بین الملل

مقامات آمریکایی چقدر ثروت دارند؟

وب سایت اقتصادی «بانکینگ ریتز» در گزارشی به تحلیل ثروت رئیس جمهور آمریکا و برخی مقامات عالی دولت وی در کنار دیگر افراد مشهور عرصه سیاسی این کشور پرداخت.

دارایی خالص جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده: 9 میلیون دلار

ثروت بایدن پس از ترک معاونت رئیس جمهور سابق باراک اوباما در سال 2017 حدود 2.5 میلیون دلار بود، اما در سال های بعد، دارایی او به 9 میلیون دلار افزایش یافت. بیشتر ثروت او از فروش کتاب و هزینه های سخنرانی و سایر حضورهای عمومی او به دست می آید. او همچنین از جیل بایدن، همسر و بانوی اول ایالات متحده، که معلم بود و چندین کتاب خاطرات و کتاب کودکان نوشت، به دست آورد.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس دارایی خالص: 5 میلیون دلار

کامالا هریس که اکنون معاون رئیس جمهور فعلی ایالات متحده است، فعالیت سیاسی خود را زمانی آغاز کرد که در سال 2003 به عنوان دادستان منطقه سانفرانسیسکو انتخاب شد. اولین درآمد قابل توجه او از انتشار سه کتاب، از جمله یک خاطرات، حاصل شد. 2009 و 2019. در سال 2014 با داگ امهوف، دادستان آمریکایی ازدواج کرد و ثروت این زوج حدود پنج میلیون دلار تخمین زده می شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، دارایی خالص: 120 میلیون دلار

نانسی پلوسی در سال 1976 به عضویت کمیته ملی دموکرات انتخاب شد و به مدت 20 سال در این سمت فعالیت کرد. او در سال 1987 برای اولین بار به عنوان نماینده کنگره آمریکا انتخاب شد و در سال 2007 به عنوان اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و هنوز هم این سمت را بر عهده دارد. او مانند بسیاری از سیاستمداران دیگر از هزینه ها و سرمایه گذاری های خود پول زیادی به دست آورده است. علاوه بر این، بخشی از ثروت او توسط پل فرانک پلوسی، همسرش، که نماینده سابق کنگره بود، به دست آمد. شوهرش موسس یک شرکت سرمایه گذاری است.

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک ۷۰ میلیارد دلار ثروت دارد

مایکل بلومبرگ که از سال 2002 تا 2014 شهردار نیویورک بود، در انتخابات داخلی حزب دموکرات در رقابت با جو بایدن و چند نامزد دیگر دموکرات، نامزد موفقی برای ریاست جمهوری سال 2020 بود. در سال 1981، او شرکتی به نام بلومبرگ LP را تأسیس کرد، یک شرکت مالی متخصص در داده، نرم افزار، مالی و رسانه. سمت مدیرعاملی این شرکت 70 میلیارد دلار دارایی خالص به او بخشیده است.

ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده: دو میلیارد دلار

این غول سابق املاک و مستغلات پیش از انتخاب موفقیت آمیزش برای ریاست جمهوری در سال 2016، هر از گاهی در سیاست مشغول بود. برنامه ای که موقعیت او را به عنوان یک سلبریتی تثبیت کرد. او همچنین ارث قابل توجهی از پدرش فرد ترامپ دریافت کرد.

دارایی خالص جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا: 250 میلیون دلار

جان کری که در حال حاضر اولین فرستاده ویژه رئیس جمهور در زمینه آب و هوا است، وزیر امور خارجه سابق در دولت باراک اوباما و سناتور از سال 1985 تا 2013 بود. او که عضو یک خانواده ثروتمند بود، بیشتر دارایی 250 میلیون دلاری خود را از این طریق به دست آورد. ازدواج او با ترزا هاینتز؛ فردی که بیشتر ثروت خود را در نتیجه برند معروف سس کچاپ هاینز و همچنین ازدواج سابق خود به دست آورده و صاحب شرکت هایی به ارزش بین 750 تا 1 میلیارد دلار است. این زوج دارای ملکی در نزدیکی تاکستان مارتا هستند که ارزش آن حدود 12 میلیون دلار گزارش شده است.

دارایی خالص میت رامنی سناتور یوتا: 300 میلیون دلار

میت رامنی، که در حال حاضر به عنوان سناتور از یوتا خدمت می کند، از سال 2003 تا 2007 فرماندار ماساچوست بود. او بیشتر ثروت بزرگ خود را با کار در شرکت های سهام خصوصی به دست آورد و کار خود را در سال 1975 با گروه مشاوره بوستون آغاز کرد. دو سال بعد، او به Bain & Company پیوست و بعداً یک شرکت تابعه به نام Bain Capital راه اندازی کرد که به او اجازه داد تا دارایی های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

311311

دکمه بازگشت به بالا