اقتصادی

آغاز عرضه ارز در سامانه بازار متشکل ارزی

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار ارز موظف به عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز شدند.

به گزارش مجله روز، بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: به منظور تسهیل در امر فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز و پیگیری اطلاعیه های بازار معاملات ارز از روز شنبه 14/08/1401. صرافی های عضو بازار معاملات فارکس متقاضیانی را که از طریق سامانه بازار آنلاین معاملات غیرمتشکل فارکس به آدرس my.ice.ir وارد شده اند پذیرش کرده و فروش ارز را در اولویت قرار داده و متعهد به ارائه خدمات در زمان تعیین شده باشند. .

بر اساس این بخشنامه، بانک مرکزی همچنین تمامی صرافی های عضو بازار ارز را موظف کرد تا سایر مشتریان را برای خرید فارکس شخصاً به سامانه مذکور راهنمایی کنند.

در همین راستا بازار ارز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه آنلاین بازار ارز ایران به منظور تسهیل در فرآیند خرید ارز برای افراد و صرفه جویی در وقت برای داوطلبان انحصاری و پس از ورود به سامانه طراحی شده است. . ، متقاضیان خرید ارز باید اطلاعات هویتی خود را ارائه و درخواست خرید خود را ثبت کنند.

بنابراین در صورت واجد شرایط بودن خرید ارز بر اساس مقررات بانک مرکزی، سامانه فهرستی از نزدیکترین صرافی‌ها را نمایش می‌دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست به صرافی منتخب ارسال می‌شود. در صورت تایید صرافی پیامکی با اطلاعات بورس ارسال می شود و تاریخ و ساعت برای متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند به صرافی مراجعه و با همراه داشتن کارت ملی ارز مورد نیاز خود را خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار یکپارچه ارز، در حال حاضر تنها امکان درخواست مسافرت و سایر ارزها از طریق این سامانه فراهم شده است، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای مرتبط، این امکان وجود خواهد داشت. درخواست ارز برای مقاصد دیگر مطابق با مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سامانه ارائه خواهد شد.

این سامانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه ها از ساعت 8 الی 16 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا