اقتصادی

عقب ماندگی شدید کشور در احداث نیروگاه های برق

مجله روز/مرکزی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در 10 سال گذشته باید سه هزار مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می شد که متاسفانه این کار انجام نشده و اکنون عقب ماندگی جدی در زمینه احداث نیروگاه در کشور وجود دارد. کشور.

سید رضا فاطمی امین روز جمعه 10 تیر 1401 در دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی و تولیدی شهرستان ساوه اظهار داشت: حجم بالای صنعت در کشور به ویژه در ساوه که صنعتی محسوب می شود. مرکز، متناسب با زیرساخت های لازم مانند مسکن رشد نکرده است.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص زمین، منابع و تجهیزات از طریق دولت و مشارکت شرکت های تولیدی، مشکل مسکن کارگری در مجاورت شهرک های صنعتی حل شود و کارگران با داشتن سرپناه بیشتر تلاش و تولید کنند.

وزیر صامت در خصوص پایین بودن نسبت شهرهایی مانند ساوه که درآمد بالایی دارند، گفت: در اعمال قانون ارزش افزوده نباید سهام به طور مساوی تقسیم شود. ما معتقدیم در شهرهای صنعتی آلودگی و پیامدهای منفی آن گریبان مردم را می گیرد و توزیع عادلانه اعتبارات چندان منطقی نیست. کمبودها باید با افزایش منابع برطرف شود و اقدامات حمایتی باید در نظر گرفته شود.

وی همچنین گفت: حمایت از تولید و رفع موانع یکی از رویکردهای دولت است و تلاش خواهیم کرد با اعمال سیاست های تشویقی و حمایتی مشکلات مربوط به صنایع را در سطح کلان کشور حل کنیم.

فاطمی امین در خصوص کمبود برق به ویژه در بخش صنعت گفت: در 10 سال گذشته باید سالانه سه هزار مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می شد که متاسفانه این کار انجام نشده و اکنون نیز وجود دارد. عقب ماندگی جدی در زمینه ساخت نیروگاه در کشور.

وی افزود: برای جبران تاخیرهای گذشته در ساخت نیروگاه باید دو اقدام کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود که این اقدام کوتاه مدت مدیریت برق برای جلوگیری از قطعی برق بود که منظم تر بود. با هماهنگی وزارت امنیت و نیرو.

وی ساخت نیروگاه را اقدامی اساسی و بلندمدت عنوان کرد و افزود: وزارت صمت به عنوان یک اقدام بلندمدت ساخت 12 هزار مگاوات نیروگاه در کشور را آغاز کرده است. احداث نیروگاه در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی با نیاز مصرف برق بالا توصیه می شود و وزارت حراست برای حمایت از آن اقداماتی انجام خواهد داد.

وی افزود: بر اساس قانون مجلس قیمت گاز برای تولید برق در واحدهای صنعتی و تولیدی معادل قیمت گاز نیروگاهی است.

در این نشست برخی از مدیران صنعت و فعالان اقتصادی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا