استان ها

تعیین جریمه توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ لطمه زیادی به شهرسازی وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری مجله روز یزد؛ محمدصالح جوکار در خصوص اظهارات امام جمعه موقت تهران مبنی بر اینکه پولی که از کمیسیون ماده 100 به دست می آید پول ناخالص است و دولت، مجلس و قوه قضائیه باید ماده 100 قانون شهرداری ها را به سرعت و قاطعانه اصلاح کنند، اظهار داشت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. ماده 100 مبلمان خیابانی فرو می ریزد زیرا با اعمال جریمه های قانونی در زمینه ساخت و ساز تخلفاتی انجام می دهد که به موضوع شهرسازی آسیب جدی وارد کرده است.

وی ادامه داد: کسب این جرایم جدا از تضییع حقوق مردم هیچ منفعتی برای شهر ندارد، به گونه ای که بخش مهمی از درآمد شهرداری ها از طریق «صدور مجوزهای لازم» تأمین می شود. و مجوزها.

جوکار افزود: مردم تشویق می شوند برای فرار از پرداخت مجوز و عوارض به کمیسیون مراجعه و سپس وارد کمیسیون شوند و جریمه را پرداخت کنند که این امر موجب ضایع شدن حقوق طرفین می شود.

وی یادآور شد: طرح اصلاحیه کمیسیون ماده 100 در کمیسیون عمران در حال بررسی است و ما نیز در این زمینه کمیته فرعی هستیم، در حالی که در اینجا اقدامات منفی بیش از مثبت است و جنبه سخت افزاری آن افزایش یافته است. نیم متر تجاوز جنسی منجر به تخریب ساختمان می شود که مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجموع در این بند باید راهکاری ارائه کنیم که کمیسیون ماده 100 مبنایی برای ایجاد اخلال در شهرسازی، معماری و خیابان نباشد. مبلمان “.

48

دکمه بازگشت به بالا