تندرستی

شرایط لازم برای سلامت دانش آموزان و کادر مدرسه باید فراهم شود

مجله روز/قم رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهم ترین محل های ملاقات گفت: فراهم کردن شرایط لازم برای سلامت معلمان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه برای کاهش مواجهه بسیار مهم است. به ویروس کرونا و شکستن زنجیره انتقال بیماری.”

دکتر سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت قم امروز با اشاره به بازگشایی مدارس به عنوان یکی از مهم ترین مکان های ملاقات گفت: شرایط لازم را برای سلامت مربیان، دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه برای کاهش مواجهه فراهم کنید. به کرونا ویروس و شکستن زنجیره انتقال این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اصول کلی پیشگیری از کرونا و مشارکت همه اولیا و مسئولان آموزشی برای حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس کار بیش از پیش مورد توجه نظام سلامت است.

محبی با توجه به دسترسی به واکسن‌های پیشگیری از کرونا و نشان دادن نقش مؤثر آن در کاهش بستری‌ها و مرگ‌ومیرها توصیه کرد: علاوه بر واکسیناسیون همگانی، آموزش‌های بهداشت فردی به‌ویژه شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت انجام شود. دانش آموزان به طور مستمر و فضای کلاس و محل ملاقات و دورهمی نیز باید دارای تهویه و گردش هوای مناسب باشد.

محبی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان مشکوک یا مبتلا به بیماری های واگیر باید در منزل استراحت کنند و برای درمان مناسب از پزشک معالج پیگیری کنند. پس از بهبودی و رفع کامل علائم به مدرسه بروید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا