استان ها

استانداردسازی صنایع دستی؛ ایده‌ای برای ارائه کالاهای باکیفیت

فاطمه بیات مختاری در حاشیه نمایشگاه رویداد عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی مصلای تهران که به عنوان نماینده گروه هنری پروتو حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما شبکه‌های منظم صنعت‌گران مانند تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، هنرمندان و افرادی که صادرات، واردات و تولید محتوا و سایت‌ها را انجام می‌دهند، برای پیشرفت کار خود به هم متصل کنید. ما در ایران استانداردهای غذایی استاندارد داریم. اما برای صنایع دستی این قاعده وجود ندارد که تفاوت بین کالای با کیفیت و کیفیت پایین نسبت به صنایع دستی را مشخص کند.

“تمام کارهای واحد فناوری کوباچو دارای لوگو و بارکد است و این بدان معناست که هرجا آرم واحد فناوری موجود باشد، نمی توان از استدلال ها سوء استفاده کرد و یک محصول را بین 30 تا 40 برابر قیمت واقعی فروخت.” شرکت کننده عصر امید گفت. اکنون در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستیم و سایت واحد فناوری در مهرماه 1401 اعلام می شود.

او گفت: ما محصولاتی را برای هنرمندان بر اساس نیازسنجی بازار طراحی می کنیم. مثلاً پارچه‌های دست‌ساز و صنعتی در ایران ممکن است فروش خوبی نداشته باشند. اما ما برای نیاز خود ارزش قائل شدیم و با آن حوله و کلاه حمام تولید کردیم و قیمت ها نسبت به نمونه های خارجی کمتر است. ایران در تنوع صنایع دستی رتبه اول را دارد. اما در صادرات سی و دوم را اشغال کرد. هدف گروه ما کمک به ما برای رسیدن به سطح اول در صادرات است.

طراح اپلیکیشن استارت آپ پروتو درباره خدمات این اپلیکیشن گفت: استارت آپ های زیادی در زمینه فروش صنایع دستی داریم؛ اما نمونه ای در ایران نداریم که فروش همراه با آموزش و ارزیابی کیفی باشد. نمونه ای از این همه نیاز با هم در ایران وجود ندارد. ممکن است آموزش و فروش جداگانه وجود داشته باشد.

بیات مختاری در خصوص حمایت دانشگاه آزاد از فناوران و پژوهشگران گفت: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در رویداد عصر امید شرکت کرده ایم. دانشگاه مسابقه ای را به عنوان ایده برگزار کرد و ما ایده های خود را ارائه کردیم، انتخاب شدیم و به این نمایشگاه دعوت شدیم.

به گزارش آنا، دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «دوران امید» به منظور ارائه و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف بسترسازی برای ایجاد استارت آپ برگزار شد. -شرکت ها و شرکت های مبتنی بر دانش و فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه با شعار 1000 گروه و زیرساخت تحقیقاتی، 1000 ایده و استارت آپ و 1000 شرکت فناور و خلاق.

دومین رویداد ملی (عصر امید) به مدت چهار روز از 8 تا 11 خرداد 1401 در مصلای امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در زمینه های مختلف آموزشی در منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی. علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه می شود.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا