اقتصادی

در اکتشاف هیچ محدودیت مالی ایجاد نمی‌شود

مجله روز/لرستان رئیس شورای اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران گفت: محدودیت مالی در حوزه اکتشاف وجود ندارد.

وجیه الله جعفری در دیدار با استاندار لرستان که امروز انجام شد، اظهار کرد: چشم انداز سازمان توسعه این است که در مناطقی که کمتر توسعه یافته و دارای نوعی پتانسیل هستند، فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در محدوده مرزی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، لرستان و استان‌های مشابه استان‌های جنوبی کرمان، این سازمان تلاش کرده است تا در آنجا متمرکز شود.

جعفری افزود: بخشی از استان فارس، کهگیلویه، بویراحمد و چند استان دیگر این مشکل را آغاز کرده اند و قبلا شاید کمتر این نگاه وجود داشت، آنچه مبنای حرکت ما بوده وضعیت معدن و پتانسیل این ماده معدنی

وی بیان کرد: اگر بتوانیم یک ماده معدنی خوب در استان در دست اکتشاف پیدا کنیم، می توانیم زنجیره را تا انتها تکمیل کنیم، اما برخی از استان ها با توجه به شرایط استان یا کشور نعمتی هستند که خداوند داده است و باید بر اساس آن حرکت کنیم.

رئیس شورای اجرایی سازمان نوسازی و توسعه معادن ایران ادامه داد: لرستان را نمی توان جزو استان های فلزی دانست و از استان هایی است که می توان در زمینه آهک کار کرد.

جعفری با اشاره به کارخانه آهک هیدراته پلدختر افزود: تلاش بر این است که ظرف سه تا شش ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: یک قطعه زمین در آنجا گرفته شده و تفاهم و قولی در خصوص برق رسانی تا پایان آذر داده شده است. در حوزه گاز نیز قرارداد منعقد شده است که باید تسریع شود و مشکل آب هرچه زودتر حل شود.

رئیس شورای اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران تصریح کرد: در لرستان جای اکتشاف وجود دارد، در بحث اکتشاف محدودیت مالی وجود ندارد، قطعا هر میزان سرمایه گذاری در این زمینه تامین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا