استان ها

عراقی‌ها و عمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

سیدعلی احمدزاده در دیدار با معاون اقتصادی وزیر کشور با گلایه از آنچه باعث محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، گفت: در شهرک بهمئی 85 حلقه چاه نفت وجود دارد اما وقتی بچه های این منطقه برای کار در این شهر می آیند. میدان نفتی آغاجاری به آنها اجازه کار غیربومی داده می شود.» به آنها نمی دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این رفتارها باعث خصوصی شدن کهگیلویه و بویراحمد شد، افزود: این استان یکی از سرمایه داری ترین مناطق کشور است اما به ما ظلم می شود.

وی گفت: بوکسیت چرام در حال انتقال به جاجرم بود و استان از آن بی بهره بود. مردم نیز از این وضعیت ناراضی بودند. از خروج بوکسیت از استان جلوگیری کردیم و اعلام کردیم که برای این منطقه کارخانه مواد شوینده یا روغن ایجاد می شود و بچه های منطقه چرام به کار گرفته می شوند تا معدن حذف شود.

عراقی ها و عمانی ها برای سرمایه گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می آیند

احمدزاده با بیان اینکه جابجایی ماشین آلات سنگین برای حمل بوکسیت به جاده های استان خسارت وارد کرده است، گفت: استان از نفت و گاز سودی نمی برد و امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلا را پر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر رئیس شورای اسلامی شهر به استان اشاره کرد و گفت: در آن سفر به آقای قالیباف که باید حقوق ضایع شده کهگیلویه و بویراحمد در نفت و گاز را به ما بدهد. ، و صنایع آب.

احمدزاده به تلاش های صورت گرفته در استان برای محرومیت زدایی اشاره کرد و یادآور شد: راهسازی 135 روستا و آبرسانی به 180 روستای دچار تنش آبی از اقداماتی است که در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات محرومیت آب شرب از 210 میلیارد تومان به 910 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتم شبکه آب را برای آبرسانی به 100 روستا طراحی و ارائه کردیم که 326 میلیارد تومان نیاز بود. تومان اعتبارات ما در این بخش به بیش از 900 میلیارد رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از حضور سرمایه گذاران عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: عمانی ها در پروازهای یاسوج و فرودگاه گچساران سرمایه گذاری خواهند کرد.

در ادامه محسن سورهی تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان گفت: کسانی که دانش خوبی دارند می توانند به استان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه گام های بلندی برای مطالبه زیرساخت ها در استان برداشته شده است، گفت: در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه همچنین وضعیت پروژه های اقتصادی و پیشرفت آنها بررسی و بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید شد.

48

دکمه بازگشت به بالا