بین الملل

عراق گزارش حمله موشکی ایران را منتشر کرد

به گزارش السومریه نیوز، کمیته پارلمانی عراق برای بررسی حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل در بیانیه ای اعلام کرد که پس از برگزاری شش جلسه و بررسی صحنه و دیدار با مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق. منطقه، هیچ شبهه ای به وجود ابزارهای اطلاعاتی در این مکان وجود نداشت.

در این بیانیه آمده است: وزیر کشور اقلیم کردستان عراق و سایر مقامات امنیتی همچنین تاکید کرده اند که هیچ فعالیت اطلاعاتی برای هیچ حزبی در داخل خاک اقلیم و مقامات کردستان عراق وجود ندارد و اقلیم کردستان اجازه هیچ گونه تجاوزی از داخل خود را نخواهد داد. قلمرو علیه کشوری دیگر.» دادن.

کمیته تحقیق همچنین اعلام کرد که پس از پرسش از نماینده وزارت امور خارجه و نماینده سازمان اطلاعات ملی و سایر مقامات امنیتی عراق در خصوص دریافت هشدار یا اطلاعات طرف ایرانی در مورد رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان، به آنجا رسیدیم. . به این نتیجه رسید که طرف ایرانی هیچ اطلاعات مکتوبی در این زمینه به طرف عراقی ارائه نکرده است.

این کمیته می گوید پس از بررسی محل حمله که متعلق به یک شهروند عراقی به نام باز البرزنجی است، هیچ مدرکی دال بر فعالیت سیاسی در این منطقه نیافتیم.

این کمیته در گزارش خود تاکید کرده است که شهروندان عراقی که در اثر این حمله آسیب دیده اند، حق دارند از طریق پیگرد قانونی خسارت مادی و غیر مادی را در ایران مطالبه کنند.

به گزارش مجله روز، پارلمان عراق چند روز پیش با وزیر امور خارجه این کشور درباره حملات نظامی ایران و ترکیه به خاک عراق نشستی برگزار کرد.

در این نشست که فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و نزار الخیرالله معاون وزیر امور خارجه عراق نیز حضور داشتند، از نمایندگان پارلمان خواست تا درباره حملات ایران و ترکیه به خاک عراق توضیح دهند.

حکیم الزمیلی، نایب رئیس پارلمان عراق در ابتدای این نشست گفت: حسن العذری، عضو کمیته روابط خارجی و رئیس فراکسیون صدر، خواستار تشکیل جلسه ای برای بررسی اقدامات برخی شد. کشورهای همسایه به ویژه ایران و ترکیه امضا کرده اند.

بر اساس این گزارش، ایران اخیرا موشکی را به سمت یک مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل پرتاب کرد که مورد انتقاد برخی جریانات عراقی قرار گرفت و این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها از فعالیت های رژیم صهیونیستی و برخی نیز انتقاد کرده اند. گروه های مخالف امنیت ملی ایران به مقامات بغداد و اقلیم کردستان از عراق هشدار داده بودند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه (۲۳ اسفند) در یک نشست خبری گفت: تهدیدی برای ایران باشید. این تهدیدی برای کشور ثالث نیست. رژیم صهیونیستی بارها در عراق ناامنی ایجاد کرده است. تجمعات ضدانقلاب و گروه های تروریستی در اقلیم کردستان در این منطقه صورت گرفته است. در سال گذشته چندین بار به دولت مرکزی عراق هشدار داده شده است. مخفیانه و آشکارا تاکید شده که اجازه ندهند مرزهای عراق برای ایران مرز ناامن باشد.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد نیز در پاسخ به سوالی به الشرقیه گفت: در دیدار با مقام وزارت خارجه عراق در این باره توضیح دادم و گفتم دولت عراق از نظر ما کاملا مورد احترام است اما امنیت را از بین ببرید. .نگرانی های جمهوری اسلامی ایران مثلاً گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران در کردستان چه می کنند که وارد ایران می شوند و اقدامات امنیتی انجام می دهند و سپس به منطقه برمی گردند.

وی در پاسخ به این سوال که منظور این گروهک ها چیست، گفت: حزب دمکرات کردستان ایران و پایگاه آن در کوی سنجق در اقلیم کردستان که یک امر عمومی است و هیچکس نمی تواند آن را انکار کند و همچنین پژاک و گروهک. ” دیگران. بنابراین ما از مقامات اقلیم کردستان و عراق می خواهیم قبل از هر چیز به فعالیت این گروه ها پایان دهند.

311311

دکمه بازگشت به بالا