اقتصادی

گفتمان دولت، بازگشت به شعارهای انقلاب است/تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده ‌است

مجله روز/لرستان سخنگوی دولت گفت: هدف، گفتار و شعار دولت بازگشت به شعارهای انقلاب است.

دکتر علی بهادری جهرمی در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سطح بحث ها، انتظارات و مطالبات باعث می شود انسان به این ظرفیت انسانی که دارای توان اجتماعی است به خود افتخار کند. و فعالان فرهنگی

وی گفت: وقتی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید دارند که کلید حل مشکلات کشور مردم هستند و این یک حقیقت آشکار است، می توان از ظرفیت فکری و نخبگان در کشور استفاده کرد.

سخنگوی دولت گفت: اساساً محورهای بحث ما با هم منطبق است و دلیل اصلی ما این است که باید در کنار هم برای حل مشکلات و خنثی کردن تجاوزات اقتصادی و فرهنگی بایستیم.

بهادری جهرمی گفت: کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که تورم بین 7 تا 11 درصد است اما این به معنای گران شدن اقلام 17 درصدی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هدف، گفتار و شعار دولت تدبیر و امید بازگشت به شعارهای انقلاب است و دستاوردهای دولت مردمی و عدالت محور در سال جاری چشمگیر بوده و در بازگشت به این شعارها موفق بوده است. : در اقتصاد، سیاست، رسانه و فرهنگ به مردم بازگشته ایم و مسیر را تغییر داده ایم و نه شرق و نه غرب اساس شعار دولت است.

سخنگوی دولت گفت: تراز تجاری منفی گذشته معکوس شده و صادرات بیشتر از واردات است.

وی گفت: برای مشکل اقتصادی باید شغل ایجاد کرد که با رونق و رشد اقتصادی محقق می شود.

این مقام مسئول گفت: متوسط ​​رشد اقتصادی در سال گذشته 5 درصد بوده است در حالی که این رقم در دهه گذشته صفر بوده است و این موید این گفته است و ظرفیت های داخلی امکان پذیر است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: کاهش تورم از 60 درصد در شهریور ماه سال گذشته به 42 درصد در شهریور امسال نشان از جهت گیری صحیح دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز که نقاط مختلف کشور جمع شده و چراغ راهنمایی روشن است راهی جز موفقیت نداریم و جز موفقیت چیزی به دست نمی آید، افزود: شیب افزایش تورم را کنترل کرده ایم و اکنون به 42 درصد رسیده است، اما سیر تورم نزولی است و نشان می دهد که جهت حرکت مثبت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 900 هزار شغل ایجاد شده و 90 درصد شعار دولت محقق شده و اسناد آن قابل دسترسی است، گفت: دولت سیزدهم با این رقم اشتغال زایی نشان داد که به شعار خود عمل می کند. ایجاد یک میلیون شغل در سال». او بسیار نزدیک کار کرده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه باید در جاهایی گفتار خود را آسیب شناسی کنیم، تصریح کرد: آرمان گرایی و آرمان گرایی اساساً جزء گفتار ماست و نباید به گونه ای باشد که باعث آسیب و دلسردی شود. این دولت متعلق به مردم است و اگر موفق شد شما آن را انتخاب می کنید و اگر شکست خورد شکست می خورد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت، دولت انقلاب اسلامی است و همه باید در کنار هم با مشکلات و معضلات مقابله کنیم و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا