عمومیایرانی کسب و کار

روش آموزش زبان خارجی به کودکان برای صحبت روان

علیرغم اینکه امروزه تکنیک های متعددی برای یادگیری زبان های خارجی و همچنین روش های مختلف آموزش زبان های خارجی داریم، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند. یعنی، اگر بپرسید چگونه به زبان دوم/خارجی مسلط شوید، پاسخ در هر یک از این رویکردها مشابه خواهد بود – با استفاده منظم از آن. بنابراین، کلید یادگیری موفق هر زبان خارجی، قرار گرفتن در معرض و استفاده است.

وقتی صحبت از آموزش زبان های خارجی در دبستان می شود، به این معنی است که کلاس ها به تنهایی کافی نیستند، یعنی اگر کودک بعد از مدرسه دیگر با زبان ارتباطی نداشته باشد، هر چیزی که یاد گرفته است به زودی از بین می رود. این امر در مورد همه دروس مدرسه و به ویژه در مورد زبان های خارجی صدق می کند. آموزش نقاشی کودکان

روش های آموزش زبان خارجی:

بنابراین، شما باید فرزندتان را تشویق کنید تا از کلماتی که می آموزد تا حد امکان خارج از کلاس استفاده کند، زیرا بهترین راه برای یادگیری هر زبانی استفاده از آن است.

البته در اینجا نقش والدین می تواند تعیین کننده باشد. اول، نکته کلیدی ایجاد انگیزه در کودک است نه مجبور کردن او. وقتی بچه‌ها کوچک هستند، دانش را در محیط‌های بدون استرس و فشار – از طریق بازی – به بهترین شکل کسب می‌کنند. بنابراین ایجاد یک محیط محرک و حمایتی برای یادگیری یک زبان خارجی ضروری است.

یک محیط محرک برای یادگیری زبان چگونه است؟

کودک باید احساس امنیت و محافظت کند و زبان دوم را خارج از مدرسه به روشی کاملاً طبیعی، مشابه روشی که زبان مادری خود را آموخته است، بیاموزد.

ما باید کودک را برای هر کاری که درست انجام می دهد تحسین کنیم و به او پاداش دهیم. اگر آنها با مانعی روبرو می شوند، مهم است که از آنها حمایت کنید و با هم بر آن غلبه کنید.

اگر احساس می کنید کودک خسته است، اجازه دهید کمی استراحت کند و از فعالیت های دیگر لذت ببرد. به سادگی، یادگیری یک زبان خارجی در خارج از کلاس باید بیشتر شبیه بازی باشد تا آموزش رسمی.

آیا کودک باید از سنین پایین شروع به یادگیری زبان دوم کند؟

کارشناسان ممکن است نتوانند به شما بگویند که ساده ترین راه برای یادگیری یک زبان خارجی چیست، اما بهترین زمانی را که کودک شما باید شروع به یادگیری آن کند، توصیه می کنند. به طور مشخص:

تحقیقات به طور قاطع ثابت می کند که یادگیری زبان های خارجی در سنین پایین بهترین نتایج را می دهد. بنابراین، فرزند شما باید علاوه بر زبان مادری خود، زبان دوم را نیز یاد بگیرد.

با این حال، چه چیزی کودکان را قادر می‌سازد راحت‌تر از بزرگسالان زبان را یاد بگیرند؟

کسب طبیعی. هنگامی که آنها شروع به یادگیری زبان مادری خود می کنند، کودکان خردسال از راهبردهای ذاتی و غریزی خود برای فراگیری زبان استفاده می کنند که آنها را قادر می سازد از سنین پایین شروع به صحبت کنند. در زبان‌های خارجی هم همین‌طور است – هر چه بچه‌ها کوچک‌تر باشند، بیشتر به این استراتژی‌های ذاتی تکیه می‌کنند و موفق‌تر می‌شوند. نمونه ای از آن کودکانی هستند که والدینشان به زبان های مادری متفاوتی صحبت می کنند. چنین کودکانی در اوایل کودکی به راحتی به هر دو زبان مسلط خواهند شد.

در مقابل، با بزرگ شدن کودکان، این راهبردهای ذاتی مؤثر جای خود را به سایر اشکال یادگیری می‌دهد، بنابراین یادگیری زبان‌ها را با به خاطر سپردن لغات و قواعد دستور زبان، مشابه روشی که دروس دیگر مدرسه می‌آموزند، آغاز می‌کنند و در نتیجه، زبان مورد نظر دیگر بخشی طبیعی از بیان کودک نیست.

زمان و مکان بیشتر. وقتی بچه ها در پیش دبستانی یا ابتدایی دبستان هستند، هنوز مسئولیت های زیادی ندارند و حجم عظیمی از اطلاعات را دریافت نمی کنند که فضای بیشتری در مغز آنها برای یادگیری زبان های خارجی باقی می گذارد. بهترین اپلیکیشن زبان

یکی از بهترین شاخص‌ها برای اینکه آیا کودک می‌تواند زبان دوم را روان صحبت کند، زمانی است که شروع به یادگیری آن کرده است. کودکانی که بعداً در زندگی شروع به یادگیری یک زبان خارجی کرده‌اند، اغلب بدون مشکل بر قواعد دستور زبان آن تسلط پیدا می‌کنند، اما همیشه در یک چیز با کودکانی که از سنین پایین شروع به یادگیری آن کرده‌اند، تفاوت دارند – تلفظ.

کودکانی که به طور طبیعی زبان دوم را در سنین پایین به دست می آورند، اغلب نسبت به دوستانشان که دیرتر شروع به یادگیری همان زبان کرده اند، تلفظ و حس زبانی بسیار بهتری دارند. زبان به سادگی بخشی از محیط طبیعی آنها می شود و در نتیجه تسلط آنها بر آن در مراحل بعدی زندگی به مراتب بهتر است.

بسیاری از کودکان در سنین بسیار پایین زبانی را به سادگی با تماشای کارتون انتخاب کردند و بعداً زمانی که از قبل حس توسعه یافته ای از آن زبان داشتند بر قواعد دستور زبان تسلط پیدا کردند.

بنابراین، صرف نظر از اینکه فرزند شما در مهدکودک، پیش دبستانی یا دبستان است، باید گاهی اوقات در اوقات فراغت خود با او کار کنید تا به او کمک کنید تا به زبان خارجی تسلط پیدا کند و روان صحبت کند.

راه‌های جالب و آموزشی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در حین خوش‌گذرانی با فرزندتان و انجام کارهای مفید به این هدف برسید.

7 روش آموزش زبان خارجی برای کمک به تسلط فرزندتان بر زبان خارجی:

  1. با هم یاد بگیرید:

برای کمک به فرزندتان در حل مسائل ریاضی، باید بتوانید محاسبات را انجام دهید. اگر می خواهید خواندن و نوشتن را به آنها یاد بدهید، باید خودتان سواد داشته باشید. و در مورد زبان های خارجی چطور، آیا باید به زبانی صحبت کنید تا به فرزندتان در یادگیری آن کمک کنید؟

بله و خیر.

این راز است:

اگر قبلاً به اصول اولیه زبان خارجی که فرزندتان یاد می گیرد تسلط داشته باشید، مطمئناً کمک به آنها با یادگیری همراه با آنها بسیار آسان تر خواهد بود.

از این فرصت برای تسلط بر اصول اولیه یک زبان خارجی با فرزندتان استفاده کنید.

خجالت نکشید و خودداری نکنید: هدف شما در درجه اول کمک به فرزندتان است و می دانید که آماده انجام هر کاری برای او هستید. علاوه بر این، این فرصتی برای شما برای یادگیری اصول اولیه یک زبان خارجی است، پس از آن استفاده کنید. این را فرصتی عالی برای گذراندن وقت با کیفیت با فرزندتان در انجام کاری مفید و سازنده در نظر بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا