تندرستی

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

در حالی که اپل هنوز هیچ اشاره ای به خودروی خود موسوم به “Apple Car” نکرده است و تاکنون فقط شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که یک چهارم خریداران خودروهای جدید یک سیب می خرند. آنها Car El را انتخاب جدید خود می دانند و تحت تاثیر کیفیت آن قرار گرفته اند.

شرکت مشاور Strategic Vision در گزارش جدید خود توضیح می دهد که برای نزدیک به سه دهه، صاحبان خودروهای جدید را در مورد اینکه چه خودروهایی را در نظر دارند و کیفیت آن خودروها را چگونه ارزیابی می کنند، بررسی کرده است. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، Apple Car به لیست اضافه شده است.

برتری و محبوبیت اپل کار نسبت به رقبای خود

طبق توضیحات رئیس این شرکت و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر اعلام شد و 26 درصد از مشتریان اعلام کردند که به فکر خرید خودرو با اپل هستند. برند در آینده علاوه بر این، اپل در این جدول پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) قرار دارد و می توان شاهد محبوبیت خودروهای فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) بود.

الکساندر ادواردز، مدیرعامل Strategic Vision، در ادامه توضیح می دهد: “قدرت اپل به همین جا ختم نمی شود. چیزی که دیگران باید نگران آن باشند این است که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری علاقه مندان را به خود جذب می کند، دو برابر بیشتر از نیروگاه هایی مانند هوندا، تویوتا و تسلا. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعا در آینده به خرید یک خودروی اپل فکر می کنند.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، 24 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی وقتی در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن (من دوست دارم) را علامت زدند که نشان می دهد اپل از رقبای خود بسیار جلوتر است. برای تسلا، تویوتا و هوندا این میزان به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال، هنوز راه زیادی تا ورود اپل خودرو به بازار باقی مانده است. طبق شایعات، این خودرو از سال 2014 و قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت بوده است، اما اکنون انتظار می رود پس از سال 2024 عرضه شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا