استان ها

اعطای امتیازهای ویژه به استادان برای حضور در انجمن‌های علمی

گروه استان خبرگزاری آنا; انجمن های علمی دانشجویی متشکل از دانشجویان فعال، با انگیزه و با توانایی بالا هستند که دانشجویان علاقه مند به تحقیقات و فعالیت های علمی را گرد هم می آورند و متمرکز می کنند. بیشتر این قابلیت ها شروع کار به صورت بالقوه است و اینکه آیا دانشگاه ها بستر مناسبی برای فعالیت انجمن ها ارائه می دهند؟ ارتقاء این قابلیت ها دور از دسترس نخواهد بود. لذا برای ارتقای روحیه علمی، توانمندسازی و ایجاد انگیزه در دانشجویان، دانشگاه باید انجمن های علمی دانشجویی را فعال و حمایت کند.

انجمن های علمی دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که زیر نظر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاهی هر واحد دانشگاهی فعالیت می کنند و فعالیت های آنها هر ساله طبقه بندی و اعلام می شود.

انجمن علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با کسب امتیاز 160 و 32 فعالیت در آخرین رده بندی ستاد مرکزی باشگاه جوانان و پژوهشگران نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گروه ملی A+ قرار گرفت. .

خبرنگار خبرگزاری آنا در این شماره از پروندهتوسعه دانش جدید با انجمن های علمی»درباره ماموریت ها، اهداف، برنامه ها، دستور کارها و دستاوردهای انجمن علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دکتری شبنم شادرو. در نرم افزار کامپیوتر، یکی از اعضای هیات علمی گروه علوم کامپیوتر و دبیر این انجمن به گفتگو پرداختند.


بیشتر بخوانید:

تقویت انجمن های علمی با حمایت مستمر از دانشجویان پژوهشگر

وقتی انجمن های علمی انگیزه تحصیلی دانش آموزان را افزایش می دهند

انجمن های علمی کرونا را نادیده گرفتند


آنا: ارائه انجمن علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.

سایه: از بهمن 1397 به عنوان سرپرست انجمن علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد انتخاب شدم و به همراه بازرس انجمن و پنج نفر از دانشجویان رشته کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کردیم. البته در حال حاضر حدود 10 عضو فعال داریم که با سایر دانشجویان رشته کامپیوتر همکاری می کنند.

انجمن علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تا به امروز کارگاه های تخصصی، دوره ها، کنفرانس ها و وبینارها و مهارت آموزی کامپیوتر و بازدیدهای علمی را برگزار کرده است. از آنجایی که من سرپرست تیم مسابقات برنامه نویسی دانشگاه نیز هستم، بیشتر سعی کرده ایم تعاملی دو طرفه بین تیم های برنامه نویسی و جامعه برقرار کنیم تا سطح برنامه نویسی دانشجویان را ارتقا دهیم. در انجمن علمی دوره های آموزشی برای دانش آموزان مستعد در زمینه برنامه نویسی برای تدریس در مدارس برگزار شده است و پس از آموزش دانش آموزان توانسته ایم با برگزاری کارگاه ها و دوره های مفید برای دانش آموزان و معرفی گروه کامپیوتر توانایی های آنها را به نمایش بگذاریم. دانشگاه آزاد مشهد.

ما مسابقات برنامه نویسی را برای تشویق و ارزیابی دانش آموزان در طول ترم برای افزایش اشتیاق برای کسب مهارت های برنامه نویسی در کالج ترتیب داده ایم. با توجه به اینکه مسئولیت اجرایی معاونت پردیس بین الملل خراسان رضوی را نیز بر عهده دارم، در تلاش هستیم تا دوره های خوبی برای دانشجویان مشهد و گلبهار برگزار کنیم.

آنا: جایگاه و وظایف انجمن های علمی در دانشگاه ها را چگونه ارزیابی می کنید و وجود آنها را تا چه حد مفید می دانید؟

سایه: انجمن های علمی همواره نقش مهمی در دانشگاه ها ایفا می کنند و ایفا می کنند، جوامع می توانند برای ارتقای سطح علمی، مهارت های تخصصی، مهارت های شفاهی و مهارت های آموزشی دانشجویان مفید باشند. در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اقدامات جدیدی که در نظر گرفته شده است، برگزاری دوره ها و کارگاه های علمی مفید آسانتر از گذشته می شود و این امر می تواند انجمن ها را به برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی تشویق کند.

انجمن‌های علمی که توسط دانشجویان منتخب تشکیل می‌شود، با همفکری و بررسی ایده‌های جدید و خلاقانه و برگزاری نشست‌هایی با دانشجویان نخبه می‌توانند در توسعه علم مؤثر باشند.

آنا: حمایت دانشگاه از انجمن های علمی دانشجویی را چگونه ارزیابی می کنید و مشکلات و چالش های شغلی خود را در چه می بینید؟

سایه: با توجه به رویکردهای گذشته و پرداخت نکردن به موقع معلمانی که کارگاه ها و همایش ها را برگزار می کنند، نگاه منفی به این موضوع باعث شده تا با انجمن های علمی کمتر همکاری شود. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد قبلی و پرداخت به موقع عوارض این مشکلات را برطرف کرده است. امید است اساتید بتوانند با اتکا به انجمن ها دروس مفیدی را بگذرانند، انجمن های علمی سعی در تشکیل دوره های مفید با هزینه های مناسب برای دانشجویان داشته باشند که این امر مستلزم حمایت مالی دانشگاه می باشد، دانشگاه بتواند محیط های مناسبی را برای مهارت آموزی فراهم کند. دوره های انجمن ها برای حمایت

جا دارد از رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد مشهد تشکر کنم که راهنمایی های ایشان برای موفقیت انجمن علمی گروه کامپیوتر بسیار مفید بوده و از تمامی دانشجویان و اساتیدی که در کنار انجمن بودند تشکر می کنم. . تاکنون برای اجرای دوره ها و کارگاه های مختلف مشکلی وجود نداشته و خوشبختانه همکاری های لازم با انجمن صورت گرفته است. البته انجمن ها نیاز به حمایت مالی دارند تا بتوانند بدون توجه به درآمد، سطح علمی دانش آموزان را بالا ببرند.

آنا: چگونه می توان مشارکت های علمی را برای موفقیت در پیشرفت علم تقویت کرد؟

سایهبا استفاده از امتیازات ویژه برای دانشجویانی که با انجمن های علمی همکاری می کنند، می توان دانشجویان را به گذراندن دوره های علمی خاص تشویق کرد و سطح علمی خود را افزایش داد. انجمن های علمی می توانند با بخش ها و صنایع مختلف همکاری کنند و بهترین دانشجویان خود را به شرکت ها معرفی کنند. این می تواند دانش آموزان را تشویق به ارتقای سطح علمی خود کند. دانش و مهارت.

آنا: آخرین فعالیت های اجتماعی، علمی، فرهنگی و دستاوردها و دستاوردهای انجمن علوم کامپیوتر شعبه مشهد را تشریح می کند.

سایه: انجمن علمی گروه علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد مشهد در تابستان 1400 اقدام به برگزاری دوره های مهارت برنامه نویسی برای کودکان در مدارس کرد که موفق به برگزاری دوره آموزشی اسکرچ بین پایه چهارم تا ششم ابتدایی در محل امامت شد. دبستان رضایی. پسرانه و دخترانه مشهد و کلاس هشتم فلوگوریتم و پایتون. دبیرستان استعدادهای درخشان هاشمی نژاد شد. در پی پذیرش مراکز برای برگزاری کارگاه های دانش آموزی، انجمن فراخوان جذب دانش آموزان و آموزش و پرورش برای تدریس در مدارس را داده است.

در ادامه این مسیر، قراردادهای بیشتری با آموزشگاه های مطرح مشهد برای برگزاری دوره های تابستانی بسته ایم و در نظر داریم با استفاده از مهارت هنرجویان، دوره های تابستانی در رشته های هنری را در مجامع علمی برگزار کنیم تا دانش آموزان را به برنامه ریزی و افزایش تشویق کنیم. . رقابت بین آنها، مسابقات برنامه نویسی دوره ای در سطح گروه فناوری اطلاعات برگزار می شود. در طرح مدرسه مسابقه برنامه نویسی هم برگزار کرده ایم. کارگاه های کوتاه مدت حل تمرین در ترم بهار برای تقویت پایه علمی دانشجویان برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

مجموعه ای پربار از دانشجویان هنر و معماری

بار نوسازی آموزش و پرورش بر دوش انجمن های علمی است

جامعه علمی؛ تمرین توسعه علم در دانشگاه ها


جلسات بررسی و تحلیل مقالات علمی نیز به مجموعه دروس انجمن اضافه شده است و قصد داریم جلسات بحث و گفتگو به زبان های فرانسوی و انگلیسی برگزار کنیم تا دانشجویان بیشتری بتوانند به زبان های مختلف در زمینه های علمی صحبت کنند.

آنا: آیا در بیش از دو سال کرونا موفق به تولید محصول یا فعالیت های دیگری در انجمن علوم کامپیوتر شعبه مشهد شده اید؟

سایه: از بهمن 1397 رئیس انجمن بودم و از آن زمان همه اعضا سعی کردند فعال باشند، در زمان تاج کارگاه های مجازی برای دانشجویان برگزار می شد و مزیت برگزاری کارگاه های مجازی این بود که دانشجویان از سراسر کشور می توانستند به عنوان مثال در دوره های ما دانشجویانی از تهران، سرخس و حتی اتریش در کارگاه های مجازی شرکت کردند که این امر باعث شده است تا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به اقصی نقاط کشور معرفی شود.

آنا: و حرف آخر…

سایه: مسئولان دانشگاه باید با ایجاد امتیازات ویژه معلمان را به شرکت در انجمن های علمی تشویق کنند و از انجمن های همکار با مدارس حمایت شود. از آنجایی که این امر منجر به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس شده و نشان از توانایی های دانشجویان دارد و با ارائه امتیازات ویژه از جمله تخفیف شهریه یا پرداخت وام به دانشجویان فعال در انجمن ها می توان آنها را تشویق کرد.

انجمن علمی گروه کامپیوتر واحد مشهد جهت برگزاری کارگاه های ویژه از جمله اینترنت اشیا، ساخت بازی های حرفه ای و … به کارگاه های تخصصی جهت افزایش کیفیت دوره های مهارتی نیازمند است. به صورت حضوری. این امر نیز نیازمند تجهیزات و حمایت مالی دانشگاه است.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا