ایرانی کسب و کارعمومی

چگونه دستمال کاغذی را رنگ کنیم

ستاره| سرویس خانه داری – تزیین دستمال سفره داخل لیوان یکی از آیتم‌های سفره آرایی است که باعث می‌شود میز یا سفره غذا رنگین‌تر و مجلل‌تر به نظر برسد. ستاره در این آموزش روش تزیین دستمال سفره در مدل‌هایی زیبا را به شما می‌آموزد که راحت و سریع نیز درست می‌شوند. همچنین در انتهای مطلب مدل‌های زیبا و جذابی از انواع تزیین دستمال سفره داخل لیوان آورده شده است. ۱- تزیین دستمال سفره داخل لیوان مدل گل رز روش اول: برای درست کردن این مدل دستمال سفره زیبا بهتر است است از لیوان‌های کوتاه و یا جام استفاده کنید. ابتدا دستمال مربعی را از قطر تا بزنید تا شبیه یک مثلث بشود. بعد از پایین مثلث شروع کنید به تا زدن تا انتها، سپس از یک طرف دستمال را بگیرید و آن را لوله کنید. انتهای دستمال را به داخل گل فرو کنید. حال باید برای گل رز خود برگ درست کنید، برای این کار یک دستمال مستطیلی برداشته و مثل تصویر زیر آن را تا بزنید. سپس گوشه‌های آن را به حالت مثلثی روی هم آورید طوری که هر دو طرف مستطیل شبیه یک مثلث بشود. حال مرکز دستمال را وسط لیوان قرار دهید و گوشه‌های آن را مرتب کنید. سپس گل رز را وسط آن بگذارید. روش دوم: برای درست کردن این مدل گل رز ساده ابتدا دستمال مربعی را از قطر تا بزنید تا شبیه یک مثلث بشود. بعد از پایین مثلث تا گوشه بالایی دستمال را تا بزنید، سپس از یک طرف دستمال را بگیرید و آن را لوله کنید. توجه: در این مدل نیازی نیست که انتهای گوشه را داخل گل ببرید، آن را درهمان حالت ساده قرار داده و داخل لیوان بگذارید. ۲- تزیین دستمال سفره داخل لیوان مدل مثلثی ایستاده این مدل دستمال به سادگی درست می‌شود و می‌توانید برای مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید. ابتدا دستمال مربعی خود را از قطر تا بزنید تا شبیه مثلث شود. بعد گوشه‌های کناری آن را گرفته و روی گوشه بالایی قرار بدهید تا حالت یک لوزی تشکیل بشود. حال گوشه پایین لوزی را روی گوشه بالایی آن بیاورید. سپس دو گوشه که در بالای دستمال به وجود آمده را مثل شماره ۴ در تصویر زیر تا بزنید. از بالای دستمال آن را گرفته و بلند کنید، سپس دو طرف پایین آن را به سمت عقب ببرید و در هم قرار دهید. حال دستمال را برداشته و درون لیوان بگذارید. ۳- تزیین دستمال سفره داخل لیوان به شکل برگ ابتدا دستمال سفره مربعی خود را از قطر تا بزنید تا شبیه مثلث شود. بعد یکی از گوشه‌های کناری آن را گرفته و روی گوشه کناری دیگدرست کردن گل با دستمال کاغذی یکی از خلاقیت‌های تزئین خانه‌ یا محل کار است. ساخت انواع گل‌های زیبا و تزیینی برای خانه و محل کار موجب زیبایی محیط با حداقل هزینه می‌شود.

دستگاه تولید دستمال کاغذی را شرکت ما به قیمت مناسب ارائه می دهد

ستاره | سرویس خانه داری یکی از ایده‌های جالب و خلاقانه برای تزیین خانه، ساخت گل‌ با دستمال کاغذی است. این گل‌ها ساده، سریع و ارزان هستند و ماندگاری بالایی دارند. در ادامه به آموزش ساخت گل‌ با دستمال کاغذی می‌پردازیم.

آموزش ساخت گل‌های کاغذی با دستمال کاغذی

برای ساخت این نوع گل‌ها، می‌توان از دستمال کاغذی‌های لوله‌ای استفاده کرد.

گل ساده بادبزنی ۱

تکه‌ای از دستمال کاغذی لوله‌ای را با قیچی ببرید و با دقت آن را مانند باد بزن، پشت سر هم تا بزنید.

سپس با استفاده از روبان یا سیم‌های گلسازی، وسط دستمال کاغذی تا زده را ببندید. چند تکه دستمال کاغذی دیگر ببرید و آن‌ها را نیز طبق روش گفته شده، مانند باد بزن تا کنید و با روبان یا سیم گل‌سازی ببندید.

 سیم‌های بسته شده به هر دستمال کاغذی را به هم بپیچانید تا دستمال کاغذی‌های تا زده شده به هم بچسبند. دستمال کاغذی‌های چسبیده به هم را مانند گل، فرم دهید و برگ‌های آن را باز کنید. با این کار گل شما دارای حجم می‌شود و زیبایی و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

گل ساده بادبزنی ۲

هشت تکه دستمال کاغذی با تهیه کنید و با دقت آن‌ها را روی هم قرار دهید، به گونه‌ای کاملا روی هم بیفتند. ابتدا ۸ تکه دستمال ساده یا رنگی کاغذی با  ابعاد ۵۰×۷۵ سانتی‌متر نیاز داریم. آن‌ها را روی هم قرار دهید و دقت کنید که کانلا روی هم قرار گیرد. دستمال را دو مرتبه تا کرده و سپس دور آن را به کمک قیچی چین چینی برش می‌زنیم. تا آن را باز می‌کنیم و دور دستمال کاملا برش خورده است

بعد دستمال را به صورت بادبزنی تا می‌کنیم و خط تا بر روی آن باقی می‌گذاریم. وسط کاغذ دستمال را گرفته و با نخ نازکی آن را می‌بندیم. به کمک کاموای ضخیم یا روبان رنگی بر روی نخی که در مرحله قبل دستمال را بسته بودیم؛ چند دور می‌پیچیم و گره می‌زنیم

کاغذ را برگردانده و با دست به آن فرم می‌دهیم تا به شکل گل درآید. در آخر گل های کاغذی رنگی حاصل کار شماست

گل ساده بادبزنی ۳

یکی دیگر از روش‌های ساخت گل با دستمال کاغذی استفاده از اسفنج و سیم گل‌سازی است. ۱۰ تکه مساوی از دستمال کاغذی رولی جدا می‌کنیم. دستمال‌ها را دو تا دوتا را روی هم گذاشته و به صورت باد بزنی تا می‌زنیم. وسط هر کدام از دستمال‌های تا زده شده را با سیم گل سازی می‌بندیم. تا زدگی‌ها را از هم باز می‌کنیم تا به شکل یک باد بزن دربیاید. سپس لایه‌های آن را از هم جدا می‌کنیم تا شکل گل به خود بگیرد. گل‌ها را با سیم وصل شده به آنها، در اسفنج فرو می‌کنیم.  تعدادی برگ سبز مصنوعی تهیه کنید و آن را در اطراف اسفنج فرو کنید. از این دسته گل زیبا می‌توانید برای تزیین منزل، یا هدیه به دوستان خود استفاده کنید.

گل ساده کاغذی

برای تهیه یک گل نیز می‌توانید از چند رنگ دستمال کاغذی با هم استفاده کنید. چهار عدد دستمال کاغذی را روی هم گذاشته و دو مرتبه بار از وسط تا کنید. سپس گوشه تاشده آن را در دست گرفته و یک تکه سیم گلسازی (۱۰ سانتی‌متری) دور آن بپیچید. بعد گلبرگ‌ها را از هم باز کرده و کمی بپیچانید تا شکل گل رز به خود بگیرد بعد سر گلبرگ‌ها را با قیچی گرد کنید و به تعداد مورد نیاز از این گل‌ها بسازید. اسفنج را به شکل دلخواه بریده و سیم گل‌ها را درون آن فرو کنید (باید انتهای گل‌ها را با چسب به اسفنج بچسبانید) تا کاملاً روی اسفنج را بپوشاند.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.

ر قرار بدهید تا حالت یک مثلث قائمه تشکیل بشود. حال دستمال را بپیچانید تا حالت یک مثلث متساوی الاضلاع شود. بعد از یک گوشه کناری دستمال را بگیرید و به حالت چین دار آن را جمع کنید. سپس خط‌های داخل دستمال را مرتب نمایید. وقتی شکل آن به حالت دلخواه شما رسید، پایین دستمال را با یک نخ ببندید. می‌توانید از این دستمال سفره را داخل لیوان استفاده کنید و یا آن را درون بشقاب قرار دهید. مدل های متنوع برای تزیین دستمال سفره داخل لیوان با کمی تمرین می‌توانید تزیینات زیبایی برای دستمال سفره انجام دهید. حتی پس از مدتی می‌توانید با خلاقیت خود مدل‌های زیبا ایجاد کنید. در اینجا مدل‌های زیبا و متفاوتی از تزیین دستمال سفره را آورده‌ایم که می‌تواند برای این کار به شما کمک کند. همچنین پیشنهاد میکنیم مطلب را دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا