نشاط

حمله شاگردان امیر قلعه‌نویی به تیم ملی آلمان!

آفتاب‌‌نیوز :

فوتبال ملی ایران چشم‌انتظار شکستن یک طلسم تاریخی است. بعد از جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که تیم ملی ایران توانست به عنوان قهرمانی رقابت‌ها دست پیدا کند، دیگر خبری از کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت نبوده و حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی در سودای آن هستند تا بتوانند با برداشتن ۲ گام پایانی در مسیر قهرمانی، بار دیگر فوتبال ملی ایران را به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسانند؛ آن‌هم در حالی‌که در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی، عملکرد شاگردان قلعه‌نویی درخشان بوده است.

شاگردان قلعه‌نویی یکی از ۳ تیم شرکت‌کننده در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بودند که در مرحله گروهی با کسب ۱۰۰ درصد امتیازات توانستند خود را به مرحله حذفی برسانند و بعد از رسیدن به مرحله حذفی هم آن‌ها موفق شدند برابر سوریه و ژاپن برنده شوند که پیروزی برابر ژاپن با ثبت یک عملکرد درخشان و کم‌نظیر به‌دست آمد. عبور از قطر و برنده دوئل اردن – کره‌جنوبی، ۲ گام پایانی تیم ملی ایران در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا است که شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوارند بتوانند با موفقیت این ۲ گام پایانی را بردارند.

جایگاهی که از ژاپن پس گرفته می‌شود؟

تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا، برترین تیم قاره آسیا نیست و یکی از اهداف شاگردان قلعه‌نویی، بازپس‌گیری این موقعیت از تیم ملی ژاپن است. با توجه به کنار زدن ژاپنی‌ها و حذف این تیم از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، حالا بیش از پیش تیم ملی ایران به کسب رتبه نخست آسیا در رنکینگ فیفا نزدیک شده است. البته که همچنان از حیث مجموع امتیازات، تیم ملی ایران نتوانسته به ژاپن برسد، اما شاگردان قلعه‌نویی در نزدیک‌ترین فاصله با این تیم قرار گرفته‌اند و حضور ایران در رتبه یک فوتبال آسیا در رنکینگ فیفا بعد از پایان جام ملت‌ها دور از ذهن نیست.

قهرمانی که ایران را بالاتر از آلمان قرار می‌دهد!

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی امیدوار به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا و طلسم‌شکنی در این تورنمنت هستند که رسیدن به عنوان می‌تواند جایگاهی تاریخی را در رنکینگ فیفا نصیب تیم ملی ایران کند. حضور در رتبه پانزدهم رنکینگ فیفا در سال ۲۰۰۵، بهترین جایگاه ایران در رنکینگ محسوب می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی این فرصت را دارند تا بتوانند این جایگاه تاریخی را تکرار کنند. تیم ملی ایران پیش از شروع جام ملت‌ها، در رتبه بیستم رنکینگ فیفا قرار داشت، اما در صورت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، با صعودی چشمگیر در رنکینگ فیفا، شاگردان قلعه‌نویی در بین ۱۵ تیم برتر جهان قرار خواهند گرفت و جالب آنکه نسبت به تیم ملی آلمان در موقعیتی بهتر قرار می‌گیرند و می‌توانند بالاتر از این تیم پرافتخار قرار گیرند!

منبع: فوتبال۳۶۰

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا