ایرانی کسب و کارعمومی

با مهمترین فواید اسکراب صورت آشنا شوید

این روزها ممکن است بارها در اینترنت یا در میان دوستان خود با عبارت پوست پایدار مواجه شوید. در واقع، بخشی از فرآیند مراقبت از پوست به این بستگی دارد که پوست برای از بین بردن سلول های مرده و آسیب دیده پوست، از جمله اسکار، چین و چروک، چربی اضافی، آکنه، آلودگی، و باکتری های مضر و همچنین سایر آسیب های پوستی، از بین برود. یک روتین موثر پوست شامل اسکراب صورت برای از بین بردن پوست مشکل از سطح بالایی صورت است. پس فواید اسکراب صورت چیست و چگونه از اسکراب صورت استفاده می کنید؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات پیشنهاد می کنیم به مقاله بعدی برای داشتن پوستی زیبا با قیمت کمتر توجه کنید.

اسکراب صورت چیست؟

ابتدا باید پاسخ سوال «اسکراب صورت چیست» را بدانید! اسکراب صورت یک محصول مراقبت از پوست صورت و بدن است که پوست را لایه برداری می کند اسکراب صورت به لایه برداری لایه ها و بافت های مرده پوست کمک می کند و ظاهر لک های باز پوست و آکنه روی صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد.

خوب است بدانید که پاکسازی و لایه برداری صورت چیز جدیدی در صنعت زیبایی نیست و اجداد ما برای جوان ماندن از لایه برداری یا لایه برداری پوست به روش های دیگری استفاده می کردند.

به عنوان مثال، سرخپوستان آمریکایی در گذشته از ذرت خشک برای پوست کندن پوست خود استفاده می کردند. امروزه اسکراب های صورت معمولا از موادی مانند دانه یا پودر قهوه، شکر، نمک دریا، دارچین، عسل، جو دوسر و … تهیه می شود که فواید آن بر هیچکس پوشیده نیست.

تفاوت بین اسکراب صورت و ژل شستشوی پوست

اولین تفاوت بین اسکراب صورت و شستشوی پوست، بافت یا به عبارتی ترکیبات این دو محصول مراقبت از پوست است. معمولا ژل شستشوی صورت بافتی کرمی و نرم دارد، در حالی که داخل اسکراب حاوی ذرات ریز لایه بردار است.

شستشوی صورت فقط آلودگی ها و باکتری های مضر پوست را پاک می کند، اما “آرایشی” نه تنها پوست را عمیقا تمیز می کند بلکه سلول های آسیب دیده پوست را نیز از بین می برد.

می توانید هر روز از یک پاک کننده فوم یا ژل استفاده کنید. اما از زمانی که صورت خود را اسکراب می کنید، باید یک یا دو بار در هفته از پاک کننده یا نرم کننده استفاده کنید.

لزوم استفاده از شستشوی صورت

ما در دنیای مدرنی زندگی می کنیم که میزان آلودگی هوا نسبت به سال های گذشته بسیار زیاد است و استفاده از برخی محصولات آرایشی و بهداشتی یا مصرف برخی از مواد غذایی و داروها به پوست صورت آسیب می رساند و همچنین باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود. است. صورت. در سنین جوانی یا زمانی که منافذ ظاهر می شوند پوست کنده می شود.

بنابراین لزوم استفاده از اسکراب صورت در روال پوست در دنیای مدرن غیرقابل انکار است، اسکراب های صورت پوست را لایه برداری می کنند و وقتی اسکراب را روی پوست ماساژ دهید، این همه آلودگی، چربی اضافی و باکتری های مضر از روی پوست پاک می شود. قسمت داخلی آن برداشته می شود و پوست آسیب دیده برداشته می شود و با پوست جوان تر جایگزین می شود.

علاوه بر این، پاکسازی صورت به نرم و صاف نگه داشتن پوست کمک می کند و به میزان قابل توجهی تعداد منافذ باز را کاهش می دهد، جایی که چربی اضافی، باکتری ها و در نهایت جوش ها تجمع می کنند. بنابراین، مهم است که از اسکراب صورت برای روتین پوست خود استفاده کنید.

مرحله اسکراب صورت

اگر نوع پوست خود (چرب، خشک، معمولی، مختلط و حساس) را می شناسید و برای پوست خود شستشوی صورت تهیه کرده اید، می توانید با انجام مراحل پاکسازی صورت، پوست را لایه برداری، بهبود و بهبود بخشید.

مرحله 1: صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید. از آب داغ استفاده نکنید و مطمئن شوید که پوستتان تمیز و بدون کرم و آرایش است.

مرحله 2: یک مالش (به اندازه نخود یا کوچکتر) را روی پوست مرطوب صورت بزنید.

مرحله 3: اسکراب را به آرامی با حرکات دایره ای روی پوست ماساژ دهید.

مرحله 4: برای جلوگیری از قرمزی یا تحریک، اسکراب را محکم روی صورت نمالید.

مرحله پنجم: مسواک زدن کل صورت (به جز لب ها، پلک ها و چشم ها)، گردن خود را نیز انجام دهید.

مرحله ششم: بیش از 30 تا 90 ثانیه صورت را با اسکرابر ماساژ ندهید، زیرا پوست حساس خواهد بود.

مرحله هفتم: صورت خود را با آب ولرم یا آب سرد بشویید تا آثار روی صورتتان پاک شود.

مرحله 8: صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. حوله را روی پوست قرار ندهید تا پوست دچار چین و چروک نشود.

فواید اسکراب صورت

همانطور که می دانید بسیاری از متخصصان پوست معتقدند برای سلامت و شادابی پوست نباید از فواید پاکسازی صورت غافل شد زیرا پوست به پاکسازی و پاکسازی عمیق نیاز دارد. بنابراین، اگر می خواهید در مورد چین های پوستی بیشتر تحقیق کنید، توصیه می کنیم در ادامه مقاله با فواید مختلف چین های پوستی آشنا شوید.

پوست آسیب دیده

اولین مزیت ماسک اسکراب صورت، برداشتن بافت یا لایه سطحی پوست است که معمولاً از سلول های مرده و آسیب دیده تشکیل شده است. بافت مرده پوست، پوست را کدر، خشک یا چرب و پر از چین و چروک و منافذ باز می کند. در واقع وقتی پوست لایه برداری می شود، بافت جوان و شاداب پوست ظاهر می شود که روشن تر و زیباتر می شود.

منافذ پوست را باز کنید

سلول های بدن چربی طبیعی به نام سبوم تولید می کنند که پوست را مرطوب و آبرسانی می کند. اما زمانی که سلول های پوست بیش از حد سبوم تولید می کنند، باعث تجمع این چربی ها در منافذ باز پوست می شود. اگر میزان چربی و باکتری در منافذ پوست افزایش یابد، پوست دچار لک و آکنه می شود. بنابراین از فواید اسکراب صورت می توان به این نکته اشاره کرد که اسکراب باعث کاهش چربی اضافی روی پوست و کاهش منافذ باز پوست می شود.

درجه لایه برداری پوست

بسیاری از افراد با پوست بسیار خشک ممکن است پوسته پوسته شدن (پوسته شدن) و پوسته پوسته شدن پوست صورت و بدن خود را تجربه کنند. این اسکراب ها برای پوست سالم و صورت کدر مناسب نیستند. اسکراب صورت برای لایه برداری پوست صورت و بدن و ایجاد نرمی و لطافت صورت بسیار مفید است.

جای جوش

یکی از فواید اسکراب صورت، از بین بردن جای جوش و لکه های صورت است. هنگامی که جوش ها در عمق پوست ظاهر می شوند، حتی پس از بهبودی، به صورت لک، اسکار یا اسکار ظاهر می شوند. اسکراب پوست، لایه های مرده و آسیب دیده پوست را از بین می برد و به محو شدن آکنه به مرور زمان و محو شدن پوست کمک می کند.

موهای زیر پوستی

هنگامی که مو مسدود می شود، می تواند به موهای رشد کرده یا جوش تبدیل شود. اسکراب پوست روشی کاربردی و موثر برای از بین بردن موهای زیر پوستی است. هنگامی که لایه ای از پوست آسیب دیده برداشته می شود، موهای درهم تنیده زیرپوستی نیز برداشته می شوند.

نرمی پوست

یکی دیگر از مزایای اسکراب صورت این است که پوست را تمیز می کند. در واقع تماس با هوای خشک و سرد و کثیفی باعث خشن شدن لایه بیرونی پوست می شود. اسکراب به تمیز و درخشان شدن صورت کمک می کند.

زمان استفاده از اسکراب صورت فرا رسیده است

ممکن است بپرسید آیا می توانیم از اسکراب صورت برای روتین روزانه پوست خود استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال منفی است! نحوه استفاده از اسکراب صورت باید هفتگی باشد. بنابراین کافی است هفته ای یک یا دو بار از اسکراب پوست استفاده کنید، زیرا پوست می تواند ظریف و حساس باشد.

بعد از استفاده از اسکراب صورت از یک مرطوب کننده استفاده کنید

برخی از افراد این چالش یا سوال را می پرسند که آیا می توانیم بعد از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنیم؟ فرقی نمی کند پوست شما خشک، چرب، معمولی یا مختلط باشد. پوست در هر شرایطی نیاز به آبرسانی دارد. بنابراین استفاده از کرم یا کرم صورت بسیار سرد به مقدار بسیار محدود بلامانع است.

بایدها و نبایدهای اسکراب صورت

اگر می خواهید بدانید چگونه از اسکراب صورت استفاده کنید، توصیه می کنیم به این بایدها و نبایدها توجه کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید و پوستی سالم، شاداب و جوان داشته باشید.

استفاده از اسکرابصورت ضروری است:

هرگز فراموش نکنید که قبل از استفاده از اسکراب صورت، پوست خود را به خوبی بشویید تا هیچ کرم یا آرایشی روی پوست شما باقی نماند.

به ماساژ دادن پیشانی، بینی و چانه بیشتر توجه کنید.

حتما پوست را حداقل 30 ثانیه ماساژ دهید.

اگر می خواهید روال روزانه پوست خود را دنبال کنید، می توانید بعد از استفاده از برس از ماسک استفاده کنید.

بعد از شستن صورت، استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

قبل از خرید شستشوی صورت، به نوع پوست خود توجه کنید.

از استفاده از ساپورت صورت خودداری کنید:

از اسکراب روزانه استفاده نکنید. یک یا دو بار در هفته کافی است.

بیش از 90 ثانیه صورت خود را مالش ندهید.

اگر زخم، سوختگی یا جوش های دردناک روی صورت خود دارید از اسکراب صورت استفاده نکنید.

پس از استفاده از اسکراب صورت، از تابش مستقیم نور خورشید به پوست خود اجتناب کنید زیرا پوست شما را حساس تر می کند.

قبل از استفاده از لایه بردار از بخور روی پوست استفاده نکنید.

هنگام شستشوی صورت، پوست خود را فشار ندهید و به آرامی با پوست خود رفتار کنید.

پوست خود را با آب داغ نشویید زیرا باعث خشکی پوست می شود.

از حوله زبر برای خشک کردن پوست صورت استفاده نکنید.

جمع بندی

اگر قصد خرید اسکراب 7 روزه کلینیک را دارید میتوانید از فروشگاه موراشین خرید کنید.

دکمه بازگشت به بالا