تندرستی

امکان بیمه درمان سه ماهه رایگان برای ایرانیان فاقد بیمه فراهم شد

سازمان بیمه سلامت ایران این امکان را برای تمامی هموطنان فاقد پوشش بیمه ای از جمله بیماران صعب العلاج فراهم کرده است.

به گزارش مجله روز، سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس بند د تبصره 14 قانون بودجه سنواتی در خصوص بیمه افراد فاقد پوشش بیمه پایه، بیش از 5 میلیون نفر از دهک های درآمدی از یک تا سه با معرفی … وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک بازه زمانی یک هفته تحت پوشش بیمه درمانی رایگان برای همه افراد قرار گرفته است و البته اگر افراد مبتلا به بیماری های نادر در دهک های فوق الذکر باشند نیز از این پوشش بیمه ای بهره مند شده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این زمان، امکان برخورداری سه ماه پوشش بیمه ای بدون پرداخت حق بیمه برای کلیه هموطنان فاقد پوشش بیمه ای از جمله بیماران لاعلاج از طریق مراجعه وجود دارد. . در سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ihio.gov .ir یا باجه های دولتی موجود.

همچنین بر اساس بند 9 تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 در خصوص «ارائه خدمات بالاتر از خدمات اولیه و تکمیلی به بیماران خاص و صعب العلاج، سازمان بیمه سلامت ایران اساسنامه ای تهیه و پیشنهاد کرد که اخیراً به تصویب محترم محترم رسیده است. دولت و سازمان بیمه سلامت ایران به محض اطلاع آن را اجرا خواهند کرد.

بر این اساس علاوه بر تسهیل در فرآیند پوشش بیمه ای مشمولان، دریافت خدمات مورد نیاز و پرداخت هزینه های درمانی این افراد را نیز تسهیل می کند.

روابط عمومی بیمه سلامت اعلام کرد که تاکنون اعتبار خاصی تحت عنوان بیمه رایگان بیماری های خاص و صعب العلاج اختصاص نیافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا