماران سرپایی، بستری، فوتی و دارای رنگ‌آمیزی عروق بیماری کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد که حدود 26 میلیون نفر است. مردم ایران نوبت سوم تزریق تاج را دریافت کرده اند.

همچنین در این جلسه تاکید شد با وجود امواج متقاطع و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود کاهش مصونیت در بخش‌هایی از جامعه که واکسن دریافت کرده‌اند، باید آمادگی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی واکسن انجام شود. . ویروس کرونا، به ویژه در گروه. آسیب پذیری ها را فراهم کنید.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس های درس و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ها ارائه کرده و تاکید کرده است که وجود دارد. بدون گزارش تا به امروز هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در بین دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا