تندرستی

عکسl تصویر روز ناسا: قرص آتشین ماه بر فراز سیسیل!

در تصویر روز ناسا، ماه کامل را بر فراز شهر تاریخی سیسیل می بینیم. برای ساکنان نیمکره شمالی، ماه کامل سپتامبر (شهریور) زمان برداشت بود. ماه کامل که در پایان تابستان ظاهر شد، خبر از نزدیک شدن به اعتدال پاییزی می دهد. با ورود به پاییز و زمستان، ساعات روز کاهش می یابد و به همین دلیل کشاورزان باید محصولات خود را زودتر برداشت کنند.

ناسا نام این تصویر را “ماه برداشتگفته می شود به این دلیل که کشاورزان می توانند از نور ماه کمک بگیرند و از غروب آفتاب تا طلوع خورشید که نور محیط اطراف را روشن می کند به کشاورزی بپردازند.

عکس روز ناسا، ماه بر فراز شهر سیسیل!

ماه تنها قمر زمین است که به طور متوسط ​​تقریباً سیصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر دور از آن است. هنگامی که ماه کامل در آسمان ظاهر می شود، می توانید تصاویر فوق العاده زیبایی از آن ثبت کنید. در این مواقع منجمان و عکاسان آسمان شب سعی می کنند تصویر ماه را با بهترین وضوح ممکن از منظره ای استثنایی ثبت کنند.

گاهی نیز پدیدهماه فوق العادهتوجه مردم را به خود جلب می کند. بر اساس محاسبات ستاره شناسان، در سال 1401 ما چهار بار ابرماه را دیدیم. ابرماه در قرارها 26 می، 24 ژوئن، 22 جولای و 21 آگوست او در آسمان ظاهر شد. قبلا در مطالبی دیگر تصویر قرص کامل ماه را که در کمترین فاصله تا زمین قرار دارد منتشر کرده بودیم.

227227

دکمه بازگشت به بالا