بین الملل

اتحادیه اروپا: تصمیم الجزایر برای تعلیق قرارداد دوستی با اسپانیا نگران‌کننده است

دو مقام اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه الجزایر شریک مهم اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه است، تصمیم اخیر این کشور برای تعلیق توافقنامه دوستی و حسن همجواری را “بسیار نگران کننده” توصیف کردند.

به گزارش مجله روز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و والدیس دامبروسکیس، مسئول بازرگانی اتحادیه اروپا با خوزه مانوئل آلبارز، وزیر امور خارجه اسپانیا در بیانیه ای مشترک درباره تصمیم اخیر اتحادیه اروپا دیدار کردند.به گزارش مجله روز، الجزایر برای تعلیق قرارداد دوستی. حسن همسایه گفت: «این یک تصمیم بسیار نگران کننده است. که در سال 2002 با اسپانیا قرارداد امضا کرد.

“ما در حال ارزیابی عواقب اقدامات الجزایر به ویژه دستورالعمل های داده شده به موسسات مالی برای تعلیق تجارت بین دو کشور هستیم و به نظر می رسد اقدامات اخیر الجزایر ناقض توافقنامه همکاری بین این کشور و اتحادیه است. تجارت اروپا به ویژه در این زمینه. تجارت و سرمایه گذاری

این دو رهبر اروپایی اعلام کردند که اتحادیه اروپا آماده هرگونه اقدام قهری علیه هر یک از کشورهای عضو است: “این تصمیمات می تواند منجر به رفتار تبعیض آمیز یکی از کشورهای عضو و احقاق حقوق اتحادیه کارگری شود.” خسارت طبق توافق

الجزایر شریک مهم اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه و عاملی کلیدی برای ثبات منطقه است و ما امیدواریم که با مشارکت قوی و بلندمدت ما راه حلی فوری برای ازسرگیری کامل روابط تجاری بین الجزایر پیدا شود. و اسپانیا، “او گفت.

در 18 مارس، اسپانیا به طور کامل موضع خود را در مورد موضوع صحرای غربی تغییر داد و آشکارا از پیشنهاد مراکش برای اعلام حاکمیت بر صحرا حمایت کرد، اقدامی که خشم الجزایر را برانگیخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا