اعتصاب یک روزه روزنامه نیویورک تایمز

اعتصاب یک روزه روزنامه نیویورک تایمز

صدها خبرنگار و کارمند نیویورک تایمز امروز (پنجشنبه) کار خود را ترک خواهند کرد. این اولین اعتصاب در بیش از 40 سال گذشته در این روزنامه است.

به گزارش مجله روز، به نقل از نیویورک تایمز، کارمندان اتاق خبر و سایر اعضا می گویند از مذاکراتی که از زمان پایان آخرین قراردادشان در مارس 2021 به طول انجامیده است خسته شده اند. این اتحادیه هفته گذشته اعلام کرد که بیش از 1100 کارگر در ساعت 12:01 بامداد پنجشنبه به وقت محلی به مدت 24 ساعت از کار خارج خواهند شد مگر اینکه دو طرف به توافق برسند. گفتگوها بیش از 12 ساعت بعد از ظهر سه شنبه به طول انجامید و روز چهارشنبه ادامه یافت، اما طرفین در مورد مسائلی مانند افزایش دستمزدها و سیاست های دورکاری فاصله زیادی داشتند.

این اتحادیه عصر چهارشنبه از طریق توییتر اعلام کرد که توافقی حاصل نشده و اعتصاب ادامه دارد. در این بیانیه آمده است: «ما آماده بودیم تا زمانی که لازم باشد برای رسیدن به یک توافق عادلانه کار کنیم، اما مدیران اجرایی پنج ساعت مانده به پایان میز مذاکره را ترک کردند. ما می دانیم که چه ارزشی داریم.

دانیل رودز، سخنگوی نیویورک تایمز در بیانیه‌ای گفت که مشخص نیست پوشش خبری روز چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد، اما حامیان اعتصاب شامل اعضای میز اخبار فوری با سرعت بالا هستند که اخبار فوری را پوشش می‌دهد. روزنامه دیجیتال بیش از 1800 نفر در اتاق خبر تایمز کار می کنند.

کارمندان در حال برنامه ریزی تجمعی برای بعد از ظهر پنجشنبه در خارج از دفاتر روزنامه در نزدیکی میدان تایمز هستند.

در این نامه که توسط بیش از 1000 کارمند امضا شده، آمده است که مدیریت تقریباً دو سال در حال مذاکره بوده و “زمان رسیدن به یک توافق عادلانه” در پایان سال به پایان رسیده است. این شرکت به کارکنانی که قصد اعتصاب داشتند گفته است که در طول مدت اعتصاب حقوقی به آنها پرداخت نخواهد شد. به گفته این اتحادیه، همچنین از اعضا خواسته شده است که ساعات بیشتری قبل از اعتصاب کار کنند.

نیویورک تایمز شاهد اعتراضات کوتاه‌تر دیگری در سال‌های اخیر بوده است، از جمله اعتصاب نیم روزه در ماه آگوست توسط اتحادیه جدیدی که نماینده فناوری است که ادعا می‌کند شیوه‌های ناعادلانه کارگری است.

استیسی کاولی، گزارشگر مالی و نماینده اتحادیه، گفت که اتحادیه به دنبال افزایش 10 درصدی حقوق در رتبه‌ها است، که به گفته او افزایش‌هایی را که در دو سال گذشته دریافت نکرده است، جبران می‌کند. او همچنین گفت که اتحادیه می‌خواهد این قرارداد تضمین کند که کارمندان می‌توانند گاهی اوقات اگر وظایفشان اجازه می‌دهد، از راه دور کار کنند، اما شرکت می‌خواهد این حق را داشته باشد که کارگران را تمام وقت به دفتر فراخواند. کاولی گفت که تایمز از کارکنان خود خواسته که سه روز در هفته در دفتر حضور داشته باشند.

از دیگر موضوعات مورد بحث در طول مذاکرات می توان به سیاست های بازگشت به کار و سیستم رتبه بندی عملکرد شرکت برای کارکنان اشاره کرد. در مطالعه ای که در ماه اوت منتشر شد، اتحادیه گفت که این سیستم تبعیض آمیز است. در این مطالعه آمده است: “اعضای سفیدپوست جامعه به احتمال زیاد بالاترین امتیاز را دارند، در حالی که اعضای سیاه پوست و اسپانیایی تبار کمترین امتیاز را دارند.”

زمانی که روزنامه نگاران به ندرت دست به اعتصاب می زدند. آنها در سال 1981 کمتر از یک روز این کار را انجام دادند و در سال 2017 یک راهپیمایی کوتاه در اعتراض به حذف میز کپی برگزار شد. از زمان اعتصاب مطبوعات و دیگران در سال 1978، که 88 روز به طول انجامید، هیچ اقدام صنعتی انتشار تایمز را متوقف نکرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا