بین الملل

خرید ۴۰ میلیاردی مردم از کتابفروشی‌ها

فعالیت سامانه خرید در کتابفروشی ها بدون محدودیت زمانی آغاز شد.

مدیرکل خانه کتاب و ادبیات ایران از راه اندازی «سامانه خرید کتابفروشی» همزمان با سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و تخصیص 20 میلیون تومان اعتبار در هر کتابفروشی خبر داد و گفت. از طریق این سامانه حداقل 40 میلیارد تومان نقدی از طریق خرید کتاب تامین می شود. این منجر به کتابفروشی ها می شود.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، علی رمضانی; مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت و گو با ستاد خبری سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایرانوی هدف از راه اندازی «سامانه خرید کتابفروشی» را گسترش واقعی ویترین کتابفروشی ها در سراسر ایران دانست و افزود: این سامانه در تلاش است تا نقش کتابفروشی ها را به عنوان آخرین حلقه زنجیره تولید و توزیع کتاب تقویت کند و در به این ترتیب آنها به تیراژ اولیه کتاب در زنجیره نشر کمک می کنند». بنابراین کتابفروشی ها بدون توجه به فواصل جغرافیایی از سراسر ایران از طریق این سامانه دائمی مشتریانی خواهند داشت.

دبیر سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به یارانه 10 میلیارد تومانی «سامانه خرید در کتابفروشی ها» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه 10 هزار میلیون تومانی را برای شروع در نظر گرفته است. فعالیت این سامانه است و بر این اساس به هر کتابفروشی در مرحله اول 20 میلیون تومان اعتبار به عضو سامانه اختصاص یافته است.

علی رمضانی ادامه داد: در سامانه مذکور هر خریدار می تواند از 25 درصد یارانه خرید کتاب بهره مند شود. بنابراین این فرصت فراهم شده است تا کتابفروشی های با پیوستن به سامانه بتوانند حداقل چهار برابر مبلغ تخصیص یافته از نظر اعتبار جذب کنند و طبیعتا گردش مالی کتابفروشی ها تقویت می شود. یعنی این امکان فراهم شده تا حداقل 40 هزار میلیون تومان نقدینگی برای خرید کتاب به کتابفروشی ها برود.

مدیرکل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره یارانه خرید در نظر گرفته شده برای هر خریدار گفت: در این سامانه به هر کد کشوری که سیم کارت تلفن همراه در آن باشد، یک میلیون ریال یارانه کتاب تعلق می گیرد. این مبلغ نشان دهنده 25 درصد تخفیف در خریدهای تا سقف 400000 تومان می باشد. یعنی هر خریدار برای 400 هزار تومان فقط 300 هزار تومان می پردازد. خرید بالای 400 هزار تومان در سامانه نیز بدون یارانه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام کتابفروشی ها در «سامانه خرید کتاب» از 19 آبان ماه آغاز شد، اظهار کرد: کتابفروشی های سراسر کشور که قصد فروش کتاب های خود را در این سامانه دارند، می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک شغلی و هویتی نسبت به عضویت اقدام کنند. اقدام برای قرار دادن کتاب ها در صفحه فروش، کتاب ها از پایگاه کتاب و ادبیات ایران و تنها با بررسی سایت کتاب فراخوانی شده و کتابفروش شماره موجودی و قیمت فروش را در سامانه ثبت می کند.

علی رمضانی فراهم کردن امکان خرید کتاب برای علاقه مندان به کتاب در شهرهای بدون کتابفروشی و دور از مرکز را از اولویت های اجرای این سامانه که عدالت فرهنگی و جغرافیایی را در سراسر کشور تامین می کند، دانست و گفت: استفاده از سامانه «خرید» . کتابفروشی ها» هیچ فردی از استفاده از یارانه فرهنگی دولت برای خرید کتاب محروم نخواهد شد و به راحتی می تواند کتاب مورد نظر خود را انتخاب، خرید و دریافت کند.

مدیرکل خانه کتاب و ادبیات ایران افزود: علاوه بر این برای هزینه پست تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده است و خریداران از هر نقطه کشور و مابقی برای هر بسته پستی فقط هشت هزار تومان می پردازند. هزینه پست که بیش از 50 درصد است نیز یارانه ویژه ای است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت می شود.

دبیر سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران درباره سامانه پست کتاب نیز گفت: کتابفروشان طی مراحل ثبت نام به عضویت «سامانه پست کتاب» در می آیند و می توانند از «ال» به عنوان یک سرویس مستقل بهره مند شوند. Posti خدمات ویژه ای دریافت خواهد کرد. تخفیف در ارسال بسته های پستی تا سقف 50 درصد.

علی رمضانی در پایان گفت: کتابفروشی های علاقه مند به کار بر روی «سامانه خرید کتابفروشی» می توانند برای عضویت به سایت خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی ketab.ir مراجعه کنند. همچنین مرکز پشتیبانی و پاسخگویی به شماره 02191009898 جهت یاری و هدایت مراحل ثبت نام، خرید و فروش در نظر گرفته شده است.

سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با موضوع «ما اهل مطالعه» از 30 تا 7 آبان ماه 1401 برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا